Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Gorący temat

Kiedy zaczyna się sezon upominków?

Sezon na kalendarze i świąteczne upominki z logo nie rozpoczyna się w listopadzie czy w grudniu. Upominki świąteczne dla kontrahentów i pracowników warto zamówić z pewnym wyprzedzeniem, aby uniknąć rozczarowania. Zamówienia a’la last minute na upominki świąteczne z logo to praktyka, z którą branża spotyka się rok rocznie.

Czy zmiany na YouTube uderzą w polskich vlogerów?

YouTube wziął się niedawno ostro za twórców i postanowił mocno przykrócić ich artystyczne zapędy. Wszystko pod hasłem ochrony praw autorskich. O co chodzi? YouTube zaprasza wszystkich do publikacji treści wideo na swoim portalu. Z najlepszymi autorami dzieli się nawet zyskiem z reklam emitowanych przed takim materiałem. Wystarczy jednak, że do przygotowania materiału użyto piosenki, zdjęcia lub oprogramowania (np. gry), do których ktoś inny rości sobie prawo własności, a twórca wideo nie tylko nic nie zarobi, ale ryzykuje nawet zamknięciem kanału. I YouTube potrafi być w tym bardzo bezwzględny. Czy polscy vlogerzy mają czego się bać? Czy powinni myśleć o przeprowadzce na inną platformę, np. Vimeo lub Dailymotion?

czytaj dalej

Co powinien zrobić Robert Lewandowski po ostatnim sukcesie?

Co powinien zrobić Robert Lewandowski po ostatnim sukcesie? Jaka powinna być reakcja PZPN-u? Jak przekuć „magiczny wieczór” w Lidze Mistrzów na jeszcze większą korzyść dla wizerunku sportu w Polsce? Porad, jak zdyskontować wielki sukces medialny, udzielają członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

czytaj dalej

Czy zapłacimy podatek od wręczanych ulotek i katalogów?

Ministerstwo Finansów zmniejszyło niedawno limity kwotowe prezentów o małej wartości z 50 do 10 zł. Za chwilę uderzy w branżę artykułów promocyjnych, wprowadzając od 1 kwietnia br. opodatkowanie podatkiem VAT przekazywanie ulotek czy katalogów reklamowych, których koszt wytworzenia kwotę 10 zł przekroczy. Czy to oznacza, że firmowe katalogi staną się dodatkowym obciążeniem, za które wręczająca je firma zapłaci podatek?

czytaj dalej

Podsumowanie 2012 roku przez branżę event marketingu

Podsumowanie roku w branży event marketingu przez członków Klubu Agencji Eventowych. Jak Euro 2012 wpłynęło na polską branżę event marketingu? Jakie wydarzenia, oprócz Euro, były najważniejsze dla branży w 2012 roku? Sukcesy i porażki. W jakim stopniu kryzys finansowy dotyka branżę event marketingu i jakie są prognozy w tym względzie na 2013 rok?

czytaj dalej

Najważniejsze wydarzenia 2011 roku w marketingu

Rok 2011 przez wielu określany był jako trudny. Tymczasem wiele firm i agencji chwali się podbojem nowych rynków, czy nagrodami zdobywanymi na międzynarodowych konkursach. Jakie wydarzenia i trendy wyznaczały rytm pracy branży marketingowej w ub. roku - odpowiadają przedstawiciele firmy Gemius i Adv.pl (Lemon Sky).

czytaj dalej

Branża internetowa. Podsumowanie roku 2011. Prognoza na 2012r.

Jaki okazał się rok 2011. Co przyniesie 2012r. w szeroko rozumianej branży internetowej. Kto odniósł sukces i cieszy się z koniunktury na e-commerce, a kto wieszczy kryzys. Swoje oceny i prognozy odkrywają przed nami przedstawiciele IAB, firmy Gemius oraz agencji San Markos.

Amerykański orzeł wypromuje Polskę?

Nowa kampania promująca Polskę wśród turystów z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii stawiać miała na innowacyjność, odejście od schematów i stereotypów. „Będziemy informować o Polsce jako o kraju intrygującym, ciekawym, poruszającym wyobraźnię i niepozostawiającym nikogo obojętnym” – mówił prezes POT, Rafał Szmitke.

