Zamknij
Felietony

Agnieszka Łukasik: Sport - pasja, moda, biznes (czyli marketingowe pomysły na zakończenie sportowej kariery)

Łukasz Jakubiak

Marketing sportowy do niedawna w Polsce traktowany był przez wiele firm jako egzotyczny dodatek. Z obserwacji wynika, że w ostatnich kilku latach ta gałąź rynku dynamicznie się rozwinęła. Z jego usług korzystają coraz częściej firmy z różnych branż m.in. telekomunikacyjnej, finansowej, a także odzieżowej. Według różnych źródeł dotyczących rynku reklamy i marketingu w 2007 r. jego wartość była szacowana na ok. 100 mln euro rocznie, a potencjał wzrostu - na ok. 300 % rocznie. Powoduje to zainteresowanie rynkiem ze strony największych światowych graczy, m.in. Havas Media, której jednostka Havas Sport przygotowuje się do wejścia na polski rynek. Z pewnością impulsem do przyspieszenia i większego zainteresowania rozwojem marketingu sportowego w Polsce była wiadomość o przyznaniu organizacji przez nasz kraj Euro 2012. A jak to jest ze sportem dzisiaj?

W samo południe, 3 lipca br. w ośrodku Marina Diana nad Zalewem Zegrzyńskim odbyła się konferencja "Sport - pasja, moda, biznes". Przybyliśmy na zaproszenie redakcji magazynu „Machina Sport&Style” oraz portalu Sport24.pl, aby podyskutować o biznesowym obliczu sportu. Za stołem konferencyjnym zasiadły osobistości sportu, biznesu i kultury: Mariusz Czerkawski, Wojtek Brzozowski, Artur Racicki, Piotr Metz, Michał Lisiecki, Marek Brzozowski. Całe spotkanie poprowadził Maciej Kurzajewski.

Z wielkim wdziękiem i poczuciem humoru spotkanie rozpoczął dziennikarz i prezenter sportowy Maciej Kurzajewski. Jako pierwszemu udzielił głos Michałowi Lisieckiemu, Prezesowi Zarządu Platformy Mediowej Point Group.

Marketingowe pomysły na zakończenie kariery

Od lewej: Maciej Kurzajewski, Mariusz Czerkawski, Artur Racicki (Sport24.pl), Piotr Metz (Machina Sport&Style), Michał Lisiecki (Point Group), Wojtek Brzozowski, Marek Brzozowski (Namaxa)

Michał Lisiecki przedstawił w skrócie miejsce, jakie sport zajmuje w PMPG: BTL Point Group. Podkreślił, iż cały czas platforma inwestuje w działalność związaną ze sportem. PMPG posiada już większość pakietu udziałów w spółce Sport24.pl, a od czerwca jest wydawcą magazynu poświęconego szeroko rozumianej tematyce lifestylowo-sportowej "Machina Sport&Style". Jednocześnie poprzez spółkę BTL Point Group PMPG świadczy usługi zintegrowanej komunikacji marketingowej także dla klientów zewnętrznych związanych z branżą sportowa np. Nike, Puma, czy Adidas.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

Marka Room Escape zdecydowała się na agencję PR

Marka Room Escape zdecydowała się powierzyć kompleksową obsługę public relations agencji PROJEKT 77.  Umowa z agencją ...

Koszty zwrotów towarów – nie takie jednoznaczne

Bezpłatnego zwrotu towaru oczekuje 73 proc. kupujących online. Jednak według prawa koszt ten pokrywa kupujący, a ...

Jak zgodnie z prawem sprzedawać w mediach społecznościowych?

Globalne obroty ze sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych osiągnąć mają w 2015 roku wartość aż 30 ...