Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Gorący temat

Kiedy zaczyna się sezon upominków?

Sezon na kalendarze i świąteczne upominki z logo nie rozpoczyna się w listopadzie czy w grudniu. Upominki świąteczne dla kontrahentów i pracowników warto zamówić z pewnym wyprzedzeniem, aby uniknąć rozczarowania. Zamówienia a’la last minute na upominki świąteczne z logo to praktyka, z którą branża spotyka się rok rocznie.

Czy są branże tabu dla PR-owców?

W poniedziałkowym BRIEFie pojawił się artykuł autorstwa Małgorzaty Mierżyńskiej, w któym czytamy, że agencje PR chętnie obsłużą każdego klienta. Również komorników, grabarzy i branżę hazardową. Oporu PR-owców nie budzą też inne branże, powszechnie kojarzone z afera­mi. Czy tak jest rzeczywiście? Czy PR-owiec jest niejako adwokatem swojego klienta, którego powinien bronić w każdej sytuacji? Czy może jednak PR-owców możemy podzielić w ten sam sposób jak adwokatów w sądzie. Jedni są z urzędu przydzieleni i muszą zająć się daną sprawą oraz bronić przydzielonego sobie klienta, inni sami decydują czy sumienie oraz poglądy pozwalają im  współpracować z danym oskarżonym. Czy są branże tabu, dla których PR-owcy nie powinni nigdy prowadzić działać komunikacyjnych? O to zapytaliśmy kilka osób z branży:

czytaj dalej

PR-owe BLIPowanie - Wróbel, Łuczak, Lewicki, Makuszewski

Przez ostatni miesiąc drastycznie przybyło agencji oraz niezależnych konsultantów, którzy założyli swoje konta na coraz popularniejszym serwisie mikroblogingowym BLIP.pl Postanowiliśmy zapytać kilka osób co im daje mikroblogowanie, czy taka forma komunikacji będzie odnosiła podobne sukcesy jak Twitter za oceanem i co skłoniło je do założenia konta i pierwszego blipnięcia. Poza tym zadaliśmy pytanie o czym piszą i czy ich followersi pozwalają sobie na komentarze zwrotne. Prośby o wypowiedź wysłaliśmy oczywiście przez BLIPa To też ważny sprawdzian, czy szybko możemy się skomunikować z daną agencją za pomocą tego narzędzia.

PS. Niestety nie wszystkie agencje, z którymi chcieliśmy się skontaktować przez BLIPa odpowiedziały nam. To może oznaczać, że niektórzy założyli konto agencji ,,raz na długi czas". A to nie na tym polega. Komunikacja i dialog to słowa klucze w przypadku tego narzędzia - nie monolog.

czytaj dalej

Jak walczyć o wizerunek PR-owca?

Na ostatniej konferencji zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego padło wiele propozycji odnoszących się do poprawy wizerunku polskich specjalistów zajmujących się PR-em. Niektóre z nich to:

  • rozdział rasowego PR-u od marketingu politycznego,
  • używanie terminu konsultant ds. public relations tylko w stosunku do profesjonalistów ,,nie zajmujących się eventami",
  • kampania edukacyjna skierowana do ogółu społeczeństwa ( za kogo pieniądze?),
  • bunt w stosunku do polityków i głośny protest, aby nie używali terminu public relations,
  • bunt w stosunku do dziennikarzy, którzy używają tego terminu określając cokolwiek związanego z propagandą i manipulacjami medialnymi.

 

Która z powyższych propozycji jest najlepsza, a jednocześnie możliwa do zrealizowania. Pytamy o to trzy panie z naszej branży: Kingę Łukasik z agencji PR, Iwonę Dziedzic-Gawryś z korporacji i Anię Miotk z firmy monitorującej media.

czytaj dalej

2009 - jaki będzie dla branży PR?

Kolejny rok za nami. Był pełen wzlotów, upadków, ale co ważne był kolejnym rokiem wzrostu roli Public Relations w świadomości społecznej. Słowo PR coraz częściej pojawia się w mediach, choć nie zawsze w pozytywnym kontekście. Jest coraz więcej ofert pracy dla PR-owców, ale również PR-owskie budżety obniżane są ze względu na kryzys. Jaki będzie ten kolejny 2009 rok dla naszej branży? Kto zyska, kto straci? Jak, i w którym kierunku, branża będzie się rozwijać? Jak może wpłynąć na kondycje polskiego PR-u kryzys finansowy oraz jakie nowe trendy mogą pojawić się? Czy wciąż będzie się rozwijać udany mariaż między PR-em a internetem?

czytaj dalej

Czy krach na giełdach wpłynie na branżę PR-owską?

