Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Fenomen Instagramu

04Czerwiec2014

Autor: Natalia Zakolska, Tagi: Flickr, Pinterest, Instagram, FacebookFenomen Instagramu

Tablice Facebooka zasypywane są postami wygenerowanymi przez inne portale, także społecznościowe. Jednym z nich jest coraz popularniejszy Instagram. Mogłoby się zdawać, że Flickr i Pinterest odchodzą do lamusa, następuje era kolejnego fotograficznego fenomenu. Na czym on polega i dlaczego właściciel Facebooka, Mark Zuckerberg wykupił Instagram za okrągły miliard dolarów?

Instagram jest aplikacją umożliwiającą nałożenie specjalnych filtrów na zdjęcie. Dzięki temu zyskują na estetyce i przykuwają spojrzenie. Na pewno jest szybciej i łatwiej wrzucić fotografię świeżo pomalowanej ściany, niż zaprosić znajomych do domu. Po co iść na spacer, skoro można pooglądać zdjęcia przyrody na ekranie komputera? Dodatkowo można je otagować wzmacniając pozycję w Google nie tylko Instagramu, ale i danego profilu. Pozwala to na szybsze wyszukanie swoich treści przez innych użytkowników, a następnie może skutkować wyższą samooceną internauty.

Wzrasta ilość followersów („obserwatorów”), którzy z uwielbieniem lajkują („lubią”) nasze zdjęcia, a tym samym nas. Osoby niechętne w dzieleniu się zdjęciami z innymi mogą skonfigurować ustawienia widoczności, dzięki czemu będą ich obserwować użytkownicy, którzy uzyskali wcześniej na to akceptację. Z takiej opcji raczej nie korzystają rodzimi celebryci. Ogromną popularnością cieszy się m.in. internetowy profil Joanny Krupy, Kuby Wojewódzkiego, Dody czy Ewy Chodakowskiej, która dołączyła do tego grona właśnie dzięki portalom społecznościowym. Zdarza się, że Instagram jest doskonałym medium promocyjnym gwiazd rozrywki. Przekonała się o tym Anna Przybylska. Jej zdjęcie, na którym równocześnie prasuje i wykonuje ćwiczenia gimnastyczne, w zdumiewającym tempie obiegło media plotkarskie.

Potencjał Instagramu dostrzegł w 2012 roku Mark Zuckerberg. Uznawany za króla portali społecznościowych biznesmen odkupił go za miliard dolarów. W branży zawrzało, bowiem Instagram jest aplikacją darmową, nie współpracuje też z reklamodawcami. Mimo to w momencie zakupu był w posiadaniu bazy 30 milionów użytkowników. W tej chwili statystyki przekroczyły już 200 mln aktywnych posiadaczy kont. Ta liczba wciąż rośnie. Możliwe, że Zuckerberg chciał powtórzyć sukces właścicieli Google, którzy kupili upadający YouTube przywracając mu dawną potęgę. Ważniejszym aspektem jest raczej wejście Facebooka na giełdę, które nastąpiło niewiele po transakcji. Potencjalni inwestorzy z pewnością zwrócili uwagę na rozwój wchodzącej na rynek giełdowy spółki. Związane z tym plany Zuckerberga o sukcesie się ziściły. W momencie debiutu wyceniono Facebook na rekordową sumę 104 mld dolarów. Czy „bratem” tego powodzenia był Instagram, można tylko gdybać. Niemniej jednak social media to siła, która wciąż przerasta ludzkie wyobrażenia.

Zdjęcie: sil007 / photoxpress.com.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Natalia Zakolska

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

,,Przywykliśmy raczej na politykę narzekać. Jednak, że w obszarze komunikacji polityka potrafi wykorzystywać pewne narzędzia i taktyki jako pierwsza, a przez to również kreować trendy. " - Konrad Ciesiołkiewicz