Zamknij
Relacje

II Forum Marketingu i PR w Ochronie Zdrowia

Witold Sokołowski, 2011-10-03 02:49:04

II Forum Marketingu i PR w Ochronie Zdrowia

- Mamy do czynienia z powolną śmiercią reklamy a rozkwitem narzędzi Public Relations. W opiece medycznej działania PR są szczególnie ważne. To czasochłonna, żmudna praca, która przynosi efekty po latach - mówiła Marzena Kowalska – dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej Grupy LUX MED podczas zorganizowanego przez Wydawnictwo Termedia II FORUM MARKETINGU I PR W OCHRONIE ZDROWIA.

Uczestnicy i prelegenci byli zgodni - Ustawa o działalności leczniczej, która weszła w życie w lipcu tego roku przyspieszy prywatyzację polskich placówek zdrowia, dlatego tak ważne jest, aby w walce o pacjenta stosować nowoczesne i skuteczne metody promocji.

- Świadczenie usług zdrowotnych stało się towarem a szpitale są firmami usługowymi, które muszą funkcjonować na zasadach rynkowych - stwierdził podczas konferencji Michał Ekkert, lekarz, menedżer, prezes Zarządu kilku szpitalnych spółek.

Sporo miejsca poświęcono roli social mediów w kreowaniu wizerunku placówek zdrowotnych. - 70% europejskich lekarzy uważa, że social media pełnią istotną rolę w kształtowaniu opinii ich pacjentów na temat zdrowia – mówiła Ewelina Nazarko-Ludwiczak z Headlines Porter Novelli, ekspert w dziedzinie PR placówek medycznych.

Jak dowodził Michał Feldman, twórca konsylium24.pl, w Stanach Zjednoczonych już zostały wprowadzone zasady dla lekarzy, określające w jaki sposób mogą oni funkcjonować w mediach społecznościowych. - Tylko czekać aż podobne zasady wprowadzone zostaną w Polsce - dodał.

Wciąż jednak bolączką polskich placówek medycznych jest nieodpowiednia komunikacja z pacjentem, która ma ogromny wpływ na wizerunek. Jak ocenił dr Tomasz Sobierajski, specjalista w dziedzinie socjologii zdrowia i neurosocjologii, polscy lekarze nadal są niewystarczająco szkoleni z komunikacji.

Tomasz Sobierajski od pięciu lat prowadzi szkolenia dla lekarzy z zakresu komunikacji, projektuje i realizuje polskie i międzynarodowe badania dotyczące zdrowia publicznego. Zauważył, że brak świadomości istoty relacji na linii lekarz – pacjent dotyczy także polskich studentów medycyny. -Studenci z zagranicy są bardziej otwarci i wiedzą, że dobra komunikacja z pacjentem to bardzo ważna część pracy lekarza. Tak naprawdę ważne jest nie tylko to co lekarz mówi, ale jak mówi – stwierdził Tomasz Sobierajski.

Uczestnicy II Forum - osoby odpowiedzialne w swoich placówkach za komunikację, poznali także zasady jakimi rządzą się media w „polowaniu” na newsa. - Działamy dużo szybciej niż wymiar sprawiedliwości, ale jesteśmy bardziej bezkompromisowi. Balansujemy na granicy prawa i robimy to świadomi - mówił w imieniu środowiska dziennikarzy Michał Bebło - reporter programu „Interwencja” emitowanego przez telewizję POLSAT. Zwrócił jednocześnie uwagę, że bardzo istotna w kontaktach z mediami jest funkcja rzecznika prasowego. Z kolei Agnieszka Katrynicz z redakcji miesięcznika „Menedżer Zdrowia” zwróciła uwagę na kiepską jakość materiałów przygotowywanych przez agencje PR. – Miesięcznie dostaję ich około osiemdziesiąt. Jeszcze żadna nie była na tyle ciekawa aby zrobić z niej szerszy materiał -dodała.

Więcej na www.termedia.pl oraz na Facebooku.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...