Zamknij
Social Media - M jak Mobile

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

1 na 5 osób dokonuje rezerwacji z telefonu

23Lipiec2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: HRS

Z badania zleconego przez HRS wynika, że w Niemczech coraz popularniejsze staje się korzystanie z telefonów komórkowych, smartfonów i komputerów typu tablet w celu rezerwacji pokoi hotelowych. Badanie wykazało, że 19,6% respondentów dokonało do tej pory co najmniej jednej rezerwacji za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Około 13% regularnie korzysta ze smartfonów, aby zarezerwować pokój. Rezerwacje za pośrednictwem mobilnych urządzeń są najbardziej rozpowszechnione wśród respondentów w wieku od 30 do 49 lat: w tej grupie wiekowej procent podróżnych, którzy często lub okazjonalnie korzystają ze smartfonów lub tabletów PC, by zarezerwować pokój w hotelu, wynosi 15%.

„Również w Polsce rynek usług mobilnych rozwija się w błyskawicznym tempie. Nasi zachodni sąsiedzi wytyczają trendy, za którymi z niewielkim opóźnieniem, podążamy. Kilka lat temu rezerwacje hoteli przez aplikacje mobilne były rzadkością, teraz wchodzą do coraz powszechniejszego użycia” – komentuje Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska. HRS przewiduje, że procent mobilnych rezerwacji wzrośnie do 20%.

Badanie rynku przeprowadzone przez spółkę eResult wykazało istotne różnice występujące między osobami podróżującymi prywatnie i służbowo. Prawie jedna trzecia osób podróżujących służbowo dokonała dotychczas rezerwacji pokoju hotelowego za pomocą telefonu komórkowego i zamierza ponownie korzystać z mobilnych urządzeń. Wśród prywatnych turystów procent osób korzystających z mobilnych rozwiązań wynosi 18,4%. Spośród osób podróżujących służbowo, 21,2% badanych okazjonalnie lub często rezerwuje pokój hotelowy za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Osoby często korzystające z tej formy rezerwacji podawały łatwość jako główny powód swojego wyboru.

Spośród tych respondentów, którzy do tej pory zawsze korzystali z Internetu lub telefonu w celu rezerwacji pokoi, 12,5% twierdzi, że będą wypróbowywać nowe możliwości rezerwacji za pośrednictwem telefonów komórkowych, smartfonów lub tabletów w najbliższej przyszłości. Wśród podróżujących służbowo, procent ten wynosi 19,7.

„W HRS aplikacje mobilne w bardzo krótkim czasie stały się istotnym kanałem sprzedaży. Dwucyfrowe miesięczne stopy wzrostu sprzedaży za pośrednictwem tego kanału potwierdzają rosnące znaczenie mobilnych rozwiązań. W okresie najbliższych trzech lat spodziewamy się, że 20% rezerwacji służbowych będzie dokonywanych za pośrednictwem telefonu komórkowego" - twierdzi Tobias Ragge, dyrektor generalny HRS.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Zamiast kreowania siebie możemy kreować relacje, bo jak ktoś zbuduje sympatyczną relację jest postrzegany jako sympatyczny - Piotr Tymochowicz