Zamknij
Wywiady

Content marketing i jego wpływ na PR. Wywiad z Własem Chorowcem

Witold Sokołowski, 2013-10-24 10:42:02

Wywiad z WłasEM Chorowcem, który jest prezesem oraz współzałożycielem firmy LeadBullet. Zaczynał karierę jako 15 latek. Dziś ma 24 lata, po 3 latach rozwijania LeadBullet wprowadza spólkę na giełdę. Będzie najmłodszym prezesem spółki giełdowej.

Epr.pl: Jak przedstawia się polski rynek content marketingu w porównaniu do zagranicznego?

Włas Chorowiec: W porównaniu do rynku zachodniego polski rynek content marketingu znajduje się w fazie początkowego rozwoju, ale za to bardzo dynamicznego. Obserwujemy rosnącą świadomość marketerów w zakresie reklamy natywnej i działań opartych na wysokiej jakości contencie, co znajduje odbicie w budżetach marketingowych. Niemniej Content Marketing, jako forma komunikowania się z klientem, to nie jest wyłącznie domena marketingu, ale także branży Public Relations.

Epr.pl: Jak w takim razie kształtuje się relacja Content Marketingu i PR?

WCH: Wysokiej jakości content pozwala prowadzić dialog z klientem, kreować pożądany wizerunek marki w oczach konsumenta, a także subtelnie promować idee i przekaz, z jakim dana firma chce dotrzeć do kluczowego odbiorcy. Jeszcze dekadę temu takie efekty przypisywano przede wszystkim działaniom PR. Obecnie w prasie branżowej można przeczytać, że PR-owiec przyszłości to osoba, która łączy kompetencje klasycznego PR, social media managera z content managerem. Myślę, że obserwujemy rozwój hybrydowej komunikacji rozumianej jako zespół umiejętności wykorzystania współczesnych narzędzi w efektywnym dotarciu do konsumenta.

Epr.pl: Czy można zaryzykować stwierdzenie, że PR i Content Marketing zmierzają w tym samym kierunku?

WCH: Myślę, że biorąc pod uwagę efekt – w postaci opartego na zaufaniu dialogu z klientem, możemy pokusić się o takie stwierdzenie.. Dodałbym do tego jeszcze SEO. Pozycjowanie to dzisiaj niezbędne narzędzie wspierające w skutecznym dotarciu do konsumenta z naszym komunikatem.

Epr.pl: Z Pana obserwacji, na jakim polu PR i Content Marketingu dziś współpracują najmocniej?

WCH: Na polu tworzenia i dystrybucji coraz lepszego i bardziej zróżnicowanego contentu. Agencje PR coraz większą wagę przykładają do treści. Informacje prasowe nie są już suchym tekstem wysłanym do mediów, wartością dodaną stanowią filmy video, czy infografiki obrazujące zawarty w press release przekaz. Poza tym, pojawiają się już pierwsze oferty pracy na stanowiska Content Managera, co oznacza, że firmy pracują nad budowaniem mocných kompetencji w tym obszarze.

Epr.pl: LeadBullet założył Pan ze wspólnikiem trzy lata temu, kiedy o content marketingu w Polsce mało kto słyszał. Dziś, rozwinęliście działalność na tyle, że wchodzicie na giełdę. Co zadecydowało o tym, że się udało?

WCH: Przede wszystkim ciężka praca. Ale również śledzenie trendów i dostosowywanie ich do naszej rzeczywistości. Jestem związany z branżą interentową od 9 lat. Zaczynałem od działań pozycjonerskich, później pojawiły się nowe kierunki z zachodu, które tam były już prężnie działającym biznesem. Wiedzieliśmy, że content marketing to przyszłość komunikacji marek. Dlatego też jako LeadBullet S.A. postawiliśmy na tego typu działania.

Epr.pl: Dziękuję za rozmowę.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...