Istotnie, rozpoczynająca się kampania POT promuje oryginalność, żywiołowość naszego kraju, gościnność i nowoczesność. A cechy te idealnie dopełnia orzeł symbolizujący polską przyrodę… Szkoda tylko, że nie występuje on w Europie. Jest to bowiem amerykański orzeł bielik…

W końcu, jaka to różnica? Nie przywiązujemy wagi ani do poprawności językowej, ani merytorycznej, nie mówiąc o wiedzy z ornitologii. Po co więc to całe czepianie się drobiazgów... I czy Anglik może wiedzieć, gdzie leży Polska?

czytaj dalej

Komentarze w Sieci

Komentarze w Sieci

Swoboda wypowiedzi, jaką daje Internet, sprawia, że łatwo dać upust emocjom. Jak informuje Polskatimes.pl – szerzenie nienawiści w Sieci, szkalowanie, obrażanie innych lub odwrotnie „lukrowanie” na zlecenie – to dziś sposób na zarabianie pieniędzy (komentarz na 100–350 znaków ma być wart od 30 groszy do 2 złotych).

Problem ten dotyczy również sfery politycznej. Odkąd przedwyborcza walka przeniosła się do Internetu, politycy skoncentrowali swą uwagę głównie na budowaniu negatywnego wizerunku swego politycznego oponenta. Przy tej okazji wciąż myli się PR z czarną propagandą. Nasuwa się wiele pytań, te o konieczne rozwiązania, mylenie pojęć czy etykę pomijam. Pozostaje jeszcze równie ważne – to o rzeczywistą siłę Internetu. Na ile takie opinie, pozytywne lub negatywne komentarze, często bardzo głośne, o których wiemy, że są celowe, zdolne są wpłynąć na naszą opinię?

czytaj dalej

Reklama Rutinscorbinu GlaxoSmithKline nadużyła zaufania

Rada Reklamy uznała właśnie, że reklama Rutinscorbinu GlaxoSmithKline nadużyła zaufania i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Spece od reklamy dwoją się i troją, by wciągnąć potencjalnego konsumenta w grę przekonań. I zresztą jest tego efekt: wystarczy obejrzeć kilka spotów reklamowych, by zaraz zachciało się chorować.

W istocie mało to odpowiedzialne, zważywszy na to, że w efekcie takich zabiegów reklamy leków budują w nas iluzję bezpieczeństwa i skłaniają do trywializacji zagrożenia. W konsekwencji nie kształcimy w sobie właściwych zachowań, a farmaceutyki coraz częściej zażywamy na własną rękę, bo zdają się nam one „lekiem na całe zło”.

Przypadek reklamy Rutinoscorbinu z trójką dzieci, których mama wie, jak uniknąć choroby, to dobry przyczynek do tego, by zastanowić się: nie czy, ale jak bardzo potrzebne jest nam dziś mówienie o społecznej odpowiedzialności.

czytaj dalej

O jakości produktów znanych marek w Polsce…

Chyba żadna Polka, która choć raz mogła wypróbować zachodni środek czystości, nie kupiłaby już produktu nomen omen – tej samej marki, tyle że w rodzimym kraju. (Oczywiście, jeśli miałaby możliwość wyboru i produkt za tę samą cenę).

Zaczynamy mówić o tym coraz częściej, ale przecież wiemy o tym od dawna. Zresztą niższa jakość nie dotyczy tylko produktów chemicznych, nie inaczej jest bowiem w branży spożywczej… Firmy coraz częściej przyznają się do różnic w składzie i jakości produktów (casus firmy Henkel). Jak to się dzieje, że te same marki produktów mają na naszym rynku inny skład, inny stopień koncentracji, niższy stopień wydajności? Czy Polska to rynek drugorzędny, rynek gorszy?

A przecież łudziliśmy się, że produkt danej marki w każdym miejscu na świecie będzie tak samo dobry. Gdzie zatem podziała się troska o konsumentów i dbałość o dobre imię marki? Czy budowany przez lata wizerunek nie jest wizerunkiem fałszywym, a opowieści o dbaniu o środowisko czy dobre samopoczucie klienta mitem?

czytaj dalej


Strona 1 z 8 1 2 3 ... »

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...

Koral z reklamą lodów Grand Gold

Wraz z premierą filmu „Ciemniejsza strona Greya” startuje kampania spotu „Grand Gold – Władca zmysłów” PPL ...