Zamknij
Wiedza PR - CSR

Hello Green Tomorrow - Avon na rzecz lasów tropikalnych

Witold Sokołowski, 2010-06-28 00:03:17

2 miliony drzew już rośnie w Atlantyckim Lesie Deszczowym Ameryki Południowej dzięki Kampanii Odbudowy Lasów „Avon Hello Green Tomorrow”. Tropikalne Lasy Deszczowe, bogate w tysiące gatunków roślin, są istotnym ogniwem w oczyszczaniu powietrza z zanieczyszczeń i łagodzeniu zmian klimatycznych na Ziemi. Tropikalny Las daje schronienie 20000 gatunków roślin, 1000 gatunków ptaków i 23 gatunkom naczelnych – wiele z nich to endemity. Globalny ruch kobiet na rzecz ochrony środowiska działający w ponad 60 krajach świata osiągnął wyznaczony „kamień milowy” w zaledwie dwa miesiące!

Na początku czerwca firma Avon ogłosiła, że posadzi dwa miliony drzew w celu odtworzenia Atlantyckiego Lasu Deszczowego w Południowej Ameryce stanowiącego jeden ze skrajnie zagrożonych ekosystemów świata. Zobowiązanie to jest częścią prowadzonej przez firmę kampanii „Hello Green Tomorrow” zainicjowanej w połowie marca tego roku. Kampania ma na celu zaktywizowanie sieci kontaktów kobieta-kobieta, w której uczestniczy ponad 6,2 miliona Konsultantek Avon oraz 300 milionów Klientek na całym świecie do działania na rzecz ruchu ochrony środowiska. Dzięki Konsultantkom Avon ma unikalną możliwość do edukowania i angażowania. Kampania ma na celu propagowanie "zielonej" – proekologicznej edukacji, co przyniesie korzyści ludziom na całym świecie zapewniając lepszą przyszłość następnym pokoleniom.

W niespełna 80 dni, ta “Zielona Armia” praktycznie podwoiła kwotę 1 miliona dolarów, który został przeznaczony przez firmę na rzecz posadzenia miliona drzew. Dzięki światowej akcji zbierania pieniędzy na rzecz odbudowy tej ważnej części ekosystemu – posadź jedno drzewo za jednego dolara - Avon przekaże kolejny milion dolarów na ten cel. Kampania Hello Green Tomorrow prowadzona jest od Japonii po Meksyk, co czyni ją pierwszą prawdziwie globalną akcją tego typu.

Partnerem Avon są wiodące i wiarygodne organizacje zajmujące się ochroną przyrody. Organizacja The Nature Conservancy współpracując z zespołem działającym w Brazylii oraz lokalnymi partnerami w dziedzinie ochrony środowiska będzie sadzić drzewa oraz monitorować odnowę lasu tropikalnego, zapewniając długofalowe korzyści dla tego regionu strefy atlantyckiej. Drzewa posadzone w ramach kampanii Hello Green Tomorrow wspierają program ochrony środowiska pod patronatem ONZ pod nazwą Plant for the Planet: Billion Tree (Miliard drzew dla planety).

W ramach programu „Hello Green Tomorrow” firma Avon rozpoczęła także projekt o nazwie „Papierowe Obietnice”. Projekt ten zakłada szeroko zakrojoną politykę prowadzenia działań i realizacji celów związanych z promowaniem zrównoważonej gospodarki leśnej, ochrony zasobów leśnych i ograniczenia popytu na lasy. Celem Avon jest, aby w perspektywie dziesięciu lat kupować całość papieru potrzebnego firmie tylko z certyfikowanych źródeł i/lub źródeł odzyskujących papier za pomocą recyklingu.

W Polsce kampania „Hello Green Tomorrow” rozpoczęła się 25 marca 2010 roku. Za jedyne 3 złote można było kupić u Konsultantki Avon certyfikat zawierający informacje jak chronić przyrodę każdego dnia. W ciągu niespełna dwóch miesięcy trwania akcji sprzedano ponad 20 tysięcy certyfikatów. W akcję zaangażowały się polskie gwiazdy. Twarzami kampanii były Joanna Racewicz, Agnieszka Szulim, Jacek Poniedziałek i Michał Piróg. W filmie promującym kampanię wystąpiła także Liderka Sprzedaży Avon – Katarzyna Mul. Certyfikat z podziękowaniami/ulotka edukacyjna wręczana donatorom też została wydrukowana na papierze, który pochodził z recyclingu. Akcja była obecna na Facebooku.

Hello Green Tomorrow - Avon na rzecz lasów tropikalnych

- „Moje zaangażowanie w Hello Green Tomorrow jest czymś oczywistym. Kampania ma przecież na celu nie tylko posadzenie miliona drzew w lasach deszczowych Ameryki Południowej, ale także promocję ekologicznego stylu życia. Jakkolwiek patetycznie może to zabrzmieć – odkąd jestem mamą wszystko co robię - robię z myślą o lepszym świecie dla mojego syna. Czyste środowisko jest bardzo ważną częścią tego lepszego świata. Mam też poczucie, że moją – i tu znów duże słowo – powinnością – jako dziennikarki jest pokazanie, że ekologia to nie tylko moda, ale przede wszystkim konieczność, że segregacja odpadów, czy oszczędzanie źródeł energii to elementarz i nasz chleb powszedni. Dla mojego pokolenia to wcale nie jest takie oczywiste. Ale dla pokolenia mojego synka to już będzie codzienność. Takie swoiste być albo nie być. Warto, żeby on i jego rówieśnicy taką wiedzę i takie nawyki wynieśli z rodzinnych domów. W końcu o przyrodę trzeba dbać na różne sposoby – wystarczy tylko chcieć!” - mówi Joanna Racewicz, dziennikarka TVN.

Hello Green Tomorrow to pierwsza tak szeroko zakrojona kampania Avonu na rzecz środowiska. Firma ma już ogromne doświadczenie w mobilizacji swoich Konsultantek i Klientek na rzecz takich spraw jak walka z rakiem piersi czy przemocą domową. Do 2009 roku zebrano na te cele ponad 725 mln dolarów. Kwota została przekazana do wielu organizacji celowych na całym świecie wspierając konkretne działania lokalne. A w samej tylko Polsce zebrano już ponad 12 milionów złotych. Akcja Hello Green Tomorrow dodatkowo podkreśla zaangażowanie Avonu w środowisko. Pro-ekologiczna działalność firmy jest wszechstronna, od działań na rzecz ograniczenia gazów cieplarnianych po promowanie ekologicznych standardów w nowym budownictwie. Dzięki takiej postawie, w 2009 roku firma Avon zajęła 25 miejsce na „zielonej” liście 500 największych amerykańskich korporacji tygodnika Newsweek.

Więcej o kampanii na http://www.hellogreentomorrow.com.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze