Zamknij
Nowości - Biznes i polityka

Firmy PR zbadają wartości korporacyjne

Witold Sokołowski, 2005-09-19 14:54:00

On Board Public Relations przygotuje część międzynarodowego raportu dotyczącego wartości korporacyjnych „Corporate Values Index”. Przedsięwzięcie jest realizowane w 15 krajach przez firmy public relations należące do sieci ECCO Network.

W ramach tego międzynarodowego projektu On Board Public Relations jest odpowiedzialny za przeprowadzenie badań oraz opracowanie indeksu wartości korporacyjnych w Polsce. Raport stworzony przez konsultantów On Board PR zostanie przekazany wybranym organizacjom pożytku publicznego. Spodziewana data publikacji opracowania to marzec 2006 roku.

Członkowie sieci ECCO Network ustalili, że w każdym z 15 krajów raport będzie przygotowywany na podstawie wartości deklarowanych przez co najmniej 350 firm z 14 sektorów gospodarki, a następnie ujęty w lokalnym kontekście kulturowym. Celem tego przedsięwzięcia jest stworzenie międzynarodowego wskaźnika wartości korporacyjnych, który umożliwi m.in. porównanie kultury organizacyjnej, na poziomie wyznawanych wartości.


- „Wartości korporacyjne są często niedocenianym narzędziem w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz oraz bardziej efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi. Często wartości korporacyjne wyznawane przez daną firmę decydują o tym, czy chcemy z nią współpracować, inwestować w nią czy też kupować jej produkty”– mówi Norbert Ofmański, dyrektor zarządzający On Board Public Relations.

Po raz pierwszy indeks wartości korporacyjnych został stworzony we Francji dwa lata temu, przez firmę reprezentującą sieć ECCO Network w tym kraju. Przebadano wówczas ponad 600 przedsiębiorstw z 13 sektorów gospodarki francuskiej. Firmy zostały podzielone na 3 kategorie ze względu na wielkość zatrudnienia. Jak pokazały badania, do najczęściej wybieranych wartości, należały: innowacyjność, uczciwość i odpowiedzialność.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...