Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Facebook w 24h

Ana Cichocka, 2011-03-27 14:06:58

Facebook w 24h

Czy wiesz, że codziennie rzesza fanów Facebook-a powiększa się o 20 tys. ludzi? Jak załapać się na tę pulę? Szukasz unikalnej recepty, dzięki której Twój fan page odniesie sukces? Mam dla Ciebie dobrą nowinę, taka recepta istnieje i chętnie z Tobą nią się podzielę:

wygląd + brand + inbound marketing + zaangażowanie = udany fun page

Głównym składnikiem jest wiara w to, co robisz. Dodaj do tego pasję i szczyptę emocji. Pamiętaj, nie zbawisz świata, nie masz takiej misji – ale ludzie, którzy stanowią Twoją grupę docelową chcą być szczęśliwsi i bardziej zadowoleni. 

To, co ma wyróżnić Twoją stronę to indywidualność i niepowtarzalność. Wszystko zależy od tego, czy umiesz sprzedać swój „obraz” i przyciągnąć uwagę. Aby to uczynić musisz być tam, gdzie są „Twoi ludzie”, gdzie możesz zainteresować swoim brandem. Fachowo nazywa się to pozycjonowaniem sylwetki marki. Pamiętaj również o segmentacji i marketingu niszowym dla swojej marki.

Czy zdążyłeś już zauważyć, że odnoszące sukces fan page wyglądają jak mini strony internetowe? Branding jest  tą „wisienką”, która zmieni Twoją stronę na mini centrum wszchechświata dla konsumentów gotowych spędzić swój czas na Facebooku.

Nie spiesz się wypychać potencjalnych klientów z fan page'a na stronę marki. Mądrze zaplanowany branding będzie mostem pomiędzy Facebookiem a Twoją stroną firmową. Pomóc Ci może aplikacja StaticFBML. Dzięki niej będziesz w stanie stworzyć stronę nawet z możliwością wysyłki newsletterów, dzielić się informacjami i wiedzą.

Często pomijamy też bardzo ważne składniki tak zwanego inbound marketingu, łączącego słowa kluczowe, ciekawy kontent, wideo, cross-promotion, blogging.

Ostatnim składnikiem w naszej recepcie na sukces jest zaangażowanie. Niestety, to wymaga najwięcej sił i energii. Łączy w sobie codzienną pracę i obecność w sieci oraz nieustanne zainteresowanie fanów ciekawostkami i zabawą .

Poniżej kilka wskazówek, o czym również warto pamiętać:

  1. Liczba postów dziennie. Pamiętajmy, co za dużo, to niezdrowo. Komunikacja w wykonaniu marki różni się od komunikacji prowadzonej przez medium. Jeśli dla marki wystarczy 1 (lub 2-3 w przypadku interesujących wiadomości) postów dziennie, dla medium ten próg jest o wiele większy. Fani mogą przyswajać nawet od 4 do 10 postów dziennie.
  2. Powtarzanie się i posting tego samego contentu jest nudne dla fanów. Można spotkać zwolenników takiego postępownia , ale nie na platformie Facebook. Nigdy, powtórzę, przenigdy nie publikuj wielokrotnie tego samego contentu na swojej stronie. Jeżeli jednak jest to wymagane – postaraj się, aby informacja nabrała nowego brzmienia.
  3. Wszyscy znamy i pamiętamy case Nestle Kitkat, dlatego bądź uważnym wchodząc w drażliwe dyskusje z fanami.
  4. Pamiętajmy, że podstawą komunikacji na Facebooku jest zaangażowana animacja dyskusji na ścianie.
  5. Brak odpowiedzi lub opóźnione odpowiedzi. W ten sposób fan czuje się ignorowany i szybko znajdzie kogoś, kto go zrozumie. Nie stwarzajmy okazji konkurencji, by zajęła nasze miejsce.

A Twoim zdaniem co jeszcze powinna zawierać  strategia komunikacji na Facebook? Zapraszam do dyskusji na naszej stronie.

Na podstawie materiałów z www.socialmediaexaminer.com.

Zdjęcie: Andrey Kiselev / photoxpress.com.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze