Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

BOŚ Bank złotym sponsorem gali Złote Kaczki

Witold Sokołowski, 2010-03-24 08:57:30

Bank Ochrony Środowiska S.A. (BOŚ S.A.) powstał w 1991 r. Jest bankiem uniwersalnym, dostarczającym swoim klientom konkurencyjnych produktów i zapewniającym najwyższą jakość obsługi, wyspecjalizowanym we wspieraniu projektów i działań na rzecz ochrony środowiska. W ciągu 18 lat działalności BOŚ S.A. udostępnił w celu realizacji projektów ekologicznych środki o wartości 8,5 mld zł. W tym okresie, dzięki wsparciu banku, zrealizowano 29 tys. inwestycji o łącznej wartości 30 mld zł.

BOŚ S.A. należy obecnie do 20 największych banków w Polsce. Od 1997 r. jego akcje są notowane na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Głównymi akcjonariuszami banku są: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (77,27% akcji) oraz Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe 6,5%. Oferta BOŚ S.A. skierowana jest do klientów indywidualnych i instytucjonalnych, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek samorządu terytorialnego oraz spółek komunalnych. Bank świadczy swoje usługi za pośrednictwem 112 placówek.

„Złote Kaczki” – najstarsza polska nagroda filmowa, przyznawana od ponad 50 lat. Laureaci wyłaniani są wyłącznie przez czytelników miesięcznika „Film”, którzy oddając swoje głosy w plebiscycie, decydują o przyznaniu nagród. Kulminacyjnym wydarzeniem jest Gala. „Złote Kaczki” są wyznacznikiem trendów i kierunków w kinematografii. To jedna z najbardziej cenionych przez twórców nagroda filmowa, skupiająca podczas corocznej gali wszystkie osobistości ze świata polskiego kina.

Projekt i założenia:

Głównym celem przyznawania nagród „Złote Kaczki” jest uhonorowanie najwybitniejszych twórców polskiego kina za osiągnięcia dokonane na przestrzeni ostatniego roku. Ostatnia edycja nagród nawiązywała do 100-lecia polskiego kina, gdzie tematem przewodnim były filmy historyczno-kostiumowe. Połączenie nagrody filmowej „Złote Kaczki” za produkcję z bieżącego roku z jubileuszem polskiego kina pozwala na synergię dwóch emocjonujących elementów – kina współczesnego z kultowymi produkcjami, łączącymi pokolenia odbiorców.

„Złote Kaczki” to nagroda posiadająca patronat Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, patronat honorowy Prezydenta Warszawy oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. BOŚ Bank został jedynym sponsorem głównym wydarzenia. BOŚ S.A. od lat wspiera projekty i działania na rzecz ochrony środowiska. Jednak w oparciu o ogólną idee CSR (Corporate Social Responsibility) kieruje kolejne programy w stronę rozwoju i upowszechniania kultury. BOŚ obecnie realizuje ideę odpowiedzialności biznesu za kulturę i sztukęCorporate Cultural Responsibility), wspierając „Złote Kaczki”. 

Realizacja:

W 2008 roku BOŚ zdecydował pojawić się w roli Złotego Sponsora „Złotych Kaczek” artystom i najlepszym twórcom ostatniego sezonu.. Statuetki przyznawane od 53 lat przez czytelników magazynu „Film" są wręczane najwybitniejszym Ostatnia uroczystość pod hasłem „100-lecie Polskiego Kina” odbyła się 18 listopada br. w Sali Kongresowej w Warszawie. Tegoroczna obecność BOŚ Banku w roli sponsora „Złotych Kaczek” to element kampanii promocyjnej nowego produktu - „Konta Wyjątkowego”. Po raz pierwszy w historii polskiej bankowości, na rynek wprowadzono limitowaną edycję kart płatniczych z wizerunkiem gwiazd światowego kina- Marilyn Monroe, Jameasa Deana i Marleny Dietrich. W zależności od upodobań, klienci decydujący się na otwarcie „Konta Wyjątkowego” w BOŚ, mogli wybrać jedną z „filmowych” czarno-białych i eleganckich kart płatniczych z portretem gwiazd. Wybrane zostały ponadczasowe ikony kina światowego, a nie gwiazdy jednego sezonu, by podkreślić wyjątkowość limitowanej serii kart. Wsparcie Gali „Złotych Kaczek” umożliwiło BOŚ Bankowi obecność we wszystkich materiałach promujących uroczystość, tzn. w spotach telewizyjnych emitowanych w TVP 1 oraz w materiałach drukowanych. Podczas Gali logo BOŚ Banku było widoczne na telebimie oraz na banerach rozmieszczonych w budynku Sali Kongresowej. Nazwa banku, w kontekście bycia Złotym Sponsorem imprezy pojawiła się we wszystkich zapowiedziach i relacjach z wieczoru. Przywilejem Złotego Sponsora była także możliwość wręczenia przez prezesa BOŚ – Mariusza Klimczaka, nagrody najlepszej aktorce minionego sezonu – Krystynie Jandzie.

Efekty:

Celem kampanii jest bezpośrednie wsparcie realizacji celów sprzedażowych, ale także repozycjonowanie BOŚ Banku w kierunku marki nowoczesnej i atrakcyjnej. Taki zabieg możliwy jest poprzez wykorzystanie w komunikacji nie tylko elementów racjonalnych związanych z bardzo atrakcyjną ofertą produktową, ale w dużej mierze także elementów emocjonalnych, które obecne są w koncepcie wykorzystującym wizerunki gwiazd do layoutów kart dołączanych do Konta Wyjątkowego - mówi Katarzyna Kubicka, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji BOŚ Banku. Obecność BOŚ Banku w roli Złotego Sponsora „Złotych Kaczek” idealnie wpisała się w kampanię prowadzoną przez Bank, zarówno reklamową, jak i wizerunkową. W kontekście promocyjnym „Konto Wyjątkowe”, wraz z filmowymi kartami zostaje wzmocnione o przekaz BOŚ Banku jako banku wspierającego polską kinematografię. Natomiast wizerunkowo, BOŚ Bank niewątpliwie osiągnął wzmocnienie rozpoznawalności marki – relację z Gali „Złotych Kaczek” obejrzało w tym roku ok. 2,5 mln widzów TVP 1. Zyskanie zaufania i przychylności wśród odbiorców, a więc i potencjalnych klientów to wartości, o które firmy muszą konsekwentnie walczyć przez lata. Nie bez znaczenia pozostaje również zwiększenie poziomu identyfikacji pracowników z firmą oraz zwiększenie ich motywacji do pracy. Jak wykazują badania, można znacznie skuteczniej osiągnąć je dzięki działaniom sponsoringowym aniżeli za pomocą doraźnych działań w postaci premii pieniężnych bądź prezentów.

Projekt zrealizowany przez agencję Kostrzewa PR

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

"Duża gotówka, niecała stówka!" - nowa kampania produktowa Kasy Stefczyka

6 marca 2017 r. ruszyła nowa kampania Kasy Stefczyka. Tym razem bohaterowie znani z poprzednich spotów ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...