Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Afiliacja krok po kroku

Witold Sokołowski, 2011-10-23 22:50:37

Afiliacja krok po kroku

W baner reklamowy klika co tysięczny internauta. Aby zapewnić sobie przychód umożliwiający rentowność serwisu, wydawcy muszą zapewnić sobie gigantyczną liczbę unikalnych użytkowników. Programy afiliacyjne pozwalają skorzystać z innych form reklamowych i zwiększają przychody serwisu nawet, jeśli jego zasięg nie jest imponujący.

Internauci nauczyli się omijać reklamy banerowe. Użytkownicy albo blokują ich wyświetlanie za pomocą wtyczek instalowanych w przeglądarkach albo po prostu nie patrzą w miejsca, gdzie mogą się spodziewać banera. Z perspektywy wydawcy nie jest to sytuacja korzystna. Obniża to bowiem skuteczność kampanii i ogranicza zarobki.

Afiliacja, czyli optymalizacja

Wydawcy powinni emitować wyłącznie reklamy, które będą dobrze dopasowane do treści danej strony. - W programie afiliacyjnym to wydawca, a nie sieć reklamowa decyduje o treści i wyglądzie reklamy – mówi Rafał Irla z Afiliant.com. Udział w takich programach gwarantuje lepsze dopasowanie reklamy do treści strony i w konsekwencji wyższy współczynnik kliknięć. Wydawcy kierują na stronę docelową przede wszystkim użytkowników, którzy są realnie zainteresowani danym produktem lub usługą.

Wydawca zarobi, jeśli użytkownik podejmie konkretną, z góry zaplanowaną akcję. Może to być wypełnienie formularza kontaktowego, sprzedaż produktu lub po prostu kliknięcie w reklamę. Treść reklam można modyfikować podczas trwania kampanii przy pomocy przejrzystego panelu administracyjnego. Takie działanie pozwala na stałą optymalizację kampanii i podnoszenie jej efektywności.

Pełne wykorzystanie ruchu

Programy afiliacyjne oferują wydawcom więcej możliwości niż standardowe banery. Najlepiej jednak połączyć oba rozwiązania. Dywersyfikacja działań może być szczególnie korzystna dla portali, których tematyka nie jest wąsko sprofilowana. Warto pamiętać, że do sieci reklamowych trafiają reklamy dużych i dobrze rozpoznawalnych firm. Całkowita rezygnacja z emisji takich reklam może w ostatecznym rozrachunku zmniejszyć przychody serwisu.

- Boxy i widżety reklamowe można zamieszczać tylko na określonych podstronach serwisu. Oferujemy również możliwość tworzenia reklam tekstowych z linkami trackingowymi, które można zamieszczać w treści artykułów. Wybrani wydawcy mogą też korzystać z narzędzia do wysyłki mailingów. Aktualnie pracujemy nad funkcjonalnym narzędziem, które byłoby dostępne dla wszystkich wydawców - mówi Rafał Irla z Afiliant.com. Takie formy reklamy w żaden sposób nie kolidują z sieciowymi banerami, a przy tym nie sprawiają, że strona będzie przeładowana reklamami.

Korzystanie ze niestandardowych form reklamy wpisuje się w logikę e-biznesu. Na szybko zmieniającym się rynku nie należy nigdy spoczywać na laurach. Praktyka pokazuje, że linia oddzielająca liderów od pretendentów jest bardzo cienka. Stałe poszukiwanie źródeł przychodów pozwoli wydawcom serwisów internetowych wyprzedzić konkurencję i poprawić pozycję na rynku.

Programy partnerskie to wygodny sposób na zarabianie pieniędzy dla właścicieli stron internetowych, blogów, a dzięki linkom trackingowym, również dla osób aktywnie działających na forach i portalach społecznościowych. W praktyce każdy użytkownik internetu może zostać afiliantem. Krok po kroku odsłaniamy tajniki afiliacji potencjalnym wydawcom!

