Zamknij
Felietony

Branża marketingowa: rzeczywistość 2015 roku i trendy na 2016 rok

Michał Ryszkiewicz

Zacieranie granic kompetencji między agencjami kreatywnymi, interaktywnymi, socialowymi, a domami mediowymi to główny trend w branży marketingowej w 2015 roku.

Nasi klienci już dziś budują swoje strategie marketingowe wokół tworzenia, dystrybucji i promocji wartościowej treści, często w oparciu o solidną analizę popularnych zapytań w Google i Youtube. Marketerzy doceniają powoli znaczenie mobile w kampaniach reklamowych, przewartościowują rolę social media w swoich działaniach w kierunku kanału obsługi klienta i coraz odważniej sięgają po technologie (beacony, RTB).

Wzajemne przenikanie się kompetencji agencji interaktywnych, kreatywnych, socialowych i domów mediowych to, moim zdaniem, rzeczywistość 2015 roku i silny trend na 2016. Szczególnie wyraźnie widać to w obszarze planowania i zakupu mediów – dostępność i skuteczność produktów Google, a także zasięg sieci AdWords stworzył agencjom digital niesamowite możliwości. Jeszcze 2-3 lata temu standardem - czasem naturalnym uzupełnieniem, a czasem wręcz punktem wyjścia dla realizowanych przez nas działań marketingowych w internecie był obszerny mediaplan, często z utajnionymi informacjami o kosztach. Dziś sprowadzenie użytkowników jest jednym z naszych zadań – czasem wprost wynika z briefu, a czasem jest aktywnie proponowane przez agencję.

Chętnie bierzemy odpowiedzialność za całość, bo – mam przekonanie – opracowując strategię wiemy więcej o grupie docelowej naszych działań i jesteśmy w stanie lepiej stargetować kampanię, a jeśli coś ‘nie klika’ to jesteśmy w stanie dużo szybciej zareagować i wprowadzić zmiany. W Kamikaze przełożyło się to na 300% przyrost wydatków w AdWords rok do roku oraz bardzo wyraźną dynamikę i energię do rozwoju.

Domy mediowe oczywiście nie pozostają nam ‘dłużne’ i coraz aktywniej ‘wchodzą w buty’ agencji - widziałem w tym roku wiele przykładów aktywacji i konkursów, których organizatorem był dom mediowy. Do niektórych warsztatowo czy kreatywnie można mieć jeszcze pewne zastrzeżenia, ale niektóre były na wysokim poziomie. Konkurencja jest dobra – w dłuższej perspektywie nowe kompetencje po obu stronach przełożą się na lepsze i bardziej spójne projekty, a tam gdzie agencja nadal, ‘tradycyjnie’ pracuje z domem mediowym – będzie łatwiej o wzajemne zrozumienie dla dobra projektu.

Myśl na koniec – 2016 prawdopodobnie jeszcze bardziej przedefiniuje nam nazewnictwo na rynku, ale na prognozy przyjdzie jeszcze pora.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Michał Ryszkiewicz

Dyrektor agencji Kamikaze.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...