Zamknij
Prosto z rynku - PR w polityce info

Debaty prezydenckie bez rekordu

Witold Sokołowski, 2010-07-01 21:15:24

Debaty prezydenckie bez rekordu

Za nami dwie debaty prezydenckie, które w niedzielę (27.06.2010) oraz środę (30.06.2010) transmitowało pięć stacji telewizyjnych: TVP1, TVP Info, TVP Polonia, TVN24 oraz Polsat News. Większą widownię, mimo konkurencji z mundialowym meczem, zgromadziło niedzielne spotkanie kandydatów na prezydenta, które oglądało średnio 6,1 mln pełnoletnich telewidzów.


Niedzielną debatę wybrał dokładnie co drugi pełnoletni widz zasiadający w tym czasie przed szklanym ekranem (udziały 50%). Dla porównania pierwszą połowę meczu 1/8 finału Argentyna – Meksyk (27.06.2010) podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej, która rozpoczęła się w trakcie tej debaty prezydenckiej, śledziło na TVP2 średnio 2,9 mln widzów. Natomiast wczorajsze starcie Bronisława Komorowskiego z Jarosławem Kaczyńskim oglądało za pośrednictwem wszystkich transmitujących program stacji telewizyjnych średnio 5,7 mln Polaków powyżej 18. roku życia. Widzowie środowej debaty stanowili 55% dorosłych widzów zasiadających w tym czasie przed telewizorem.


W historii pomiaru telemetrycznego TNS OBOP największą widownię w wieku 18+ zgromadziła debata Jarosława Kaczyńskiego z Aleksandrem Kwaśniewskim, którą 01.10.07 r. za pośrednictwem TVP2 oglądało średnio 7,5 mln telewidzów przy 55% udziałach w rynku telewizyjnym.


- „Tegoroczne debaty prezydenckie nie zgromadziły przed telewizorami rekordowej widowni. Trzeba jednak pamiętać o sezonowości oglądania telewizji. Dwie najlepiej oglądane debaty z 2007 roku odbyły się październiku, czyli w okresie, w którym Polacy spędzają więcej czasu przed telewizorem w porównaniu z okresem wakacyjnym.” – komentuje Krzysztof Guzowski, Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...