Zamknij
Social Media - M jak Mobile

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

1 na 5 osób dokonuje rezerwacji z telefonu

23Lipiec2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: HRS

Z badania zleconego przez HRS wynika, że w Niemczech coraz popularniejsze staje się korzystanie z telefonów komórkowych, smartfonów i komputerów typu tablet w celu rezerwacji pokoi hotelowych. Badanie wykazało, że 19,6% respondentów dokonało do tej pory co najmniej jednej rezerwacji za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Około 13% regularnie korzysta ze smartfonów, aby zarezerwować pokój. Rezerwacje za pośrednictwem mobilnych urządzeń są najbardziej rozpowszechnione wśród respondentów w wieku od 30 do 49 lat: w tej grupie wiekowej procent podróżnych, którzy często lub okazjonalnie korzystają ze smartfonów lub tabletów PC, by zarezerwować pokój w hotelu, wynosi 15%.

„Również w Polsce rynek usług mobilnych rozwija się w błyskawicznym tempie. Nasi zachodni sąsiedzi wytyczają trendy, za którymi z niewielkim opóźnieniem, podążamy. Kilka lat temu rezerwacje hoteli przez aplikacje mobilne były rzadkością, teraz wchodzą do coraz powszechniejszego użycia” – komentuje Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska. HRS przewiduje, że procent mobilnych rezerwacji wzrośnie do 20%.

Badanie rynku przeprowadzone przez spółkę eResult wykazało istotne różnice występujące między osobami podróżującymi prywatnie i służbowo. Prawie jedna trzecia osób podróżujących służbowo dokonała dotychczas rezerwacji pokoju hotelowego za pomocą telefonu komórkowego i zamierza ponownie korzystać z mobilnych urządzeń. Wśród prywatnych turystów procent osób korzystających z mobilnych rozwiązań wynosi 18,4%. Spośród osób podróżujących służbowo, 21,2% badanych okazjonalnie lub często rezerwuje pokój hotelowy za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Osoby często korzystające z tej formy rezerwacji podawały łatwość jako główny powód swojego wyboru.

Spośród tych respondentów, którzy do tej pory zawsze korzystali z Internetu lub telefonu w celu rezerwacji pokoi, 12,5% twierdzi, że będą wypróbowywać nowe możliwości rezerwacji za pośrednictwem telefonów komórkowych, smartfonów lub tabletów w najbliższej przyszłości. Wśród podróżujących służbowo, procent ten wynosi 19,7.

„W HRS aplikacje mobilne w bardzo krótkim czasie stały się istotnym kanałem sprzedaży. Dwucyfrowe miesięczne stopy wzrostu sprzedaży za pośrednictwem tego kanału potwierdzają rosnące znaczenie mobilnych rozwiązań. W okresie najbliższych trzech lat spodziewamy się, że 20% rezerwacji służbowych będzie dokonywanych za pośrednictwem telefonu komórkowego" - twierdzi Tobias Ragge, dyrektor generalny HRS.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

"Duża gotówka, niecała stówka!" - nowa kampania produktowa Kasy Stefczyka

6 marca 2017 r. ruszyła nowa kampania Kasy Stefczyka. Tym razem bohaterowie znani z poprzednich spotów ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

,,W wizerunkowym świecie wygrywają ci, którzy nie koniecznie wygrywać powinni.Oprócz tego, że żyjemy w świecie wizerunkowym, żyjemy również w epoce technokratyczno-medialnej. " - Piotr Tymochowicz