Zamknij
Gorący temat

Czym zaskoczy nas 2007r. w reklamie i PR?

Witold Sokołowski

Początek nowego roku to czas podsumowań i zastanawiania się, co przyniesie przyszłość - jakie mamy nadzieje i obawy z nią związane. Dotyczy to również PR i marketingu. Poprosiliśmy o wypowiedź przedstawicielki dwóch agencji: reklamowej i PR-owej, ale Ty również możesz spojrzeć w marketingową szklaną kulę i wyrazić swoje zdanie. Co 2007r. przyniesie w branży PR i marketingu? Które dziedziny będą się rozwijać, a które przeżywać kryzys? Jakie nowe trendy jawią się na horyzoncie? Słowem: co nas czeka w tym roku.

Beata Cebula (Begimo): Rok 2007 będzie z pewnością należał do ambient mediów. Wymagający reklamodawcy oczekują nowych rozwiązań, innej perspektywy. Każda niestandardowa forma komunikacji z grupą docelową zyskuje coraz szerszą aprobatę rynku. Działania reklamowe z wykorzystaniem struktury kolejowej, to zdecydowanie dobry kierunek dla wielu rynkowych graczy. Bezpośrednia forma dotarcia za pośrednictwem okładek reklamowych do biletów, obecność z reklamą podczas podróży poprzez ekspozycję w pociągach – to skuteczne, bogate w formę możliwości nawiązania relacji z potencjalnym klientem. Uważam, że rozwój tego typu nośników to początek istotnych zmian polskiego rynku reklamy.

Wzrost zainteresowania reklamodawców zyskiwać będzie nadal reklama internetowa, której dynamiczny rozwój jest naturalnym następstwem wzrostu mobilności polskiego społeczeństwa. Public Relations w rozpoczynającym się roku to na pewno nowe możliwości, nowe firmy PR, nowi klienci. Rok 2007 charakteryzować będzie wzrost zaufania do działań PR na polskim rynku, powiązany jednocześnie z większymi oczekiwaniami klientów. Cieszy również fakt, że aktywność PR prowadzą nie tylko duże, prężne korporacje, ale coraz częściej małe firmy, organizacje, stowarzyszenia, które przekonują się do tej dziedziny. Dlatego myślę, że kolejny rok to dynamiczny rozwój PR-u mniejszych.

Julita Dąbrowska (Kalitero): Mijający rok to szybki rozwój usług PR, szczególnie tych związanych z marketingiem politycznym. W tym roku zapewnie ta tendencja będzie kontynuowana. Pozostaje nam jedynie trzymać kciuki, by poziom kampanii stał na wyższym poziomie. Razi język polityków, którzy robią błędy językowe, ale także tworzą nowe określenia, wzajemnie się oskarżając – a co najgorsze, w ten sposób nie szanują siebie ani swoich wyborców.

Z drugiej strony, świat pokazywany przez media to nie jest świat realny, w codziennym życiu dzieje się znacznie więcej dobrego. Wierzę, że w 2007 roku kampanie społeczne – zarówno te edukacyjne promujące zdrowie, jak i te pokazujące osoby i instytucje zaangażowane w niesienie pomocy innym – będą szerzej nagłaśniane w mediach. Będzie też rosło zaufanie do Internetu. Szybkość tego środka przekazu to jego wielka siła. Przecież każdy sam decyduje ile czasu spędza w sieci – odwiedza te serwisy, które sam wybiera i czyta te informacje, które uzna za interesujące. 

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...