Zamknij
Prosto z rynku - PR w polityce info

69. rocznica Powstania Warszawskiego w social media

Witold Sokołowski, 2013-08-06 12:24:31

69. rocznica Powstania Warszawskiego w social media

Tegoroczna rocznica Powstania Warszawskiego była mocno komentowana przez użytkowników mediów społecznościach. Zespół K2 Social przygotował infografikę ilustrującą obecność wątków związanych z Powstaniem w mediach społecznościowych. Dane dostarczyły firmy Brand24 i Sotrender.


#Powstanie na Facebooku


Informacje dotyczące Powstania generowane przez użytkowników Facebooka oscylowały wokół konkretnych fraz, często zapisywanych z wykorzystaniem hashtagów. Do najpopularniejszych należały: #powstaniewarszawskie oraz #1944pl. Postem, który najbardziej zaangażował użytkowników polskiego Facebooka była grafika umieszczona przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Post wygenerował 3055 polubień oraz 4778 udostępnień i 68 komentarzy. W uczczenie Powstania zaangażowało się 463 fanpage.


Według wyników badań Sotrender najwięcej postów zostało umieszczonych w godzinach porannych, między godziną 8.00 a 9.00. Kolejne apogeum przypadło na godzinę 17.00 (godzinę „W”). W komunikacji fanpages dominowały posty graficzne i zawierające linki. Mniej popularne były posty video i statusy tekstowe.


Informacje na temat Powstania Warszawskiego pojawiały się również w anglojęzycznych mediach społecznościowych. Tylko 1 sierpnia pojawiło się 1084 wątki odnoszące się do Powstania. 483 wątki odnosiły się do opublikowanego na YouTube filmu „There is a city”.


Szacowanie parametrów dyskusji w mediach społecznościowych bazuje na wynikach monitoringu Brand24, a następnie oszacowaniu udziału dyskusji w części publicznej do całości dyskusji (z uwzględnieniem zamkniętych profili prywatnych, jak i ograniczeń w udostępnianiu danych przez poszczególne media społecznościowe). Z analizy przygotowanej przez Brand24 wynika, że szacowana liczba wpisów dotyczących Powstania oscylowała wokół 50 tys. informacji, co zapewniło zasięg ok. 6,1 mln użytkowników. W analizie przygotowanej przez Sotrender wzięto pod uwagę 8274 fanpage’y, w tym 3729 komercyjne.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...