Zamknij
Wiedza PR - Media relations

Czego media branżowe oczekują od placówki medycznej?

Witold Sokołowski, 2009-12-01 01:40:16

Na II Konferencji Naukowo-Szkoleniowej ,,Jak się robi PR w ochronie zdrowia?" Marek Stankiewicz z Gazety Lekarskiej wystąpił z ciekawą prezentacją. Można się było dowiedzieć jak przygotowywać newsy, co interesuje dziennikarzy i na co zwracać uwagę. Pomimo, że mowa było o dziennikarzach specjalizujących się w tematyce medycznej to wszystkie rady i wskazówki można odnieść do ogółu. Poniżej subiektywne streszczenie prezentacji w formie luźnych haseł i pytań.

Jak ułatwiać pracę dziennikarzowi?

Po pierwsze nie bój się dziennikarza - on nie gryzie. Staraj się opowiadać ciekawe historie i do tego używać barwnego języka.Następnie pomóż dziennikarzowi zrozumieć swoją historię i unikaj żargonu - szczególnie lekarskiego.

Jakich wiadomości poszukują dziennikarze?

Aktualnych, istotnych dla mas, niezwykłych, zróżnicowanych, kontrowersyjnych, skrajnych i dotyczących konfliktów.

W mediach obowiązuje stara jak świat zasada sześciu pytań:

Co?Kto?, gdzie?, kiedy?,jak?, dlaczego?, z jakim skutkiem?

Co liczy się w kontaktach z mediami?

Tylko fakty - nie opinie, powaga i wiarygodność, zwięzłość oraz rzetelność.

Na co nie warto wysilać się?

Nieaktualne informacje, rozbudowywanie notatek do rozmiarów artykułów, niepełne i niesprawdzone informacje, subiektywne opinie, stosowanie wielu figur stylistycznych.

Jak napisać strawny dla mediów komunikat prasowy?

Dobry komunikat to przekaz informacji, który wywoła zainteresowanie dziennikarza wydarzeniem i zagwarantuje publikację.

Rady podstawowe:

Redaguj informacje w trzeciej osobie, nie korzystając z takich form jak my, nasz itp. Nie korzystaj z formuł typu ,,najlepsi", ,,najtańsi" itp. Ponadto powołuj się na źródła, liczby i wykresy - dziennikarze to uwielbiają.

Rady techniczne:

Stosuj podwójne odstępy między paragrafami, zawsze rozpoczynaj od tego co najważniejsze, co ułatwi ewentualny skrót wiadomości. Zaś nagłówek komunikatu powinien zawierać nazwę firmy, której dotyczy i datę. Rozwinięcie informacji to miejsce na dodatkowe wiadomości, z których dziennikarz dowolnie może korzystać. Należy także wyjaśnić ,,podłoże informacji" dla osób z poza branży. Należy pamiętać, że im łatwiej dziennikarzowi będzie napisać informację tym większa szansa na jej ukazanie.

Ważny ,,element wielkiego świata"

Jeśli wydarzenie, o którym przygotowujemy notatkę wiąże się z VIP-ami czy powszechnie szanowanymi instytucjami należy pisać o tym na początku wiadomości - pozwoli to zwiększyć zainteresowanie dziennikarza.

Dotrzymuj umówionych terminów

Każda redakcja ma swoje nienaruszalne zwykle terminy produkcji materiałów. Nie należy się krępować i wprost zapytać kiedy jest deadline. Jak informacja zostanie przesłana za późno trafi po prostu do kosza.

Jak dobrać zdjęcia do artykułu?

Dobrze dobrane zdjęcie pokazuje najważniejsze dla artykułu osoby, miejsca i rzeczy. Powinno być również dobrze skomponowane wg zasady złotego podziału. Nie należy wysyłać zdjęć, niewyraźnych, z rozmazanym tłem lub przedstawiających ludzi w nienaturalnych pozach i minach.

Podsumowanie

Przy pracy nad komunikatem prasowym należy myśleć, o tym zwykłym czytelniku z Biłgoraja - nie tylko o dziennikarzu, mówić językiem prostym i nie popisywać się, a ponadto śledzić konkurencję.

Recepta Marka Stankiewicz na medialny sukces?

NIE BÓJ SIĘ BYĆ SOBĄ I NIGDY NIE ŚCIEMNIAJ

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...