Zamknij
Relacje

Debata o reklamie zewnętrznej

Witold Sokołowski, 2014-08-04 00:15:07

Na początku lipca br. odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Zmieniamy Warszawę. Warszawa 2.0”. Przedstawiciele urzędu miasta i Kancelarii Prezydenta RP, mieszkańcy stolicy oraz aktywiści i przedstawiciele biznesu rozmawiali o problemie reklamy zewnętrznej oraz działaniach podejmowanych na rzecz poprawy estetyki przestrzeni publicznej.

Dyskusję poprzedził „przejazd po reklamach” ulicami Warszawy, podczas którego Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej opowiedział o praktycznych trudnościach, z jakimi zmaga się miasto, starając porządkując „reklamowy chaos”. Następnie o godzinie 12.00, w Teatrze Studio przy pl. Defilad 1, odbyła się dyskusja z udziałem Hanna Gronkiewicz-Waltz – prezydent m.st. Warszawy, Olgierda Dziekońskiego – sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP, Wojciecha Wagnera – naczelnika Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej i Aleksandry Stępień – prezesa stowarzyszenia „Miasto Moje A w Nim”, podczas której omówiono różne wizje obecności reklamy w przestrzeni miasta.

Prezydent podpisała się również pod listem do parlamentu RP o podjęcie stosownych kroków na poziomie ustawowym, który jest elementem kampanii „Wysoka Izbo – posprzątaj reklamy”, organizowanej przez stowarzyszenia „Miasto Moje A w Nim”, „Forum Rozwoju Lublina” oraz „Ulepsz Poznań”.

- Tzw. ustawa krajobrazowa, której projekt przygotowała Kancelaria Prezydenta RP, da wreszcie samorządom konkretne narzędzia do wywierania realnego wpływu na krajobraz i zracjonalizuje obecność reklamy w przestrzeni publicznej – m.in. umożliwi uchwalanie przez radę gminy przepisów dotyczących reklamy zewnętrznej, niezależnie od planów miejscowych, a także usprawni egzekucję przepisów – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Warszawa jako jedno z pierwszych miast w Polsce wprowadziła uregulowania dotyczące reklamy (zarządzenie Prezydenta Nr 961/2007 z 14 listopada 2007 r. w sprawie określenia szczegółowych wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w Warszawie). Zawarte w nim wytyczne służą do stopniowego porządkowania urządzeń reklamowych. Miasto korzystając z obecnie dostępnych narzędzi porządkuje własne tereny, optymalizuje przepisy w kolejnych planach miejscowych, wprowadza zmiany w studium uwarunkowań i kierunków rozwoju m.st. Warszawy, zacieśnia współpracę z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego i przeprowadza audyty reklamowe na wybranych terenach. Niedługo wejdzie w życie zarządzenie dotyczące dekoracji Pałacu Kultury i Nauki, które uniemożliwi wieszanie bannerów na elewacji.

Zapis wideo debaty do obejrzenia na eszkola.epr.pl.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...