Na światowych rynkach finansowych niedźwiedź straszy coraz bardziej. Wall Street spada, Moskwa stoi..., a ogólna atmosfera wokół walut i akcji nie napawa optymizmem. Ekonomiści radzą nie panikować, ale inwestorzy swoje wiedzą – indeksy pikują w dół. Czy krach w finansach wpłynie negatywnie na kondycję branży Public Relations w Polsce? Czy cięcia wydatków zapowiadane przez wiele firm będą odczuwalne dla specjalistów od wizerunku?

czytaj dalej

Polskie marki na emigracji

W ostatnim czasie nie tylko Polacy postanowili wyemigrować do Wielkiej Brytanii...ale także polskie marki. Polacy wpisali się już na dobre w brytyjską rzeczywistość, jednocześnie stanowiąc grupę docelową wielu obecnych na Wyspach polskich firm. A jak wygląda sytuacja z samymi markami? Czy polskie firmy chętnie decydują się na promocję za granicą? Jeżeli tak, to dlaczego tak robią i jaki ma to sens? Jakie są plusy i minusy takiej strategii? Czy jest szansa, że polskie marki staną się ulubieńcami Brytyjczyków?

czytaj dalej

Czy lifestreaming zastąpi tradycyjne blogowanie?

Wczoraj obchodziliśmy BlogDay - czyli święto blogerów na całym świecie. Jest to dobra okazja do zastanowienia nad przyszłością blogosfery. Blogi na świecie dojrzały i nie są raczkującą, prostą formą komunikacji. Często jest to narzędzie PR-owskie, marketingowe i reklamowe. Czy czeka nas kolejna rewolucja blogowania i nowe sposoby prowadzenia wirtualnych dzieników? Czy tradycyjne blogi zostaną zastąpione lifestreamingiem, czyli ciągłym dopływem informacji o tym co robimy, gdzie jesteśmy i co myślimy? Czy merytoryczny kontent zostanie zastąpiony zdawkowymi, przede wszystkim multimedialnymi treściami streamującymi nasze życie z innych interaktywnych społeczności, których jesteśmy użytkownikami? O komentarz w tej sprawie Ep.pl poprosił czołowych blogerów Polsce.

czytaj dalej

Orędzie Marka Kondrata w reklamie ING

Nowa kampania ING Banku Śląskiego ujrzała światło dzienne w ostatnią niedzielę. To już kolejny spot z udziałem Marka Kondrata. Tym razem, odtwórca głównej roli z "Dnia Świra" wcielił się w polityka przekonującego o wyższości... polskiej kiełbasy nad unijną. Czy aby na pewno? W mediach aż huczy od oskarżeń ING o prowokację i bezpośrednią aluzję do wystąpień telewizyjnych braci Kaczyńskich. Prym w tym wiodą oczywiście sympatycy PIS'u. Czy o to specom od PR'u w ING tak naprawdę chodziło?

czytaj dalej

Jeden świat, jedno marzenie. Polskie marki widoczne na Olimpiadzie?

Dzisiaj rozpoczynają się Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Motto kolejnego święta sportu brzmi: "Jeden świat, jedno marzenie". Pomimo dużych kontrowersiji związanych z represjami w Tybecie wiele marek będzie się promować na chińskich Igrzyskach. Epr.pl sprawdza jakie działania podejmują polskie firmy w celu promocji swoich brandów podczas kolejnego wielkiego święta sportu.

czytaj dalej

Czy nadszedł czas telewizji mobilnej w Polsce?

Media donoszą o ambitnych planach rozwoju telewizji mobilnej w Polsce. Definicja mówi nam, że to usługa umożliwiająca oglądanie telewizji za pomocą telefonu komórkowego. Operatorzy sieci komórkowej, jak Orange czy Era, już proponują swoim klientom namiastkę tego typu usługi. Czy przyszłość mediów należy więc do programów i audycji przesyłanych telefonami komórkowymi? Na to pytanie poprosiliśmy o odpowiedź ludzi, którzy wierzą w sukces tego nowego trendu. Do zastanowienia się bliżej nad tym zagadnieniem redakcję Epr.pl skłoniła informacja o planowanym przejęciu przez Zygmunta Solorza Sferii - ponoć z zamiarem rozwoju telewizji mobilnej - oraz zbliżające się w sierpniu rozstrzygnięcie konkursu na operatora mobile TV.

czytaj dalej


Strona 3 z 8 « 1 2 ... 3 ... »
Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...