Zamknij
Prosto z rynku - CSR info

ABC Data wspiera kampanię „Nie daję, nie biorę łapówek”

Witold Sokołowski, 2013-09-09 12:14:52

ABC Data aktywnie włącza się do akcji organizowanej przez Stowarzyszenie Normalne Państwo. To największa w Polsce społeczna kampania antykorupcyjna, a do aktywnego udziału zaproszono tym razem firmy z branży informatycznej i telekomunikacyjnej.


Kampania prowadzona przez Stowarzyszenie Normalne Państwo to największa tego typu inicjatywa w Polsce. W tym roku patronat nad akcją objęło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, a do aktywnego udziału zaproszono firmy z branży informatycznej i telekomunikacyjnej. Działania Stowarzyszenia od sierpnia wspiera także ABC Data, czyli czołowy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej dystrybutor sprzętu IT.


„W ABC Data od zawsze promujemy etykę w biznesie, a nasza firma postrzegana jest jako solidny i uczciwy partner. Jako lider polskiej branży IT aktywnie wspieramy projekt Stowarzyszenia Normalne Państwo „Nie daję, nie biorę łapówek” i deklarujemy nasz sprzeciw wobec korupcji. Jestem przekonany, że możemy stanowić w tym zakresie świetny przykład, a nasz wkład w akcję będzie bardzo wartościowy” – mówi Norbert Biedrzycki, Prezes Zarządu ABC Data S.A.


„Bardzo się cieszę, że do akcji włączyła się firma ABC Data, lider polskiego rynku IT. Jest bardzo ważne, aby właśnie liderzy pokazywali, że można odnosić sukces bez korupcji, i że korupcja nie sprzyja rozwojowi ekonomicznemu Polski. Przez ostatnie lata w ograniczaniu korupcji w Polsce zrobiliśmy wiele, ale do standardu państw skandynawskich jeszcze nam dużo brakuje. A przecież Polskę dzieli ze Skandynawią tylko małe morze. W Polsce poziom korupcji może być na takim samym poziomie jak u naszych północnych sąsiadów. To zależy tylko od nas." - powiedział Bartłomiej Michałowski, prezes Stowarzyszenia Normalne Państwo.” – mówi Bartłomiej Michałowski, Prezes Stowarzyszenia Normalne Państwo.


Celem kampanii jest promocja etyki w biznesie, w szczególności w zakresie działań antykorupcyjnych. Jasne zasady kampanii sprawiają, że jest ona bardzo efektywna, a do akcji przyłączają się kolejne firmy. Uczestniczące w projekcie przedsiębiorstwa jasno deklarują swoją postawę „Nie daję, nie biorę łapówek”. Pracownicy chętnie przyklejają naklejki, pokazując tym samym, że są przeciwni korupcji. Logo akcji dodawane jest do stopek mailowych, partnerzy biznesowi oraz klienci są informowani o akcji poprzez rozsyłane newslettery. Na stronach wielu firm pojawiają się także bannery promujące antykorupcyjną postawę.


Kampania „Nie daję, nie biorę łapówek” realizowana jest przez Stowarzyszenie „Normalne Państwo” od 2003 roku. Jej celem jest pokazanie, że Polacy w zdecydowanej większości są przeciwni korupcji, a także kreowanie pozytywnych postaw obywateli poprzez promowanie nie dawania oraz nie brania łapówek. W 2007 roku za organizację akcji Stowarzyszenie otrzymało nagrodę Pro Publico Bono.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...