Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Case study facebook'owego konkursu marki kredek Bambino

Małgorzata Bednarek, 2013-09-24 00:56:49

Case study facebook'owego konkursu marki kredek Bambino

Konkurs Bambino oraz działania z nim związane trwały od 1 lipca do 30 sierpnia 2013 roku. W tym krótkim czasie profil konkursu Bambino zgromadził aż 19 228 fanów. Ogromne zaangażowanie osób skupionych wokół profilu poskutkowało tym, że do 31 postów, które zostały zamieszczone na stronie konkursu na Facebooku, fani udzielili aż 5781 komentarzy, co również pokazuje jak skuteczne okazały się zaproponowane i prowadzone przez agencję Migomedia.pl działania i jak bardzo aktywizowały fanów do komentowania oraz przesyłania prac konkursowych.

Poniżej warto wyszczególnić najważniejsze informacje / dane:

  • Aż 19 228 fanów zgromadzonych w profilu w ciągu zaledwie 2 miesięcy
  • Aż 5781 komentarzy do (zaledwie) 31 postów
  • Aż 1008 prac zgłoszonych do konkursu
  • Aż 24 636 oddanych głosów w głosowaniu online
  • Aż 39 423 unikalnych odwiedzin strony konkursowej www.konkursbambino.pl

UWAGA: Często posty umieszczane w profilu konkursu na Facebooku miały więcej komentarzy niż samych like’ów, np. 720 komentarzy i 506 like’ów.

Istota konkursu

Konkurs Bambino zorganizowany został przez firmę ST Majewski, największego producenta wyrobów piśmienniczych w Polsce, w tym kultowych kredek Bambino wraz partnerami, firmą Mattel, Egmont Polska oraz Pearson. Doradztwem, zorganizowaniem konkursu online, czyli wykonaniem grafik, wdrożeniem aplikacji konkursowej na stronie docelowej i na Facebooku oraz koordynacją działań i bieżącą obsługą zajęła się agencja interaktywna Migomedia.pl. Poza stroną www.konkursbambino.pl, główną osią konkursu był profil na Facebooku o nazwie Konkurs Bambino. Zadaniem dla uczestników było zaprojektowanie wzoru wymarzonego plecaka na wskazanym w aplikacji konkursowej szablonie.

Dozwolonymi technikami wykonania prac plastycznych były: rysunek, malowanie lub wyklejanie. Projekt plecaka musiał nawiązywać do postaci ze wskazanych przez organizatora kategorii tematycznych: Barbie, Hot Wheels i Monster High. Konkurs skierowany był do dzieci oraz młodzieży (przedszkolaków oraz uczniów). Przydatne wskazówki dotyczące konstrukcji aplikacji konkursowej - jak aktywizować fanów na Facebooku

Funkcjonalna aplikacja dedykowana

Każdy z uczestników musiał przesłać stworzony przez siebie projekt do organizatora pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem aplikacji konkursowych, które na potrzeby zabawy stworzyła agencja Migomedia.

Galeria prac i głosowanie jako element stymulujący zaangażowanie fanów

Celowo konkurs i aplikacja zostały zorganizowane tak, by każda osoba mogła na bieżąco śledzić rosnącą galerię zdjęć prac konkursowych oraz ranking prac i efekty głosowania użytkowników. Mianowicie, aby zwiększyć zainteresowanie konkursem agencja interaktywna Migomedia.pl doradziła, aby oprócz głosowania komisji jury konkursu zrobić także głosowanie online internautów na najlepsze w ich ocenie prace. Pomysł okazał się bardzo skuteczny ponieważ w głosowaniu online wzięło udział aż 24 636 osób. Na prace można było głosować przez cały czas trwania konkursu, co przełożyło się na bardzo dużą interaktywność oraz zainteresowanie konkursem.

Taka konstrukcja konkursu dodatkowo angażowała użytkowników i zachęcała do częstego odwiedzania aplikacji na Facebooku oraz strony WWW oraz do powiadamiania znajomych o konkursie i głosowaniu.

Case study z facebook'owego konkursu marki kredek Bambino

Sposoby na zwiększenie zasięgu i interaktywności

W czasie trwania konkursu na profilu na Facebooku zostało zamieszczonych 31 postów związanych tematycznie z kategoriami konkursowymi. Każdy z postów był zawsze bardzo aktywnie komentowany, like’owany, a także udostępniany przez osoby lubiące Konkurs Bambino na swoich tablicach na FB. Często posty umieszczane w profilu konkursu na Facebooku miały więcej komentarzy niż samych like’ów, np. 720 komentarzy i 506 like’ów. Migomedia planując umieszczanie kolejnych postów w profilu konkursowym na Facebooku starała się umieszczać je nie tylko o odpowiednich godzinach, ale również i w odpowiednie dni tygodnia, np. w piątek. Tym samym świadomie zwiększała ich interaktywność jak również zasięg i liczbę komentarzy, które pojawiały się przez weekend.

Promowanie oferty produktowej klienta w przyjazny sposób

Co więcej do zamieszczanych postów dołączane były grafiki pasujące tematycznie do wpisu jak również zdjęcia wybranych nowości produktowych. Dzięki temu konkurs oprócz zabawy także promował najnowszą ofertę firmy. Nagrodami w konkursie głównym były przybory szkolne, które ze względu na początek roku szkolnego były bardzo użytecznymi i przydatnymi upominkami dla zwycięzców.

Case study z facebook'owego konkursu marki kredek Bambino

Kolejne powody, by wracać na fan page’a

W czasie trwania całego konkursu agencja doradziła również zorganizowanie kilku mini quizów z symbolicznymi nagrodami w postaci komiksów (10 szt. Komiksów Hot Wheels, Barbie i Monster High) oraz 10 zaproszeń na premierę filmu Barbie. Fani bardzo chętnie odpowiadali na pytania za znajomości oferty produktowej i komentowali zagadki, przez co znacznie rosła wirusowość profilu. Dzięki takiemu zabiegowi, osoby zgromadzone wokół fan page’a nie dostawały tylko i wyłącznie powiadomień zachęcających do wzięcia udziału w konkursie głównym. Pisanie tylko i wyłącznie o samym konkursie Bambino i zachęcanie do zaprojektowania wymarzonego plecaka mogłoby odnieść zupełnie inny skutek, zniechęcając fanów do wzięcia w nim udziału oraz „odlubienia” profilu na Facebooku.

Reklamy targetowane

Ponadto, w celu jak najszerszego poinformowania i dotarcia do grupy docelowej zostały również stworzone i uruchomione reklamy Facebook Ads oraz reklamy AdWords. Reklamy były na bieżąco monitorowane i w razie potrzeby optymalizowane przez agencję. Ich skuteczność była bardzo wysoka.

Podsumowanie

Profil na Facebooku został stworzony na potrzeby konkursu, dlatego też przed agencją interaktywną Migomedia.pl było nie lada wyzwanie, aby tak zaangażować grupę docelową, żeby o konkursie dowiedziało się jak najwięcej osób. Kolejną „przeszkodą” mógł okazać się krótki czas, w którym przeprowadzany był konkurs oraz okres wakacyjny, w którym się odbywał. Jednak odpowiednia konstrukcja aplikacji i strategia komunikacji pozwoliły na osiągnięcie spektakularnych efektów.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Małgorzata Bednarek

Małgorzata Bednarek, dyrektor ds. strategii sprzedażowych w agencji interaktywnej Migomedia specjalizującej się w projektowaniu profesjonalnych sklepów i serwisów WWW, zaawansowanych systemów e-commerce oraz w marketingu internetowym. ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...