Zamknij
Relacje

II Ogólnopolska Konferencja "Media-Komunikacja-Edukacja"

Witold Sokołowski, 2011-12-15 10:24:17

W dniach 12-13.12.2011 Studenckie Koło Naukowe Public Relations FUTURA działające w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki Koszalińskiej było gospodarzem II Ogólnopolskiej Konferencji "Media-Komunikacja-Edukacja". Tematyką przewodnią dwudniowych prelekcji i dyskusji byli "PR-owiec i dziennikarz w dobie nowych mediów".

W dniach 12-13.12.2011 Studenckie Koło Naukowe Public Relations FUTURA działające w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki Koszalińskiej było gospodarzem II Ogólnopolskiej Konferencji "Media-Komunikacja-Edukacja". Tematyką przewodnią dwudniowych prelekcji i dyskusji byli "PR-owiec i dziennikarz w dobie nowych mediów".

Pierwszy dzień obrad obfitował w wystąpienia osób na co dzień związanych z komunikowaniem w nowych mediach, w tym szczególnie social media. Konferencję rozpoczął wykład mgr Łukasza Przybysza z Uniwersytetu Warszawskiego, który przybliżył tematykę rozdźwięku pomiędzy oczekiwaniami studentów w zakresie edukacji PR i miejscem social media w zakresie przedmiotów na specjalnościach PR polskich uczelni, a z drugiej strony możliwościami tychże.

Dr Jacek Pyżalski (Instytut Medycyny Pracy w Łodzi) przedstawił specyfikę pracy dziennikarzy w obliczu social media – z jednej strony szansa i ułatwienie pracy ze względu na dostęp i pozyskiwanie informacji, z drugiej zaś ryzyko pojawienia się aktów agresji elektronicznej, związanych z pracą dziennikarzy lub też redakcji. Wystąpienie dr. J. Pyżalskiego, który przedstawił także wyniki jakościowych badań pilotażowych „Agresja elektroniczna wobec przedstawicieli mediów” prowadzonych wspólnie z dr M. Kaczmarek-Śliwińską, stanowiło dobre wprowadzenie do kolejnego wykładu na temat zarządzania kryzysem w przestrzeni social media. Dr Monika Kaczmarek-Śliwińska poprzez odniesienie do praktyki firm, organizacji i celebrytów, w tym również dziennikarzy, pokazała komunikowanie w social media, które może prowadzić lub zakończyć się kryzysem. W przypadku zarządzania kryzysowego uniwersalnych recept nie ma, ale wskazane zostały elementy, które warto uwzględniać w zarządzaniu sytuacją kryzysową w przestrzeni social media.

Konferencji towarzyszył również panel dyskusyjny, którego gośćmi byli lokalni dziennikarze, rzecznicy, PR-owcy. Red. Marcin Kieca, red. Paweł Wiśniewski, mgr Grzegorz Śliżewski, dr Monika Kaczmarek-Śliwińska i dr Jacek Pyżalski zostali przepytani przez prowadzącego panel dr. Piotra Szarszewskiego. Jak działać w social media, jaką przyjąć postawę, aby otwarcie komunikować, ale zabezpieczać się przed atakami agresji, jak reagować na agresję, czy wykorzystywać możliwości prawne, jak chronić osoby zajmujące się komunikowaniem przed atakami na ich fizyczne osoby - stanowiły najważniejsze kwestie, które żywo zainteresowały uczestników spotkania.

Podsumowania wykładów pierwszego dnia konferencji dokonała mgr Marlena Sosnowska (PRESS-SERVICE Monitoring Mediów), który zaprezentowała wyniki analizy mediów dotyczące wizerunku medialnego zawodu PR-owca. Ku zaskoczeniu obecnych okazało się, że jest lepiej niż nasze branżowe mniemanie, chociaż do ideału daleko nam, stąd raport przygotowany przez PRESS-SERVICE monitoring mediów powinien być punktem wyjścia dla organizacji branżowych, które w swych priorytetach działań często wskazują poprawę wizerunku branży.

W trakcie pierwszego dnia konferencji nastąpiło rozstrzygnięcie pierwszej edycji Ogólnopolskiego Konkursu na najlepsze prace dyplomowe z zakresu public relations „PRymus”, którego organizatorem jest Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Public Relations (www.prdlapomorza.pl). Po spełnieniu wymogów formalnych do etapu recenzji zakwalifikowanych zostało osiem prac (licencjackich i magisterskich). Każda praca recenzowana była przez dwóch niezależnych recenzentów, którymi w pierwszej edycji byli: dr Anna Adamus-Matuszyńska (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), dr Piotr Bielawski (Dolnoślaska Szkoła Wyższa we Wrocławiu), dr Grażyna Piechota (KA im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie), dr Waldemar Rydzak (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), dr Marta Ryniejska-Kiejdanowicz (Uniwersytet Wrocławski), dr Karina Stasiuk-Krajewska (Uniwersytet Wrocławski), dr Lidia Sudakiewicz (Politechnika Koszalińska), dr Jacek Trębecki (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), dr Dariusz Tworzydło (Uniwersytet Wrocławski).

Laureatkami pierwszej edycji Prymusa zostały:

  • I miejsce - Edyta Treder: Rola i znaczenie instrumentów PR w kampaniach społecznych
  • II miejsce - Karolina Grochowska: Internet jako narzędzie public relations
  • III miejsce - Kamila Niedźwiecka: Tworzenie wizerunku Prezydenta RP na przykładzie Aleksandra Kwaśniewskiego

Patronem merytorycznym oraz sponsorem konkursu PRymus był PRESS-SERVICE MONITORING MEDIÓW. Nagrodę, statuetki dla zwyciężczyń oraz pamiątkowe dyplomy wręczyli: mgr Sebastian Sahajdak (Prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Public Relations), mgr Marlena Sosnowska (PRESS-SERVICE MONITORING MEDIÓW) oraz dr Monika Kaczmarek-Śliwińska (Przewodnicząca Kapituły Konkursu PRymus).

Drugiego dnia konferencji odbyły się dwie sesje studenckie, obie związane z działaniami PR. Tematy zaprezentowane przez studentów Uniwersytetu Warszawskiego oraz Politechniki Koszalińskiej były na bardzo wysokim poziomie, podnosiły aktualne tematy branży oraz stały się inspiracją dla obecnych uczestników. Aleksandra Adrian i Katarzyna Kochan (UW) wygłosiły w prezentacji „Facebook cook-book, czyli przepis na dobrą kampanię w Internecie” pokazały przykłady kampanii, które można uznać za skuteczne lub nieskuteczne działania PR-owe w social media, Aleksandra Korolczuk i Michał Rejman (UW) zajęli się kryzysem koncernu paliwowego „BP, czyli: ‘Bez Przesady... Po co nam Social Media..?’”, Wioleta Markowska (PK) zaprezentowała referat na temat „Świadomość społeczna wykorzystania nowych mediów w pracy PR-owca i dziennikarza”, a Monika Zawilska (PK) dokonała analizy przenikania się różnych form komunikowania w PR poprzez „Relację public relations-partners  relations-promocja”.

Podsumowaniem dwóch paneli studenckich była rozmowa z prelegentkami. Organizatorem konferencji było Studenckie Koło Naukowe Public Relations FUTURA działające w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej Politechniki Koszalińskiej. Konferencja finansowana była ze środków Parlamentu Studentów PK. Wsparcia udzielił sponsor - Tchibo. Na kolejną konferencję organizatorzy zapraszają w maju 2012.

Zdjęcia: Marcel Matejek i Monika Kaczmarek-Śliwińska.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...