Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Henio vel Natanek Batmanek

26Październik2011

Autor: Aneta Pawłowska, Tagi: nieemitowana reklama Tesco, Henio, Natanek-Batmanek, brand heroHenio vel Natanek Batmanek

Piątkowym popołudniem pojawia się na YouTube nowy spot, podobno nieemitowana reklama Tesco. Jest tam Henio – to na pewno Tesco. Henio występuje w nowej roli – jako Natanek-Batmanek. Słynny w internetowych odmętach ksiądz Natanek już nieco przebrzmiał i zaszył się w swojej twierdzy w Grzechyni. Teraz jest Henio.

Henio wkroczył na scenę w ubiegły piątek. Liczba odwiedzin rośnie. Znajomi przesyłają sobie linki. W niedzielę na Tablicach Facebooka wszyscy klikają, które hasło z reklamy Tesco zapamiętali najbardziej – przoduje „Tesco się Tobą interesuje”. W poniedziałek wieczorem – już ponad 900 tys. odsłon na YouTube.

Eksperci Tesco – Henio, Tadeusz i Bogusz występują w reklamach hipermarketu już od jakiegoś czasu. Później dołączyła do nich Krystyna. Niekwestionowaną gwiazdą tego kwartetu jest Henio, który śpiewa, dba o to, żeby nie zmarnował się świeży sos pomidorowy, chce pogadać po mięsku przy grillu, kicha na serwetki, wie że coś się dzieje. Już doskonale kojarzony jest z marką Tesco, staje się jej brand hero.

Czy bohater marki jest potrzebny? Oczywiście, że jest. Brand hero identyfikuje markę, wyróżnia ją, nadaje charakterystyczne, pozytywne cechy, ale przede wszystkim jest sympatyczną postacią. Taki właśnie jest Henio – momentami poważny, trochę niezdarny, ale pocieszny, gapowaty, życzliwie nastawiony do świata, jednym słowem – swojski.

Udana kreacja bohatera marki, zaplanowana, spójna i przede wszystkim – rozłożona w czasie i utrwalana kolejnymi działaniami promocyjnymi, przyczyni się do wytworzenia pozytywnych emocji u odbiorców z grupy docelowej. Nie należy zapominać o mediach społecznościowych. Bohater marki zaczyna funkcjonować w społecznym odbiorze, podobnie jak jego teksty czy sytuacje, w których się pojawia w kolejnych spotach reklamowych – jak w przypadku Henia z Tesco, który wyjeżdża na wakacje, robi przetwory na zimę, świętuje i nadąża za szeroko rozumianą popkulturą.

Tesco, kojarzone z siecią wielkopowierzchniowych hipermarketów, dzięki swoim brand hero staje się bardziej przyjazne i ułatwiające życie. Ostatnia akcja zapoczątkowana na YouTube świadczy tylko o popularności tego bohatera. Spot rozprzestrzenia się jak rasowy viral, w tym przypadku głównie dzięki mediom społecznościowym.

Nie ma przymusu wykreowania bohatera marki, ale czy korzyści z jego posiadania nie przekonują? Bohater marki w mediach społecznościowych ma większą siłę rażenia, dociera do wielu osób, nawet tych właściwie według zamysłu strategów niezainteresowanych marką. Pozytywny bohater marki z pewnością jednak także im zapadnie w pamięć.

Podsumowując – Henio wie, że coś się dzieje, a Tesco się Tobą interesuje.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Aneta Pawłowska

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Zamiast kreowania siebie możemy kreować relacje, bo jak ktoś zbuduje sympatyczną relację jest postrzegany jako sympatyczny - Piotr Tymochowicz