Zamknij
Nowości - Dom i wnętrze

ATLAS rusza z nieziemską reklamą

Witold Sokołowski, 2013-05-14 23:45:05

Najpierw był poligon, potem Grunwald i hangar potężnego samolotu. 13 maja przyszedł czas na „Kosmicznych Fachowców”. Największy polski producent chemii budowlanej, firma ATLAS, rusza z nieziemską reklamą.


ATLAS od początku swego istnienia jest mocno związany z profesjonalnymi wykonawcami, którzy są nie tylko klientami, ale i ambasadorami marki. „ATLAS wspiera fachowców”, od lat hasło przewodnie szeregu działań prowadzonych przez łódzką firmę (programów lojalnościowych, doradztwa technicznego czy szkoleń), wyraża się także we współpracy z wykonawcami przy licznych projektach. Dlatego w reklamie nie zobaczymy aktorów, a siedmiu profesjonalnych wykonawców, użytkowników Portalu AtlasFachowca.pl. Wybrani z dziesiątek zgłoszeń, 16 kwietnia, w ciągu 21 godzin ciągłej pracy, wykonali „mały krok dla człowieka”, wieki dla ATLASA”. Efekt można oglądać w głównych stacjach telewizyjnych (np. TVP1, TVP2, Polsat, TVN), jak i mniejszych (Polsat Sport, Polsat Biznes, Puls) od 13 maja.


Obsadzając fachowców jako głównych bohaterów filmu, ATLAS pragnął wyrazić szacunek, jakim darzy wykonawców – ludzi o kosmicznej wiedzy i nieziemskich umiejętnościach. To ludzie, którym inwestorzy powierzają budowę domów, przeprowadzenie prac remontowych, ale i dobór materiałów budowlanych. Tynkarze, glazurnicy, malarze uczestniczą w procesie decyzyjnym jako eksperci, wybierając i rekomendując całe systemy rozwiązań. Te zaś mogą pochodzić, zgodnie z hasłem reklamowym „TYLKO ATLAS!”, tylko od łódzkiej firmy.


- Pragniemy pokazać firmę i markę ATLAS jako dynamiczną, nowoczesną i kreatywną, z kompleksowym portfolio produktowym. – tłumaczy Oskar Solecki, Dyrektor Marketingu ATLAS. - Jest to pewien ciąg logiczny, gdyż charakter filmu nawiązuje do naszych poprzednich produkcji reklamowych. To takie mrugnięcie okiem do widza, który pamięta wcześniejsze projekty: oryginalne, z dystansem i humorem. Chcemy pokazać, że - parafrazując słynne hasło – Polak-fachowiec potrafi i nie ma dla niego rzeczy niemożliwych na Ziemi czy w jej okolicach, gdy ma pod ręką produkty firmy ATLAS.


W pracujących w przestrzeni kosmicznej glazurników wcielili się Radosław Kaflowski i Zbigniew Podkański. Na drugim planie wspierała ich reszta załogi kosmicznych fachowców: Daniel Żugaj, Marcin Najdora, Janusz Wapniewski, Aleksander Posled i Tomasz Auchim. O doping zadbała pozostała ekipa wykonawców obecna na planie zdjęciowym: Dariusz Tomana, Sławomir Paszkowski, Włodzimierz Krysiak, Andrzej Kowol, Marek Ogaza, Krystian Simka i Krzysztof Wójcik.


- Na planie panowała kosmicznie pozytywna atmosfera. – mówi Aleksandra Krzesimowska, Specjalista ds. E-Marketingu w firmie ATLAS. – Filmowa ekipa była pod wrażeniem profesjonalizmu naszych wykonawców, którzy w pełni zaangażowali się w projekt, ujawniając w wielu wypadkach ukryty do tej pory talent aktorski i sprawność godną kaskaderów. Wykazali się też ogromną cierpliwością i poczuciem humoru. Z jednej strony była to dla nich na pewno ciężka praca, ale przede wszystkim świetna zabawa. Na jej efekt czekaliśmy wszyscy od momentu gdy tylko padły magiczne słowa reżysera „Mamy to!”, kończące pracę na planie zdjęciowym. Wtedy montażyści, graficy i dźwiękowcy przystąpili do obróbki materiału.


Reklama ma założenia zarówno wizerunkowe, jak i pro-sprzedażowe. Informuje o rozpoczynającej się „Kosmicznej Promocji”, w ramach której w wybranych punktach dystrybucji, klienci po kupieniu dwóch opakowań kleju z linii ATLAS Plus, będą mogli za 1 gr nabyć preparat gruntujący Uni-Grunt (szczegóły dot. promocji znajdują się na stronie www.atlas.com.pl). Główny spot będą wspierały krótsze filmiki, billboardy w wybranych miastach, działania w sieci i radiu. Nie zabraknie również „kosmicznych” narzędzi POS i innych materiałów promocyjnych, konkursów dla pracowników punktów dystrybucji. Film reklamowy stanie się także punktem wyjścia dla kolejnych projektów i działań marketingowych w przyszłości.


Realizację projektu powierzono domowi produkcyjnemu M5, doświadczonym twórcom reklam dla marek takich jak RMF FM, Mlekołaki, Lotus czy Audi. Za kamerą stanął Maciej Sobieraj, zaś nad całością czuwał reżyser, Szymon Pawlik. Fachowcom ATLASA towarzyszyli zatem profesjonaliści z branży filmowo-reklamowej. Zdjęcia odbyły się w Studiu Fox w Warszawie. Podczas kręcenia reklamy zwracano bardzo dużą uwagę na realizm i każdy szczegół kosmicznej rzeczywistości. Twórcom zależało, by film przedstawiał „prawdziwy” kosmos, a stan nieważkości wyglądał naturalnie. Na potrzeby projektu przygotowano też specjalne kombinezony kosmonautów. Według indywidualnego projektu uszył je Teatr Wielki w Warszawie we współpracy ze studiem M5. A to tylko jeden z elementów będących dowodem ogromnego zaangażowania całej ekipy pracującej nad filmem. Najlepiej opisuje je odtwórca jednej z głównych ról, Radsław Kaflowski:


- Świetna zabawa, dreszczyk emocji, duża dawka adrenaliny, nowe doświadczenie, spotkanie z kolegami to główne argumenty przemawiające za tym, że wziąłem udział w reklamie telewizyjnej ATLASA. Reklama reklamą, ale nie jest to wcale takie proste. Fajnie ogląda się efekt końcowy w telewizji, ale co do realizacji, jest to katorżnicza praca całego zespołu ludzi ją tworzącej. Fajnie, że trafiłem na tak świetną ekipę filmową - miło było poznać. Moja rola polegała na odtworzeniu roli kosmonauty – glazurnika, który wykonuje swoje zlecenie w kosmosie. Najgorsze były niewygodne pozycje podczas zwisania na linach, gdzie pasy ściskały klatkę piersiową i utrudniały oddychanie. No i ten skafander... 17 godzin na sobie... Było w nim strasznie gorąco, do tego pod koniec kręcenia padła bateria od wentylatora w kasku i brak tlenu dawał naprawdę mocno w kość. I tylko w tle słychać głos reżysera „jeszcze raz”, „kolejny dubel”. Na szczęście dotrwałem do końca. Cieszę się bardzo, że brałem w tym udział.


Reklamę można obejrzeć także na profilu Pozytywny ATLAS Polski: https://www.facebook.com/pozytywnyatlaspolski/posts/457703357637694

zobacz zdjęcia

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...