Zamknij
Wiedza PR - CSR

Climate Savers - oszczędzajmy energię

Patrycja Romaniuk, 2009-11-10 04:47:35

Inicjatywa Climate Savers Computing powstała w 2007 roku i jest działającą na zasadzie non-profit grupą zrzeszającą przedsiębiorstwa, konsumentów oraz organizacje ekologiczne działające razem na rzecz promocji, rozwoju i wdrażania nowoczesnych technologii zwiększających efektywność energetyczną komputerów oraz zmniejszających pobór energii gdy komputer nie jest używany.

Inicjatywa Climate Savers Computing powstała w duchu programu WWF Climate Savers zrzeszającego od 1999 roku kilkanaście korporacji z różnych branż działających na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Członkowie inicjatywy Climate Savers Computing zobowiązują się do wytwarzania produktów, które spełniają szczegółowe wymagania w zakresie energooszczędności, zaś zarówno firmy, jak również organizacje i osoby indywidualne zobowiązują się do użytkowania energooszczędnego sprzętu. Na stronie internetowej koalicji użytkownicy mogą również znaleźć konkretne wskazówki w zakresie ograniczenia poboru energii przez ich komputery.

Celem, który deklarują członkowie Inicjatywy jest ograniczenie emisji CO2 pochodzących z użytkowania komputerów o 54 miliony ton rocznie do roku 2010.

Dodatkowo analiza kampanii wskazuje na cele:
• Wizerunkowy – proekologiczne pozycjonowanie marek i produktów zrzeszonych w programie
• Podnoszenie świadomości ekologicznej wśród odbiorców poprzez promowanie świadomego korzystania z komputerów i innego sprzętu IT, używanego zarówno w firmach, jak i prywatnie
• Budowanie dobrej relacji z WWF

Partnerzy:

• Firmy z sektora IT, producenci sprzętu, oprogramowania np. Dell Inc., Gogle inc., HP, Intel Corp., Lenoro czy Microsoft
• Organizacje pozarządowe – m. in. WWF
• Inne podmioty, niekoniecznie z sektora IT (pełna lista znajduje się tutaj

Adresaci:

• Przedsiębiorstwa (Te same podmioty można zatem określić jako partnerów i jednocześnie odbiorców programu)
• Organizacje pozarządowe
• Osoby indywidualne korzystające z komputerów - które mogą wyrazić swoje poparcie dla inicjatywy, lub też skorzystać z umieszczonych na stronie internetowej inicjatywy prostych wskazówek, które wskazują jak ograniczyć energię zużywaną przez komputer.

Fazy projektu w 2008:

Raport za rok 2008 wymienia następujące działania podjęte w ramach koalicji:
• nawiązanie strategicznej współpracy przez koalicję z innymi organizacjami takimi jak ENERGY STAR czy Green IT Promotion Council
• udział w różnorakich wydarzeniach (takich jak targi CeBIT czy Consumer Electronics Show)
• opracowanie narzędzi PR
• stworzenie strony internetowej programu
• stworzenie dwóch grup roboczych opracowujących szczegółowe kryteria energooszczędności komputerów (podsumowanie wyników prac grup roboczych znajduje się na str. 13 Raportu)

Inne podjęte działania to:

• Część przedsiębiorstw określanych jako „sponsorzy” (m. in. Fujitsu Ltd., Hitachi Ltd. czy Sun Microsystems Inc.) angażuje się w zakup i wdrażanie energooszczędnych systemów IT oraz uczestniczy w pracach technicznych i marketingowych grup roboczych.
• Wiele innych firm, niekoniecznie z sektora IT, angażuje się w prace koalicji poprzez promocję idei The Climate Savers Initiative lub też deklarowanie używania energooszczędnych technologii
• Zainicjowanie kampanii Power Down for the Planet, zachęcająca uniwersytety do podjęcia działań ograniczających zużycie energii przez sprzęt IT z którego korzystają.

Rezultaty:

W rozdziale podsumowującym efekty pierwszego roku działania koalicji (str. 7 Raportu) wymienione są między innymi:
• gwałtowny wzrost liczby członków oraz głosów indywidualnego poparcia dla używania trybów „sleep” i „stand by” w komputerach oraz zakupu energooszczędnych komputerów.

Błędy w przeprowadzanej kampanii:

• Brak odniesienia zaproponowanych metod do zadeklarowanego celu, czyli redukcji emisji CO2.
• Nie podano żadnych metod oceny stopnia realizacji tego celu.
• Inicjatywa Climate Savers Computing podaje pożądany przez siebie cel i kilka dróg mających do niego prowadzić, nie udostępnia jednak żadnych danych na temat skuteczności, bądź faktycznego znaczenia tych metod dla redukcji emisji dwutlenku węgla.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patrycja Romaniuk

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...