Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Gorący temat

Kiedy zaczyna się sezon upominków?

Sezon na kalendarze i świąteczne upominki z logo nie rozpoczyna się w listopadzie czy w grudniu. Upominki świąteczne dla kontrahentów i pracowników warto zamówić z pewnym wyprzedzeniem, aby uniknąć rozczarowania. Zamówienia a’la last minute na upominki świąteczne z logo to praktyka, z którą branża spotyka się rok rocznie.

Nowe logo PZPN za $20?

Nowe logo PZPN za $20?

PZPN zaprezentował właśnie nowe logo: piłkę z wpisanymi w nią elementami orła w koronie w czerwono-żółtych barwach. Miał to być logotyp „inny od tych, które posiadają inne europejskie federacje”. Założeniem była tu oczywiście zmiana wizerunku. Zatem logotyp miał być nowoczesny, ale zawierać również elementy tradycji – stąd godło i piłka nożna. Nowa forma ma także wyrażać „dynamiczność, otwartość i profesjonalizm”. Nowa identyfikacja wizualna to próba odzyskania zaufania i otwarcia na dialog – twierdzi PZPN.

Jak może zostać odebrana taka zmiana? Czy PZPN uratuje/odmieni swój wizerunek? Czy rzeczywiście udało się tu połączyć tradycję z nowoczesnością, uchwycić dynamiczność i otwartość Związku? Pierwsze reakcje nie wydają się pozytywne. Komentarze kibiców raczej nie budzą wątpliwości, że logotyp nie przypadł im do gustu. Być może przesłanie nie zostało właściwie oddane, a może zmiana wizerunku PZPN po prostu nie jest możliwa?

czytaj dalej

Kryzys Adidasa, czyli graffiti po butach

Kryzys Adidasa, czyli graffiti po butach

O ostatniej frapującej akcji reklamowej Adidasa zrobiło się głośno za sprawą feralnego graffiti na murze okalającym Tor Wyścigów Konnych na Służewcu. Kampania, jak dotąd poprawnej wizerunkowo marki, okazała się sporym błędem, i to chyba nie tylko z perspektywy twórców graffiti. Zawrzało w sieci, ale głośno zrobiło się również wokół agencji PR, która projekt realizowała. Zwłaszcza, że wyjaśnienia były mało przekonujące i właściwie tylko pogarszały sytuację.

Ale czy rzeczywiście Adidas znalazł się w tak poważnym kryzysie, jak opisywały to media? Czy nie za wcześnie na takie diagnozy? I drugie: czy nie jest tak, że w kryzysie znajduje się raczej PR, który w Polsce wciąż raczkuje, mimo pojawiających się coraz to nowych agencji, i często niewiele z PR-em ma wspólnego?

czytaj dalej

Czy łatwo wypromować markę mediową? MRM analizuje polskie marki na Facebook’u

Czy łatwo wypromować markę mediową? Dlaczego jedne marki przebijają się do serwisów społecznościowych, a innym się to nie udaje? Agnieszka Wasilewska i Jakub Urbaniak, dyrektorzy zarządzający w agencji interaktywnej MRM Worldwide analizują listę polskich top brands na Facebook’u.

Socialbakers wymienia najpopularniejsze profile marek w Polsce. Numerem jeden z liczbą 315,4 tys. fanów jest Reserved, który wyprzedza Cropp, Mały Głód, House i WOŚP. Wśród profili mediowych prowadzi Radio Eska (307,3 tys. fanów), przed Filmwebem, Pudelkiem, EskaRock i serialem „Usta Usta” stacji TVN. Czy takie zestawienie można wyjaśnić? Czy promocja marki mediowej różni się od marki tradycyjnej? Czy istnieje jedna recepta na sukces na portalach społecznościowych? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dyrektorzy zarządzający agencji interaktywnej MRM Worldwide.

czytaj dalej

Adam Małysz. Druga młodość w marketingu?

W sobotę 26 marca Adam Małysz zakończył oficjalnie swą wieloletnią karierę. Milionom Polaków żal się rozstać z Małyszem. Nic dziwnego, bo to pożegnanie z legendą, z silnymi emocjami. Ale zapewne żal również sponsorom, którym dotąd skoczek przynosił wielkie zyski.

Zdaje się jednak, że pan Adam nie zamierza siedzieć na emeryturze, propozycji z pewnością będzie miał aż nadto. Dla specjalistów od marketingu to teraz nie lada wyzwanie, wszak szybko takie uwielbienie dla sportowca może się nie powtórzyć. Dlatego dwoją się i troją… Sobotni benefis w Zakopanem jest tego najlepszym dowodem.

Czy Małysz kierowca rajdowy, jak sugerowano, lub trener skoczków wciąż będzie przynosił zyski. (Jak podaje Mediarun.pl Małysz ma być wart 242 mln zł.). Moje pytanie nie brzmi jednak, co dalej z karierą Małysza, a raczej: czy istnieje szansa na podtrzymanie „małyszomanii”? Czy warto będzie w Małysza wciąż inwestować? Czy w ogóle warto inwestować w sportowców „na emeryturze”?

czytaj dalej

Z ortografią za pan brat, czyli o „bulu i nadzieji” pana prezydenta

O licznych wpadkach pana prezydenta wiedzą już nawet dzieci – na niektórych z nich może to dość mocno się odbić – zapewne większość polonistów tydzień rozpoczęła powtórką z ortografii. Wróćmy jednak do pana prezydenta, bo najpewniej to on ma z nią problemy.

Tym razem zresztą pan prezydent nie zamierzał chować głowy w piasek, w końcu błąd jest błędem, i przeprosił w głównym wydaniu Wiadomości.

