Zamknij
Wiedza PR - CSR

Cleanermen - dbaj o środowisko - kejs Carlsberga

Witold Sokołowski, 2009-11-10 04:51:19

Grupa Carlsberg od lat angażuje się w inicjatywy promujące ekologię. Firma respektując wartość ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR) ustanowiła wewnętrzną politykę środowiskową i zobowiązała się do dbałości o środowisko. Od lat Grupa Carlsberg konsekwentnie i z sukcesami prowadzi działania zmierzające do właściwego wykorzystania zasobów środowiska naturalnego. Zapraszamy do lektury case study projektu ,,Zielone biuro Carlsberg".

Klient: Carlsberg Polska

Kategoria działań: CSR

Tytuł projektu: „Zielone Biuro”

Cele projektu: Eko-edukacja. Zwiększenie świadomości potrzeby ochrony środowiska. Zmiana nawyków pracowników względem oszczędzania zasobów ekologicznych (energii elektrycznej, papieru, wody etc)

Grupy docelowe: Pracownicy warszawskiego biura Carlsberg Polska.

Tło projektu: Grupa Carlsberg od lat angażuje się w inicjatywy promujące ekologię. Firma respektując wartość ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR) ustanowiła wewnętrzną politykę środowiskową i zobowiązała się do dbałości o środowisko. Od lat Grupa Carlsberg konsekwentnie i z sukcesami prowadzi działania zmierzające do właściwego wykorzystania zasobów środowiska naturalnego. W firmie wprowadzono szereg rozwiązań mających na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza, ograniczenie ilości ścieków i odpadów unieszkodliwianych. W trakcie procesów produkcji dąży się do efektywnego wykorzystania energii elektrycznej, zmniejszenia zużycia wody oraz gospodarczego wykorzystania produktów ubocznych. Firma zachęca również pracowników do aktywnego włączenia się w działania mające na celu ochronę środowiska zarówno w miejscu pracy, jak i w życiu prywatnym.

Opis projektu:

Faza I


Stworzenie rysunkowej postaci Cleanermen’a – głównego bohatera akcji „Zielone Biuro”. Sympatyczny rysunkowy ludzik jest przewodnikiem po działaniach pro-ekologicznych i inspiruje do zmiany zachowań pracowników. Cleanermen jako rzecznik akcji i doradca zachęca do dwustronnego drukowania, wyłączenia światła po wyjściu z pokoju czy wyłączenia klimatyzacji z końcem dnia pracy. Naklejki z podobizną ludzika pojawiały się wszędzie tam, gdzie ochrona środowiska zależy
od zachowań pracownika – przy włącznikach światła, punktach kserowania dokumentów, wejściach do klimatyzowanych pomieszczeń. Cleanermen występuje również jako nadawca newsletterów skierowanych bezpośrednio do pracowników. Newslettery zawierają praktyczne porady, ciekawostki i informacje na temat nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wśród pracowników ogłaszane są specjalne quizy z nagrodami popularyzujące wiedzę o ochronie środowiska. Celem konkursów jest propagowanie wiedzy i pozytywne motywowanie do aktywnego uczestnictwa w akcji „Zielone Biuro”.

Faza II
Carlsberg Polska zakłada kontynuowanie przedsięwzięcia i przeniesienie akcji do browarów na terenie Polski. Celem tej fazy jest wprowadzenie zachowań pro-ekologicznych również wśród pracowników lokalnych oddziałów firmy. Druga faza koncentrować się będzie na edukacji jak w codziennym funkcjonowaniu dbać o środowisko. Kontynuowane będą akcje informacyjne
z wykorzystaniem postaci Cleanermen’a sprawdzone w pierwszej fazie oraz silniejszy nacisk położony zostanie na działania angażujące pracowników.

Efekty:

Po kilku tygodniach trwania akcji zauważono pozytywne efekty i stopniową zmianę nawyków pracowników biura. W wyniku akcji zmniejszyło się zużycie papieru, tonerów i energii elektrycznej
w biurze. Zmiana zachowań pracowników przełożyła się również na oszczędności finansowe wynikające ze zmniejszenia ilości zużywanych materiałów i zasobów naturalnych. Carlsberg Polska otrzymał certyfikat „Zielonego Biura” przyznawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska w uznaniu starań firmy na rzecz zmniejszenia zużycia energii i ograniczenia produkcji odpadów w codziennej działalności biurowej. Długofalowym oczekiwanym efektem jest zmiana postrzegania problemu ochrony środowiska.

Narzędzia:

Narzędzie BTL (nalepki, plakaty), konkursy, komunikacja wewnętrzna (newslettery)

Autorem projektów graficznych jest Agencja Grainmedia.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...