Zamknij
PR w mediach

Cztery pory roku Pomorskiego

Aneta Pawłowska, 2011-12-09 09:33:55

Cztery pory roku Pomorskiego

„Pomorskie – nabierz kolorów” jest wyjątkową kampanią promocyjną, bo jej realizacja cały czas trwa, od kwietnia 2011 r. Kampania podzielona jest na cztery etapy – zgodnie z czterema porami roku. W każdej z nich Pomorskie zachęca do odwiedzenia, zwiedzania i wypoczynku proponując ciekawe sposoby spędzania wolnego czasu. Po sezonie wakacyjnym Pomorskie znów nabiera kolorów – jesienią, a wkrótce zimą.

Komunikacja marketingowa skupia się przede wszystkim na tym, żeby pokazać region jako atrakcyjny turystycznie w każdej porze roku. Pomorskie, szczególnie oblężone latem, wychodzi z kolejnymi propozycjami – również na wiosnę, jesień i zimę. Odpowiednio dobrane kolory, postacie i system identyfikacji wizualnej robią przyjemne wrażenie.

Inicjatorami kampanii „Pomorskie – nabierz kolorów” jest Samorząd Województwa Pomorskiego oraz Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Przy realizacji kampanii współpracowało pięć firm: Demo Effective Launching, Propeller Film, MEC, PPHU Probudex i Excelo. Każda z nich odpowiadała za przygotowanie i wykonanie części strategii. Kampania przewidziana jest na 1,5 roku.

Różnorodne media, jakie wybrano na nośniki działań promocyjnych, docierały z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Spoty reklamowe można było obejrzeć w kinach i w telewizji, a z regionem zapoznać się na targach turystycznych i w Internecie. Strategia działań w outdoorze zakładała cztery różne wersje plakatów, które wraz z nadejściem kolejnych pór roku pojawiają się na nośnikach. Oczywiście działaniom promocyjnym towarzyszą konkursy – jak ten na scenariusz wymarzonych wakacji oraz, co już wydaje się nieodłączne – zaczepianie odbiorcy w social media.

Co jest w ofercie Pomorskiego? Wiosną – turystyka aktywna, rowery i kajaki; latem – wypoczynek, plaża, Słońce, surfing; jesienią – kultura, historia, chwila kontemplacji, zimą – „białe szaleństwo”, ale całkiem inne niż to na stoku – spa&wellness oraz uzdrowiska. Pomorskie podobnie jak wcześniej „Śląskie. Pozytywna energia” wyznacza cztery strategiczne filary dla ruchu turystycznego w regionie – turystykę aktywną, wodną, kulturową i wypoczynkową.

Pomorskie jest dobrym przykładem konsekwencji w prowadzeniu działań promocyjnych, które są rozłożone w czasie i zaplanowane w dłuższej perspektywie. System identyfikacji wizualnej jest spójny z obrazami, które widzi odbiorca i z samym hasłem reklamowym. Kampania regionalna zachęca do odwiedzin, bo w sposób ciekawy przedstawia to, co właściwie oczywiste, ale nie zawsze kojarzone z regionem – otóż, że jest on miejscem atrakcyjnym nie tylko latem.

Czas na gruntowne podsumowania jeszcze nie nadszedł, ale można śmiało stwierdzić, że jest to kolejny dobry przykład w promocji polskich regionów turystycznych – konsekwentny, systematyczny i spójny. Kolejna odsłona wiosną 2012 r. wraz z działaniami przypominającymi.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Aneta Pawłowska

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW