Zamknij
Prosto z rynku - Event PR info

Czy polskie supermarkety kochają być fair? Walentynkowa akcja aktywistów

Nowy User, 2017-02-15 21:28:23

W miniony weekend w sklepach popularnych sieci dyskontowych pojawili się młodzi ludzie, którzy wręczali kupującym różowe serduszka z napisem LOVE IS FAIR, FAIR IS LOVE". Nie była to jednak kolejna walentynkowa akcja promocyjna, ale część kampanii mającej na celu wprowadzenie do stałej sprzedaży produktów z certyfikatem Fairtrade.


Coraz więcej polskich konsumentów jest zainteresowanych produktami Fairtrade, jednak podaż nie nadąża za popytem. AKCJA FUNDACJI KUPUJ ODPOWIEDZIALNIE POWIĄZANA JEST Z PETYCJĄ DO POLSKICH SUPERMARKETW: AUCHAN, BIEDRONKI, CARREFOURA, KAUFLANDA, LIDLA I TESCO. „CHCIELIBYŚMY, ABY POLACY, NIEZALEŻNIE OD TEGO, JAKA SIEĆ CIESZY SIĘ ICH SYMPATIĄ, MOGLI CODZIENNIE KUPOWAĆ PRODUKTY ZE SPRAWIEDLIWEGO HANDLU" - mówi Maria Huma z Fundacji. Aby wysłać list do swojej ulubionej sieci i poprosić o wprowadzenie produktów certyfikowanych do oferty sklepu, wystarczy wejść na stronę www.ekonsument.pl/FAIRTRADE


Według naszych badań terenowych, w większości popularnych sieci nie znajdziemy kawy, bananów czy herbaty, które są wyprodukowane w sposób etyczny. Jeżeli sieć posiada ofertę produktów Fairtrade (np. Tesco, Carrefour czy Auchan) to jest ona stosunkowo niewielka, pomimo że w sklepach tych sieci w Europie Zachodniej produkty Fairtrade obecne są stale na pólkach.


„W POLSCE RYNEK FAIRTRADE DOPIERO SIĘ ROZWIJA. SIEĆ HANDLOWA, KTRA JAKO PIERWSZA ZACZNIE WPROWADZAĆ DO SKLEPW I PROMOWAĆ ASORTYMENT PRODUKTW FAIRTRADE, NIE TYLKO PRZYCZYNI SIĘ DO POPRAWY SYTUACJI PRODUCENTW I ROLNIKW Z KRAJW ROZWIJAJĄCYCH SIĘ, ALE RWNIEŻ, DZIĘKI ZAUFANIU KONSUMENTW, JAKIM TEN CERTYFIKAT SIĘ CIESZY, SKORZYSTA NA TEJ ZMIANIE WIZERUNKOWO" - przekonuje Maria Huma.


CO TO JEST FAITRADE?


Fairtrade to certyfikat, który w prosty i skuteczny sposób daje szansę na poprawę życia osób wytwarzających takie produkty jak: KAWA, HERBATA, CZEKOLADA, BANANY, WINA CZY TEKSTYLIA. Certyfikat gwarantuje, że producenci Fairtrade z krajów globalnego Południa otrzymali za swoje plony godną cenę, oraz uzyskali premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Pracownicy mają prawo do godnej płacy, zrzeszania się w związkach zawodowych i pracy w bezpiecznych warunkach. Fairtrade zapewnia regularną weryfikację przestrzegania deklarowanych przez dany podmiot zasad. Dzięki Fairtrade już 1,5 miliona rolników i pracowników uzyskało większy wpływ na swoje życie. Więcej informacji: www.fairtrade.org.pl

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje z Marcinem Prokopem

Już w poniedziałek, 6 marca br. rozpocznie się kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje pod hasłem ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 21:01:12]

CIEKAWEEE http://hewti.pl

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 20:59:15]

fajne