Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

BOŚ Bank złotym sponsorem gali Złote Kaczki

Witold Sokołowski, 2010-03-24 08:57:30

Bank Ochrony Środowiska S.A. (BOŚ S.A.) powstał w 1991 r. Jest bankiem uniwersalnym, dostarczającym swoim klientom konkurencyjnych produktów i zapewniającym najwyższą jakość obsługi, wyspecjalizowanym we wspieraniu projektów i działań na rzecz ochrony środowiska. W ciągu 18 lat działalności BOŚ S.A. udostępnił w celu realizacji projektów ekologicznych środki o wartości 8,5 mld zł. W tym okresie, dzięki wsparciu banku, zrealizowano 29 tys. inwestycji o łącznej wartości 30 mld zł.

BOŚ S.A. należy obecnie do 20 największych banków w Polsce. Od 1997 r. jego akcje są notowane na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Głównymi akcjonariuszami banku są: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (77,27% akcji) oraz Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe 6,5%. Oferta BOŚ S.A. skierowana jest do klientów indywidualnych i instytucjonalnych, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek samorządu terytorialnego oraz spółek komunalnych. Bank świadczy swoje usługi za pośrednictwem 112 placówek.

„Złote Kaczki” – najstarsza polska nagroda filmowa, przyznawana od ponad 50 lat. Laureaci wyłaniani są wyłącznie przez czytelników miesięcznika „Film”, którzy oddając swoje głosy w plebiscycie, decydują o przyznaniu nagród. Kulminacyjnym wydarzeniem jest Gala. „Złote Kaczki” są wyznacznikiem trendów i kierunków w kinematografii. To jedna z najbardziej cenionych przez twórców nagroda filmowa, skupiająca podczas corocznej gali wszystkie osobistości ze świata polskiego kina.

Projekt i założenia:

Głównym celem przyznawania nagród „Złote Kaczki” jest uhonorowanie najwybitniejszych twórców polskiego kina za osiągnięcia dokonane na przestrzeni ostatniego roku. Ostatnia edycja nagród nawiązywała do 100-lecia polskiego kina, gdzie tematem przewodnim były filmy historyczno-kostiumowe. Połączenie nagrody filmowej „Złote Kaczki” za produkcję z bieżącego roku z jubileuszem polskiego kina pozwala na synergię dwóch emocjonujących elementów – kina współczesnego z kultowymi produkcjami, łączącymi pokolenia odbiorców.

„Złote Kaczki” to nagroda posiadająca patronat Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, patronat honorowy Prezydenta Warszawy oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. BOŚ Bank został jedynym sponsorem głównym wydarzenia. BOŚ S.A. od lat wspiera projekty i działania na rzecz ochrony środowiska. Jednak w oparciu o ogólną idee CSR (Corporate Social Responsibility) kieruje kolejne programy w stronę rozwoju i upowszechniania kultury. BOŚ obecnie realizuje ideę odpowiedzialności biznesu za kulturę i sztukęCorporate Cultural Responsibility), wspierając „Złote Kaczki”. 

Realizacja:

W 2008 roku BOŚ zdecydował pojawić się w roli Złotego Sponsora „Złotych Kaczek” artystom i najlepszym twórcom ostatniego sezonu.. Statuetki przyznawane od 53 lat przez czytelników magazynu „Film" są wręczane najwybitniejszym Ostatnia uroczystość pod hasłem „100-lecie Polskiego Kina” odbyła się 18 listopada br. w Sali Kongresowej w Warszawie. Tegoroczna obecność BOŚ Banku w roli sponsora „Złotych Kaczek” to element kampanii promocyjnej nowego produktu - „Konta Wyjątkowego”. Po raz pierwszy w historii polskiej bankowości, na rynek wprowadzono limitowaną edycję kart płatniczych z wizerunkiem gwiazd światowego kina- Marilyn Monroe, Jameasa Deana i Marleny Dietrich. W zależności od upodobań, klienci decydujący się na otwarcie „Konta Wyjątkowego” w BOŚ, mogli wybrać jedną z „filmowych” czarno-białych i eleganckich kart płatniczych z portretem gwiazd. Wybrane zostały ponadczasowe ikony kina światowego, a nie gwiazdy jednego sezonu, by podkreślić wyjątkowość limitowanej serii kart. Wsparcie Gali „Złotych Kaczek” umożliwiło BOŚ Bankowi obecność we wszystkich materiałach promujących uroczystość, tzn. w spotach telewizyjnych emitowanych w TVP 1 oraz w materiałach drukowanych. Podczas Gali logo BOŚ Banku było widoczne na telebimie oraz na banerach rozmieszczonych w budynku Sali Kongresowej. Nazwa banku, w kontekście bycia Złotym Sponsorem imprezy pojawiła się we wszystkich zapowiedziach i relacjach z wieczoru. Przywilejem Złotego Sponsora była także możliwość wręczenia przez prezesa BOŚ – Mariusza Klimczaka, nagrody najlepszej aktorce minionego sezonu – Krystynie Jandzie.

Efekty:

Celem kampanii jest bezpośrednie wsparcie realizacji celów sprzedażowych, ale także repozycjonowanie BOŚ Banku w kierunku marki nowoczesnej i atrakcyjnej. Taki zabieg możliwy jest poprzez wykorzystanie w komunikacji nie tylko elementów racjonalnych związanych z bardzo atrakcyjną ofertą produktową, ale w dużej mierze także elementów emocjonalnych, które obecne są w koncepcie wykorzystującym wizerunki gwiazd do layoutów kart dołączanych do Konta Wyjątkowego - mówi Katarzyna Kubicka, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji BOŚ Banku. Obecność BOŚ Banku w roli Złotego Sponsora „Złotych Kaczek” idealnie wpisała się w kampanię prowadzoną przez Bank, zarówno reklamową, jak i wizerunkową. W kontekście promocyjnym „Konto Wyjątkowe”, wraz z filmowymi kartami zostaje wzmocnione o przekaz BOŚ Banku jako banku wspierającego polską kinematografię. Natomiast wizerunkowo, BOŚ Bank niewątpliwie osiągnął wzmocnienie rozpoznawalności marki – relację z Gali „Złotych Kaczek” obejrzało w tym roku ok. 2,5 mln widzów TVP 1. Zyskanie zaufania i przychylności wśród odbiorców, a więc i potencjalnych klientów to wartości, o które firmy muszą konsekwentnie walczyć przez lata. Nie bez znaczenia pozostaje również zwiększenie poziomu identyfikacji pracowników z firmą oraz zwiększenie ich motywacji do pracy. Jak wykazują badania, można znacznie skuteczniej osiągnąć je dzięki działaniom sponsoringowym aniżeli za pomocą doraźnych działań w postaci premii pieniężnych bądź prezentów.

Projekt zrealizowany przez agencję Kostrzewa PR

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...