Zamknij
Felietony

Branża marketingowa: rzeczywistość 2015 roku i trendy na 2016 rok

Michał Ryszkiewicz

Zacieranie granic kompetencji między agencjami kreatywnymi, interaktywnymi, socialowymi, a domami mediowymi to główny trend w branży marketingowej w 2015 roku.

Nasi klienci już dziś budują swoje strategie marketingowe wokół tworzenia, dystrybucji i promocji wartościowej treści, często w oparciu o solidną analizę popularnych zapytań w Google i Youtube. Marketerzy doceniają powoli znaczenie mobile w kampaniach reklamowych, przewartościowują rolę social media w swoich działaniach w kierunku kanału obsługi klienta i coraz odważniej sięgają po technologie (beacony, RTB).

Wzajemne przenikanie się kompetencji agencji interaktywnych, kreatywnych, socialowych i domów mediowych to, moim zdaniem, rzeczywistość 2015 roku i silny trend na 2016. Szczególnie wyraźnie widać to w obszarze planowania i zakupu mediów – dostępność i skuteczność produktów Google, a także zasięg sieci AdWords stworzył agencjom digital niesamowite możliwości. Jeszcze 2-3 lata temu standardem - czasem naturalnym uzupełnieniem, a czasem wręcz punktem wyjścia dla realizowanych przez nas działań marketingowych w internecie był obszerny mediaplan, często z utajnionymi informacjami o kosztach. Dziś sprowadzenie użytkowników jest jednym z naszych zadań – czasem wprost wynika z briefu, a czasem jest aktywnie proponowane przez agencję.

Chętnie bierzemy odpowiedzialność za całość, bo – mam przekonanie – opracowując strategię wiemy więcej o grupie docelowej naszych działań i jesteśmy w stanie lepiej stargetować kampanię, a jeśli coś ‘nie klika’ to jesteśmy w stanie dużo szybciej zareagować i wprowadzić zmiany. W Kamikaze przełożyło się to na 300% przyrost wydatków w AdWords rok do roku oraz bardzo wyraźną dynamikę i energię do rozwoju.

Domy mediowe oczywiście nie pozostają nam ‘dłużne’ i coraz aktywniej ‘wchodzą w buty’ agencji - widziałem w tym roku wiele przykładów aktywacji i konkursów, których organizatorem był dom mediowy. Do niektórych warsztatowo czy kreatywnie można mieć jeszcze pewne zastrzeżenia, ale niektóre były na wysokim poziomie. Konkurencja jest dobra – w dłuższej perspektywie nowe kompetencje po obu stronach przełożą się na lepsze i bardziej spójne projekty, a tam gdzie agencja nadal, ‘tradycyjnie’ pracuje z domem mediowym – będzie łatwiej o wzajemne zrozumienie dla dobra projektu.

Myśl na koniec – 2016 prawdopodobnie jeszcze bardziej przedefiniuje nam nazewnictwo na rynku, ale na prognozy przyjdzie jeszcze pora.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Michał Ryszkiewicz

Dyrektor agencji Kamikaze.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...