Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Case Study „Mazda - You Can Help”

Krzysztof Wydra, 2011-06-26 23:51:02

Case Study „Mazda - You Can Help”

Spotkanie dealerskie zorganizowane dla partnerów Mazda Motor Poland miało być inne niż którekolwiek spotkanie zorganizowane do tej pory w historii branży motoryzacyjnej. Klient oczekiwał wydarzenia, po którym oprócz silniejszych więzi między pracownikami pozostanie coś jeszcze. Pozostał… uśmiech dzieci i emocje uczestników.

Cel eventu

„You Can Help” to wspólne przedsięwzięcie grupy komunikacyjnej United Minds Republic oraz Marcina Prokopa. Głównym celem jest zmiana formy imprez firmowych z iście dionizyjskich uczt w wydarzenia niosące wartość tym najbardziej potrzebującym - dzieciom z placówek opiekuńczo-wychowawczych i wszystkim innym, którym żyje się trudniej.

W przypadku pionierskiego eventu dla Mazda Motor Poland trzon imprezy stanowił projekt artystyczny realizowany wspólnie z gwiazdami TVN: aktorami Katarzyną Zielińską, Tomaszem Schimscheinerem, Marcinem Prokopem oraz trenerem biznesu Miłoszem Brzezińskim. Ale po kolei.

Realizacja

To był zimowy poranek, goście zbierali się powoli w jednym z mazurskich hoteli. Spodziewali się standardowej prezentacji wyników i planów sprzedażowych. Jak wielkie było ich zaskoczenie, gdy ich oczom ukazał się Miłosz Brzeziński, który zakomunikował, że przed nimi trudne zadanie. Okazało się, że mają 7 godzin, by przygotować się do przedstawienia wielkiego świątecznego spektaklu przed dziećmi z okolicznych placówek opiekuńczo-wychowawczych!

Każdy z 60 osobowej grupy partnerów handlowych i pracowników firmy Mazda otrzymał swoje zadanie: miał przygotować scenografię, stroje, pokaz taneczny, występ teatralny, śpiew, iluzję, cyrk lub... wejść w rolę klauna. Po chwili pełnej obaw i dezorientacji uczestnicy przekonali się do pomysłu i przystąpili do pracy - każda z grup pod profesjonalnym okiem zaproszonych aktorów i trenerów. Kilka godzin upłynęło pod znakiem intensywnych prób, nauki tekstu, śpiewu, ułożenia choreografii i własnoręcznej produkcji strojów na potrzeby przedsięwzięcia. Każdy krok gości śledziły kamery i aparaty.

Wybiła godzina zero. Przed budynkiem zaczęły parkować autokary, a z nich parami wychodziły podekscytowane dzieci. Już od dawna nie mogły się doczekać tego wieczora. Każdy podopieczny placówki opiekuńczo-wychowawczej na przywitanie otrzymał walę cukrową i uśmiech klauna. Dzieci usadowiły się przed sceną i z uwagą oglądały stremowanych dorosłych, którzy z coraz większą pewnością siebie występowali przed tą wymagającą widownią przez cały wieczór. Nagrodą dla wszystkich uczestników był uśmiech dzieci. Ten jeden dzień miał stać się jasnym punktem w kalendarzu ich niełatwego życia. Nasi mali goście odjechali z imprezy z drobnymi upominkami, a firma Mazda przekazała placówce dodatkowo niezbędny sprzęt AGD i RTV. Jednak największą wartością, która pozostanie na zawsze w pamięci to wspomnienie tego wieczoru.

Efekt emocji

Sale opustoszały, ucichły dziecięce śmiechy. Wtedy trener biznesu - Miłosz Brzeziński - zaprosił wszystkich uczestników do wspólnego koła, by podzielili się wrażeniami z całego dnia. Bez względu na stanowisko, doświadczenie, charakter, płeć czy wiek, każdy z gości był pod wrażeniem. To tylko wybrane komentarze: „nigdy czegoś takiego nie przeżyłem”, „jeżdżę od 20 lat na konwenty dealerskie różnych marek, ale to było coś niesamowitego i niepowtarzalnego”, „Mazda otworzyła mi oczy na te biedne dzieci, które są wokół nas i potrzebują pomocy, rozejrzę się wokół i zobaczę komu mogę pomóc w swoim rejonie”.

Dopełnieniem projektu było przekazanie czeku od Mazda Motor Poland na rzecz Fundacji TVN „Nie jesteś sam” oraz emisja 10 minutowego materiału o imprezie, z komentarzem Prezesa MMP w programie „Dzień Dobry TVN” w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia. Materiał filmowy otrzymali na pamiątkę wszyscy uczestnicy imprezy.

Podsumowanie

Akcją „Moja firma pomaga dzieciom” udowodniliśmy, że można przeprowadzić imprezę firmową - dobrze bawić się i integrować - jednocześnie pomóc innym i poczuć z tego względu ogromną satysfakcję.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Krzysztof Wydra

United Minds Republic.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...