Zamknij
Nowości - Biznes i polityka

Afera hazardowa promuje PO?

Witold Sokołowski, 2010-03-08 10:24:30

Afera hazardowa promuje PO?

Dzięki aferze hazardowej, politycy Platformy Obywatelskiej są częściej pokazywani w mediach niż ich konkurencja z Prawa i Sprawiedliwości oraz wszystkich innych partii politycznych. Pokazały to badania firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, która co miesiąc wydaje analizy treści prezentowanych przez cztery największe telewizyjne serwisy informacyjne.


Cykl raportów dotyczy „Faktów”, „Panoramy”, „Wiadomości” oraz „Wydarzeń”. Analitycy mediów obliczyli, że w styczniu na temat Platformy Obywatelskiej więcej materiałów niż o Prawie i Sprawiedliwości pojawiło się we wszystkich czterech serwisach. Przewaga nad PiS waha się jednak od 7% w „Panoramie” do aż 62% (!) w „Faktach”. Platforma w styczniu odnotowała znaczący wzrost wystąpień względem grudnia zarówno w serwisie TVN-u (35%), jak i TVP1 (41%). Co ciekawe, zbiegło się to z wyraźnym zwiększeniem liczby materiałów na temat afery hazardowej.


Od wielu miesięcy, w zestawieniu najczęściej występujących sił politycznych w najbardziej opiniotwórczych serwisach, przewodził premier i członkowie rządu. W styczniu po raz pierwszy to przedstawiciele PO pojawiali się w nich częściej niż rząd! Kilka miesięcy wcześniej w klasyfikacji wyprzedzili PiS, co zbiegło się z uzyskaniem przez aferę hazardową pierwszej pozycji wśród najczęściej podejmowanych tematów.


Uderzające są różnice w liczbie emitowanych materiałów na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Serwis „Dwójki” wypuścił ich aż 15, z kolei polsatowskie „Wydarzenia” – jeden. Podobna sytuacja dotyczy kradzieży napisu „Arbeit macht frei” w Auschwitz. Najszerzej informowała o tym „Panorama” (7). Widzowie Polsatu spotkali się z tym tematem tylko dwukrotnie. Rezygnacja Donalda Tuska z kandydowania na urząd prezydenta największym echem odbiła się w „Wiadomościach” (5), a najmniejszym w „Panoramie” (2).


Zdjęcie: www.platforma.org. Na zdjęciu: Ireneusz Sekuła, przewodniczący komisji hazardowej.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...