Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Felietony

7 trendów, które będą rządzić social media w 2016

W ciągu ostatnich lat mogliśmy zaobserwować ogromny rozwój mediów społecznościowych, które z roku na rok zdobywają coraz większy udział w e-marketingowym torcie. W 2015 cały czas liderem wśród social media pozostawał Facebook, z którego korzysta już ponad 1,5 miliarda użytkowników. Zaskoczeniem minionego roku był jednak Snapchat, który z aplikacji rozrywkowej przeobraził się w znaczące narzędzie marketingowe (zwłaszcza w grupie 13-24) z liczbą ponad 100 milioniów użytkowników dziennie.

Raport spoza POLITYKI?

Raport POLITYKI „Wybielamy, przyczerniamy” autorstwa Agnieszki Rybak budzi głębokie zaniepokojenie sposobem potraktowania Public Relations - istotnego elementu systemu komunikacji masowej w demokratycznym państwie - przez to opiniotwórcze medium. Ten raport po prostu nie jest o Public Relations. Pani Agnieszka Rybak pisze w swoim raporcie, iż mowa w nim o branży Public Relations. Tymczasem w moim przekonaniu tekst ten traktuje o spektakularnych przejawach patologii w PR oraz w mediach, zjawiskach wobec PR obocznych, wreszcie działaniach nie mających z PR nic wspólnego. Autorka wszystkie opisywane zjawiska nazywa jednak Public Relations, nie kreśląc podstawowych różnic między nimi i nie dostrzegając roli PR we współczesnym świecie...
 

czytaj dalej

Czy panujemy nad mediami?

Media zawsze miały to do siebie, że niosły szybko informacje, im były gorsze i bardziej przejmujące, tym szybciej trafiały do swojego odbiorcy. Za początek mediów trzeba uznać rok 1830, w którym wynaleziono maszynę drukarską, która miała napęd parowy. Dzięki niej można było to samo przekazywać dużej liczbie ludzi. Dominującym medium stała się dość szybko gazeta. Tak, tak, były kiedyś takie czasy, że jej egzemplarze ludzie wyrywali sobie z rąk, dziennikarz zaś był kimś ważnym w społeczeństwie. W XIX wieku wynaleziono kolejne nośniki przekazu: obraz (fotografię) i dźwięk (telegraf, telefon, radio). Wiek XX to era kina, telewizji, komputerów i Internetu. Pojawiające się coraz to nowsze technologie w tej dziedzinie zmieniły system komunikacji.
 

czytaj dalej

Analiza rynku prasy dziecięcej

Były czasy, gdy prasa dziecięca wikłana bywała w politykę. W 1968 roku studenci z okrzykiem; "Tylko Miś nie kłamie" wznosili barykady na Trakcie Królewskim w Warszawie w obronie jednej ze sztuk pewnego wieszcza. Dzisiaj "Misiowi" towarzyszy na kioskowych ladach cała "oranżeria" wydawnictw dla dzieci i dorastającej młodzieży. I wszystkie od polityki są jak najdalsze. Dzisiejszy "Miś", zgodnie ze swym podtytułem: "Przyjaciel najmłodszych", adresowany jest nadal do dzieciaczków jeszcze czytać nie potrafiących (choć są oczywiście wyjątki). Miesięcznik czytają więc najmłodszym Polakom ich rodzice lub dziadkowie...
 

czytaj dalej

Walka darmowych gazet

Bezpłatne gazety utrzymujące się z reklam i ogłoszeń pojawiły się już w XIX wieku w USA, Wielkiej Brytanii oraz w Niemczech. Były to zwykle czasopisma ukazujące się zgodnie z zapotrzebowaniem reklamodawców. Prawdopodobnie pierwsze regularnie ukazujące się bezpłatne czasopismo, redagowane według klasycznych reguł dziennikarskich, ujrzało światło dzienne nad Wisłą. W połowie lat 80-tych ubiegłego stulecia powstał w Warszawie tygodnik "Pasmo". Ukazywał się w nakładzie 30-50 tys. egzemplarzy. Jego współtwórcą był zmarły niedawno Andrzej "Ibis" Wróblewski. Dopiero w 1995 roku w Szwecji narodziło się kolejne bezpłatne czasopismo "Metro"...
 

czytaj dalej

Metro i biuletyny

Wiedza o biuletynach i ich znaczeniu w komunikacji w firmie jest mało rozpowszechniona. No bo jak inaczej tłumaczyć fakt, że gdy dzwonię na recepcję dużej firmy i proszę o połączenie z osobą odpowiedzialną za magazyn firmowy, połączenie trafia na osobę zajmującą się składowaniem różnego rodzaju paczek i dziwnych przedmiotów, najczęściej gdzieś w podziemiach budynku firmy? Praca w branży wydawniczej, z uwzględnieniem przede wszystkim biuletynów firmowych, przypomina trochę budowę warszawskiego metra. Cały czas kopią, kopią, ale żeby powiedzieć, że mamy metro, trzeba naginać trochę prawdę...
 

czytaj dalej

Latająca Galeria. Jak zostać mecenasem sztuki?

Latająca Galeria to szansa wzbogacenia wizerunku firmy poprzez organizowanie wystaw sztuki współczesnej we własnej siedzibie. Tego rodzaju wystawy mogą stać się formą rzadko spotykanego powitania i oddziaływania na osoby odwiedzające biuro, sprzyjając równocześnie tworzeniu wyjątkowej atmosfery w miejscu pracy. Ponadto „Latająca Galeria” umożliwia artystom dotarcie do nowego kręgu odbiorców, instytucjom natomiast daje sposobność prowadzenia polityki kulturalnej z perspektywy własnego biura...
 

czytaj dalej

Sztuka i Biznes – mechanizm wzajemnych korzyści

Sponsoring to istotne narządzie PR i marketingu w kreowaniu marki firmy. Sprzyja budowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. corporate social responsibility). Sztuka wnosi coś więcej do biznesu niż tylko promocję logo przedsiębiorstwa. Tworzy wizerunek i przyjazny klimat komunikacji społecznej. W ten sposób można podsumować I Konferencję Arts & Business zorganizowaną przez Fundację Commitment to Europe w dniu 17 lutego br. w Warszawie, poświęconą możliwościom współpracy między środowiskiem sztuki oraz biznesu...

czytaj dalej

Strona 28 z 28 « 1 2 3 ... 28
Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...