Zamknij
Relacje

Debata Networkingowa „Nastroje Branży Eventowej”

Witold Sokołowski, 2011-10-03 00:54:08

W historycznych wnętrzach Centrum Bankowo-Finansowego w Warszawie 14 września 2011 odbyło się spotkanie organizowane przez Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) pod hasłem „Nastroje Branży Eventowej”. W wydarzeniu uczestniczyło kilkudziesięciu przedstawicieli branży ze strony agencji, hoteli, podwykonawców oraz zleceniodawców. W pierwszej części goście odbyli wycieczkę „w przeszłość” po dawnym gmachu KC PZPR, podczas której odwiedzili gabinety dygnitarzy partyjnych, zbadali zamknięte dla publiczności zakamarki, archiwa, podziemia i obejrzeli wybór kronik filmowych z minionej epoki.

W jednej z dawnych sal gabinetowych, przy owalnym stole, odbyła się druga część spotkania - otwarta debata na temat panujących nastrojów, tendencji i zmian zachodzących aktualnie w branży eventowej. Tocząca się dyskusja potwierdziła, iż na przestrzeni kilku ostatnich lat niewątpliwie sporo się zmieniło, zwłaszcza w skali angażowanych środków w eventy ze strony klientów biznesowych. Fakt, iż budżety są coraz mniejsze, wyraźnie wpływa na stabilność funkcjonowania podmiotów z branży. Nastroje można określić jako mieszane, zależy czym kto się zajmuje i na ile sprawnie zdołał się przystosować do aktualnej sytuacji. Choć wysondowanie rzeczywistej atmosfery utrudnia optymizm, który charakteryzuję tę branżę. Debata pozwoliła wyłowić takie tendencje, jak wzrost efektywności działania, ograniczanie kosztów i ciągły nacisk na innowacyjność. Konkurencja na rynku wbrew intuicji wcale się nie zmniejszyła. Nadal liczy się doświadczenie i skuteczność w poszukiwaniu klienta. Branża eventowa po stronie zwłaszcza Agencji, chociaż również Podwykonawców, jest nadal rozdrobniona. Nie musi to wcale oznaczać braku profesjonalizmu, ale jak stwierdził Krzysztof Michniewicz z Incentive Concept Group, ma to istotne znaczenie przy dostępnie do dużych zleceń.

Czego oczekują od Agencji eventowych korporacyjni Meeting Plannerzy? Wciąż tego samego, czyli dobrego pomysł, świeżego podejścia oraz kompleksowej usługi. Oznacza to nie tylko organizację eventu, ale również obsługę pod kątem PR, Internetu, marketingu. Natomiast Agencje od korporacji i przedsiębiorstw z sektora MSP oczekują przede wszystkim jasnych zasad współpracy, czyli m.in.:

  • transparentnych zasad podejmowania współpracy z Agencjami eventowymi
  • Prawidłowo sporządzonego briefu
  • Podawania budżetu lub przedziału budżetowego

W tym miejscu należy wspomnieć o modelowych rozwiązaniach dotyczących współpracy na linii Agencja - Korporacja, wdrożonych np. w Grupie PZU, dotyczą one między innymi:

  • Zasad na jakich Agencje są zapraszane do współpracy
  • Rozsądnej liczby Agencji współpracujących (4-5)
  • Zasad ewaluacji i komunikacji
  • Wypłacania zaliczek na organizację eventu
  • Terminowego i szybkiego opłacania faktur końcowych

W trakcie spotkania przedstawiciel grupy PZU, Piotr Glen, zachęcał Stowarzyszenie Branży Eventowej do aktywniejszych działań skierowanych w stronę Zleceniodawców, zwłaszcza działań o charakterze edukacyjnym. Takie działania są planowane przez SBE jeszcze w tym roku i informacja powinna już być wkrótce udostępniona. "Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom obecnych oraz przyszłych członków SBE, pierwsze szkolenie, jakie zostanie zorganizowane po Targach Eventowych Event 2011, będzie poświęcone najważniejszemu narzędziu jakie pojawia się przy organizacji wydarzeń, a mianowicie - przygotowaniu dobrego briefu" – skomentował Andrzej Bagniuk, Prezes SBE, oraz moderator debaty.

Ciekawym punktem widzenia były uwagi na temat współpracy na linii hotel – organizator. Hotel od Agencji oczekuje jawnego przedstawienia dla kogo jest organizowany event. Często Klient sam dokonuje rezerwacji lub dochodzi do tego, iż kilka Agencji robi to jednocześnie. Prowadzi to do tego, że w systemie hotelowym są sztucznie rozmnożone rezerwacje na jedną i tę samą imprezę, co niekorzystnie wpływa na sytuację.

Wielokrotnie Agencje spotkały się z tym, że klient wysyłając zapytanie do hotelu o rezerwację sal i pokoi – otrzymywał lepsze ceny niż Agencja. Wszystko jednak zależy od standardów współpracy przyjętych przez dany hotel, bo jak twierdzi, Anna Nowakowska, moderatorka Debaty i jednocześnie przedstawicielka Hotelu Mazurkas z działu Konferencji i Bankietów : "taka sytuacja w Mazurkas Conference Centre & Hotel **** się nie zdarzy. Jest wręcz odwrotnie – to agencja z racji wielokrotnych realizacji w ciągu roku , otrzyma większe rabaty od klienta ostatecznego – oczywiście zdarzają się wyjątki. Mamy grupę klientów, którzy organizują u nas konferencje od lat, co doprowadziło do wypracowania indywidualnych rabatów.

Na zakończenie Debaty, goście wyrazili swoje oczekiwania wobec SBE: więcej spotkań roboczych, w których poruszane byłyby zagadnienia z różnych specjalizacji, tworzenie standardów branży, spotkań tematycznych oraz potrzeba stworzenia wewnętrznego Forum – internetowej platformy wymiany doświadczeń, dostępnej tylko dla członków SBE, gdzie wymieniane byłyby istotne informacje dotyczące m.in. firm godnych polecenia, jak i tych, z których usług nie warto korzystać.

Spotkanie i debatę z ramienia SBE zorganizowała Agnieszka Ciesielska, gospodarzem było Centrum Finansowo-Bankowe "Nowy Świat", a kubki smakowe ożywił wyborny chleb ze smalcem w wykonaniu Catering Restauracja Jazz Bistro.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...

Koral z reklamą lodów Grand Gold

Wraz z premierą filmu „Ciemniejsza strona Greya” startuje kampania spotu „Grand Gold – Władca zmysłów” PPL ...