Zamknij
Felietony

Agnieszka Łukasik: Sport - pasja, moda, biznes (czyli marketingowe pomysły na zakończenie sportowej kariery)

Łukasz Jakubiak

Marketing sportowy do niedawna w Polsce traktowany był przez wiele firm jako egzotyczny dodatek. Z obserwacji wynika, że w ostatnich kilku latach ta gałąź rynku dynamicznie się rozwinęła. Z jego usług korzystają coraz częściej firmy z różnych branż m.in. telekomunikacyjnej, finansowej, a także odzieżowej. Według różnych źródeł dotyczących rynku reklamy i marketingu w 2007 r. jego wartość była szacowana na ok. 100 mln euro rocznie, a potencjał wzrostu - na ok. 300 % rocznie. Powoduje to zainteresowanie rynkiem ze strony największych światowych graczy, m.in. Havas Media, której jednostka Havas Sport przygotowuje się do wejścia na polski rynek. Z pewnością impulsem do przyspieszenia i większego zainteresowania rozwojem marketingu sportowego w Polsce była wiadomość o przyznaniu organizacji przez nasz kraj Euro 2012. A jak to jest ze sportem dzisiaj?

W samo południe, 3 lipca br. w ośrodku Marina Diana nad Zalewem Zegrzyńskim odbyła się konferencja "Sport - pasja, moda, biznes". Przybyliśmy na zaproszenie redakcji magazynu „Machina Sport&Style” oraz portalu Sport24.pl, aby podyskutować o biznesowym obliczu sportu. Za stołem konferencyjnym zasiadły osobistości sportu, biznesu i kultury: Mariusz Czerkawski, Wojtek Brzozowski, Artur Racicki, Piotr Metz, Michał Lisiecki, Marek Brzozowski. Całe spotkanie poprowadził Maciej Kurzajewski.

Z wielkim wdziękiem i poczuciem humoru spotkanie rozpoczął dziennikarz i prezenter sportowy Maciej Kurzajewski. Jako pierwszemu udzielił głos Michałowi Lisieckiemu, Prezesowi Zarządu Platformy Mediowej Point Group.

Marketingowe pomysły na zakończenie kariery

Od lewej: Maciej Kurzajewski, Mariusz Czerkawski, Artur Racicki (Sport24.pl), Piotr Metz (Machina Sport&Style), Michał Lisiecki (Point Group), Wojtek Brzozowski, Marek Brzozowski (Namaxa)

Michał Lisiecki przedstawił w skrócie miejsce, jakie sport zajmuje w PMPG: BTL Point Group. Podkreślił, iż cały czas platforma inwestuje w działalność związaną ze sportem. PMPG posiada już większość pakietu udziałów w spółce Sport24.pl, a od czerwca jest wydawcą magazynu poświęconego szeroko rozumianej tematyce lifestylowo-sportowej "Machina Sport&Style". Jednocześnie poprzez spółkę BTL Point Group PMPG świadczy usługi zintegrowanej komunikacji marketingowej także dla klientów zewnętrznych związanych z branżą sportowa np. Nike, Puma, czy Adidas.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...