Zamknij
Felietony

Agnieszka Łukasik: Sport - pasja, moda, biznes (czyli marketingowe pomysły na zakończenie sportowej kariery)

Łukasz Jakubiak

Marketing sportowy do niedawna w Polsce traktowany był przez wiele firm jako egzotyczny dodatek. Z obserwacji wynika, że w ostatnich kilku latach ta gałąź rynku dynamicznie się rozwinęła. Z jego usług korzystają coraz częściej firmy z różnych branż m.in. telekomunikacyjnej, finansowej, a także odzieżowej. Według różnych źródeł dotyczących rynku reklamy i marketingu w 2007 r. jego wartość była szacowana na ok. 100 mln euro rocznie, a potencjał wzrostu - na ok. 300 % rocznie. Powoduje to zainteresowanie rynkiem ze strony największych światowych graczy, m.in. Havas Media, której jednostka Havas Sport przygotowuje się do wejścia na polski rynek. Z pewnością impulsem do przyspieszenia i większego zainteresowania rozwojem marketingu sportowego w Polsce była wiadomość o przyznaniu organizacji przez nasz kraj Euro 2012. A jak to jest ze sportem dzisiaj?

W samo południe, 3 lipca br. w ośrodku Marina Diana nad Zalewem Zegrzyńskim odbyła się konferencja "Sport - pasja, moda, biznes". Przybyliśmy na zaproszenie redakcji magazynu „Machina Sport&Style” oraz portalu Sport24.pl, aby podyskutować o biznesowym obliczu sportu. Za stołem konferencyjnym zasiadły osobistości sportu, biznesu i kultury: Mariusz Czerkawski, Wojtek Brzozowski, Artur Racicki, Piotr Metz, Michał Lisiecki, Marek Brzozowski. Całe spotkanie poprowadził Maciej Kurzajewski.

Z wielkim wdziękiem i poczuciem humoru spotkanie rozpoczął dziennikarz i prezenter sportowy Maciej Kurzajewski. Jako pierwszemu udzielił głos Michałowi Lisieckiemu, Prezesowi Zarządu Platformy Mediowej Point Group.

Marketingowe pomysły na zakończenie kariery

Od lewej: Maciej Kurzajewski, Mariusz Czerkawski, Artur Racicki (Sport24.pl), Piotr Metz (Machina Sport&Style), Michał Lisiecki (Point Group), Wojtek Brzozowski, Marek Brzozowski (Namaxa)

Michał Lisiecki przedstawił w skrócie miejsce, jakie sport zajmuje w PMPG: BTL Point Group. Podkreślił, iż cały czas platforma inwestuje w działalność związaną ze sportem. PMPG posiada już większość pakietu udziałów w spółce Sport24.pl, a od czerwca jest wydawcą magazynu poświęconego szeroko rozumianej tematyce lifestylowo-sportowej "Machina Sport&Style". Jednocześnie poprzez spółkę BTL Point Group PMPG świadczy usługi zintegrowanej komunikacji marketingowej także dla klientów zewnętrznych związanych z branżą sportowa np. Nike, Puma, czy Adidas.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

Assessment Center - badanie kompetencji pracowniczych

Assessment Center - badanie kompetencji pracowniczych

Assessment center to skuteczna metoda badania kompetencji pracowniczych, która ze względu na dużą efektywność jest coraz ...

FOKUS TV promuje letnią ramówkę

FOKUS TV promuje letnią ramówkę

3 lipca rozpoczyna się informacyjna kampania promocyjna letniej ramówki FOKUS TV. Reklamy pojawią się na nośnikach ...

Jak zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych u rejestratorów domen?

Jak zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych u rejestratorów domen?

Strona internetowa to ważny kanał komunikacji na linii firma–otoczenie. Przed zarejestrowaniem domeny i wyborem odpowiedniej firmy ...

Linki sponsorowane

Accelera Barum Bfgoodrich Bridgestone Continental Dayton Dunlop Dębica Firestone Fulda Garmin General GoClever Goodyear Kaminer Kelly Kingstar Kleber LINGLONG Lark Michelin Mio Modecom NavRoad Nokian PIRELLI Prestigio ROCKSTONE Sava TRAK TomTom Tracer Uniroyal VREDESTEIN |Modecom |NavRoad