Krok 1 Zarejestruj się w sieci afiliacyjnej za darmo

Warunkiem koniecznym udziału w sieci afiliacyjnej w charakterze wydawcy jest rejestracja. Rejestracji może dokonać każda osoba prywatna lub firma, która chce otrzymać wynagrodzenie za promowanie produktów i usług reklamodawcy. Może w tym celu wykorzystać własną witrynę, fora internetowe czy skrzynkę mailową. Wydawca nie musi zakładać własnej działalności gospodarczej.

- Panel administracyjny został stworzony z myślą o wydawcach stawiających pierwsze kroki w afiliacji. Z jego pomocą właściciel serwisu weryfikuje swoje dane, ma wgląd do wymaganych dokumentów, definiuje witryny i powierzchnie, na których chce zamieszczać reklamy - wyjaśnia Rafał Irla, przedstawiciel sieci Afiliant.com.

Panel umożliwia przeglądanie dostępnych w ramach sieci programów partnerskich, kontrolę zarobków i monitoring efektów kampanii przy użyciu statystyk. Indywidualna skrzynka mailowa służy stałemu informowaniu wydawców o kolejnych programach partnerskich

Krok 2 Wybierz program partnerski

Kolejnym krokiem jest wybór programu partnerskiego. W ramach panelu wydawca może zapoznać się z dokładnym opisem zasad programu, szczegółami dotyczącymi warunków naliczania wynagrodzenia. Może również przejrzeć dostępne kreacje reklamowe. Jak zapewnić sobie wysoką efektywność kampanii? Po pierwsze dokonywać wyboru tylko tych reklamodawców, których oferta odpowiada profilowi witryny. Po drugie korzystać tylko z tych kreacji reklamowych, które dobrze korespondują z designem naszej witryny. Po trzecie porównywać warunki finansowe poszczególnych programów oraz stale analizować skuteczność prowadzonych przez siebie działań.

Krok 3 Generuj efekty

Warunkiem udziału w wybranym programie jest zaakceptowanie zgłoszenia przez reklamodawcę. Następnie wydawca dokonuje wyboru kreacji reklamowej i pobiera udostępniony mu kod kreacji. Wyświetlanie reklam następuje po umieszczeniu kodu w źródle strony. Wydawca ma dostęp do szerokiej puli rozmaitych form reklamowych, które przeszły przez proces konsultacji i weryfikacji.

Jak to działa? Internauta klika w reklamę na stronie wydawcy lub w link trackingowy na forum lub serwisie społecznościowym, a następnie podejmuje określoną akcję (wypełnia formularz, dokonuje zakupu produktu, etc). Jeśli jest ona zgodna z zasadami rozliczeń w programie, wydawca ma naliczane wynagrodzenie.

Krok 4 Zarabiaj!

Ostatnim krokiem jest bieżąca kontrola zarobków i ilości prawidłowo wykonanych w serwisie akcji.

Ile można zarobić?

Zarobki w programach afiliacyjnych zależą od rodzaju programu partnerskiego i, co oczywiste, od skuteczności nośnika reklamy. Duża część programów oferuje wydawcom udział w zyskach z wygenerowanej sprzedaży (od kilku do nawet kilkudziesięciu procent), inne programy za każdego użytkownika, który wypełni formularz rejestracyjny oferują wydawcom nawet kilkadziesiąt złotych.

W czterech krokach do celu - efektywnego zarabiania w sieci za pomocą programów partnerskich? Nie do końca...

Wydawca musi przede wszystkim zadbać o atrakcyjność udostępnianej witryny. W tym celu powinien na bieżąco aktualizować stronę o unikalne treści, zwiększać widoczność w sieci za sprawą takich mechanizmów, jak pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania czy systematycznie urozmaicać formy reklamowe i zmieniać miejsce wyświetlanych kreacji. Pamiętając jednocześnie o umiarze, wszak liczba banerów nie świadczy o popularności witryny.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje z Marcinem Prokopem

Już w poniedziałek, 6 marca br. rozpocznie się kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje pod hasłem ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 21:01:12]

CIEKAWEEE http://hewti.pl

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 20:59:15]

fajne