Właściwie na tym można by poprzestać. W końcu każdy ma prawo się mylić. Być może wpadka ortograficzna pozostanie już wkrótce tylko wspomnieniem, być może odzwierciedli się w sondażach. Niestety, pan prezydent wdał się w oczywiście niepotrzebny spór z prezesem Kaczyńskim na temat „obiatu”. I dopiero wtedy zrobiło się naprawdę niesmacznie.

I tu właśnie zadać należy pytanie, co dalej z wizerunkiem pana prezydenta, ale i innych polityków, którzy ferują nam ciągłe pyskówki, miast merytorycznej dyskusji.

czytaj dalej

Szanse i zagrożenia związane z rebrandingiem Ery

W styczniu br. zapowiadaliśmy przeobrażenia czołowych polskich firm, w tym Ery. Dziś to, co było kwestią spekulacji i domysłów staje się faktem. Era zmieni się w T-Mobile, a wraz ze zmianą nazwy zmianie ulegną również "szaty" i wizerunek firmy.

Nowa marka ma być bardziej dynamiczna, weselsza i godna zaufania. A więc powinno poprawić się to, co w ostatnich miesiącach powodowało odpływ wielu klientów. T-Mobile znowu chce być numerem 1 wśród polskich telekomów.

Co rebranding oznacza dla Ery? Jakie obszary obsługi może poprawić? Czy sama zmiana nazwy może poprawić podupadły wizerunek operatora? Jakie błędy można podczas rebrandingu popełnić i ile cały ten proces może kosztować?

czytaj dalej

Ustawa medialna zamachem na internautów?

4 marca Sejm przegłosował nowelizację ustawy medialnej, Senat ma zająć się nią na posiedzeniu 16 i 17 marca. Przedsiębiorcy chcą zgłosić ostatnie poprawki, licząc na to, że Senat je uwzględni. Według ustawy każdy, kto posiada własną stronę internetową i zamieszcza na niej materiały audiowizualne, będzie podlegał obowiązkowi rejestracji w KRRiT. Chodzi o dyrektywę 2010/13/UE o usługach medialnych regulującą rynek mediów.

W Polsce jest 800 tysięcy zarejestrowanych domen i większość z nich zamieszcza materiały wideo. W myśl ustawy każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą i zamieści na stronie minimum dwa materiały filmowe, jest dostawcą usług audiowizualnych, i musi zarejestrować się w Krajowej Radzie. KRRiT może takiej rejestracji odmówić, może też serwis z rejestru wykreślić, jeśli jego właściciel dalej będzie udostępniał materiały filmowe. Rada może go również ukarać grzywną rzędu 10% rocznego przychodu.

Jakie będą konsekwencje takiej ustawy, czy w efekcie nie stanie się ona poważną barierą w rozwoju rynku internetowego, a przede wszystkim, czy ustawa nie stanie się ważkim przyczynkiem do ograniczenia wolności słowa?

czytaj dalej

Fale GDN - Nowa wizerunkowa kampania promująca Gdańsk pod lupą ekspertów

"Niestety film promujący Gdańsk nie jest już taki wyróżniający jak wcześniejsze działania, ginie on w przekazie reklamowym. Wprawdzie wiadomo o jakie miasto chodzi, i tu już nie ma żadnych wątpliwości. Natomiast sama reklama wydaje się już gorzej zrealizowana. Zdjęcia przedstawiające części miasta, skrzypka, turystkę i młodą osobę nie budzą dużej ciekawości. Również filmowa interpretacja wolności jest bardzo grzeczna i nie do końca spójna z istotą tej wartości. Bo czy granie na skrzypcach, przebywanie na plaży czy pływanie motorówką jest sensem wolności"? W nietypowy sposób rozpoczęła się nowa wizerunkowa kampania promująca Gdańsk jako miasto wolności. Kampanię oceniają eksperci z rynku reklamy i marketingu.

czytaj dalej

Granice reklamy

Granice reklamy

Wykorzystanie wizerunku użytkownika serwisu społecznościowego do celów reklamowych – to gorący temat ostatnich dni. Jednak w czym tkwi problem? Reklamy sprofilowane na serwisach społecznościowych są na porządku dziennym od mniej więcej 2 lat. Przez cały ten czas nikt nie wpadł na to, by przeciw takim działaniom wstępować na drogę sądową – a jeśli już, to skargę taką odwołano jak w przypadku GoldenLine.

czytaj dalej

Embargo informacyjne - czy warto z niego korzystać?

Embargo informacyjne to rodzaj pewnej umowy z dziennikarzem polegającej na tym, że otrzymuje on wcześniej informacje, których potrzebuje do przygotowania materiału, ale z pewnym zastrzeżeniem – nie może on opublikować tych informacji wcześniej niż jest to ustalone. Niektóre firmy wręcz w przypadku np. publikacji wyników finansowych, czy ważnych decyzji o przejęciach i fuzjach podpisują z dziennikarzami specjalne umowy na embargo informacyjne. Równie często embargo informacyjne jest stosowane łącznie z przekazaniem informacji na wyłączność. Postanowiliśmy sprawdzić, czy polscy PR-owcy korzystają z tych narzędzi. Czy embargo informacyjne to często używane narzędzie w praktyce? Jak reagują dziennikarze na propozycję umowy? Czy ustalenia dotyczące embarga informacyjnego warto mieć na papierze? Oraz czy warto dzielić media ze względu na ich ważność i niektórym dziennikarzom przekazywać materiały ,, eksklusive”?

czytaj dalej


Strona 2 z 8 « 1 ... 2 3 ... »

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...