Zamknij
Nowości - Media i marketing

Festiwal najgorszych reklam za 7 dni we Wrocławiu

Witold Sokołowski, 2011-11-17 17:19:33

Już za 7 dni zostaną wręczone chamlety - nagrody za najgorsze reklamy funkcjonujące w polskiej przestrzeni publicznej. Chamlety, które wymyślił prof. Michael Fleischer z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, zostaną wręczone po raz drugi, a jak przekonują organizatorzy nadal jest mnóstwo do zrobienia w polskiej reklamie. Uroczysta gala wręczenia nagród odbędzie się 25 listopada 2011 o godz. 17.00.


Chamlet to pierwszy w Polsce festiwal reklamy z nieco innej strony. Do konkursu zostali zaproszeni autorzy najgorszych reklam, funkcjonujących w polskiej przestrzeni publicznej. Idea chamleta zrodziła się bezpośrednio w mieście i jego okolicach, czyli w naturalnym środowisku funkcjonowania reklamy.


Za pośrednictwem chamleta wyrażamy nasz stosunek wobec praktyk firm reklamowych, które swoich klientów traktują szablonowo, cynicznie lub jeszcze gorzej - komentuje prof. Fleischer, kierownik specjalności projektowanie komunikacji i wizerunku instytucji w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr - Zauważamy potrzebę innego podejścia do klienta, który nie ma potrzeby znać mechanizmów reklamy, ale wymaga dydaktycznego traktowania. Reklamiarze poza samą reklamą muszą edukować swoich klientów. Oczywiście to kosztuje czas a u nas reklamę robi się w poetyce ilościowej a nie jakościowej, czyli im więcej, tym lepiej - dodaje Fleischer.


Chamlety zostaną przyznane w 5 kategoriach, a wręczą je członkowie kapituły, w której skład wchodzą: prof. Andrzej Zawada, prof. Jerzy Jastrzębski, prof. Aleksy Awdiejew, prof. Grażyna Habrajska, dr Michał Grech i Dirk Henkelmann, creative director z agencji TBWA. Przewodniczącym kapituły konkursu jest prof. Michael Fleischer. 


Festiwal jest otwarty dla każdego, również członkowie kapituły będą dostępni dla dziennikarzy i zgromadzonej publiczności - wyjaśnia Mariusz Wszołek, współorganizator festiwalu.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...