Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Internet w Pracy Dziennikarzy

Witold Sokołowski, 2009-05-19 15:10:53

Fragmenty raportu z badań ilościowych agencji BCA oraz ARC Rynek i Opinia Uczestniczący w badaniu dziennikarze najczęściej deklarują, że korzystają z Internetu od 3 - 5 lat. Można także zauważyć, że część uczestników badania najpierw zaczęła korzystać z Internetu w celach prywatnych, a później Internet stał się dla nich narzędziem pracy. Prawie połowa uczestników badania (49,5%) posługując się Internetem w swojej pracy najczęściej korzysta z e-mail’a. Kolejne najczęściej wykorzystywane narzędzia to...

Fragmenty raportu z badań ilościowych agencji BCA oraz ARC Rynek i Opinia z czerwca 2002.

Uczestniczący w badaniu dziennikarze najczęściej deklarują, że korzystają z Internetu od 3 - 5 lat. Można także zauważyć, że część uczestników badania najpierw zaczęła korzystać z Internetu w celach prywatnych, a później Internet stał się dla nich narzędziem pracy.

Prawie połowa uczestników badania (49,5%) posługując się Internetem w swojej pracy najczęściej korzysta z e-mail’a. Kolejne najczęściej wykorzystywane narzędzia to:

  • strony www 28,6%  
  • wyszukiwarki 18,1%  

1. NAJWAŻNIEJSZE USTALENIA Z BADANIA

Internet w pracy dziennikarza

Internet jako źródło informacji

Wśród źródeł informacji, z których uczestnicy badania w ogóle korzystają podczas przygotowywania materiałów najczęściej wskazywane były:

  • Internet (99% badanych zadeklarowało, że korzysta z Internetu jako źródła informacji),  
  • Własne źródła informacji (93,3%)  
  • Prasa (92,4%).

Dla większości uczestniczących w badaniu dziennikarzy najważniejszym źródłem informacji są własne źródła informacji (38,1%). Blisko 1/3 (30,5%) badanych jako pierwsze źródło informacji wskazała Internet. Kolejne, wyróżnione przez dziennikarzy, ze względu na ważność, źródła informacji to:

  • Prasa (14,3%),  
  • Firmy (6,7%),  
  • Agencje PR (3,8%).

O tym, że dziennikarze doceniają Internet jako narzędzie w swojej pracy świadczy fakt, że 88,6% uczestników badania zgadza się w mniejszym lub większym stopniu ze stwierdzeniem: „Moja praca bez Internetu byłaby trudna...” (w tym 61,9% - zdecydowanie się zgadza z tym stwierdzeniem). Przeciwnego zdania jest jedynie 3,9% badanych (w tym tylko 1 dziennikarz zdecydowanie nie zgodził się z tym stwierdzeniem).

Wiarygodność Internetu jako źródła informacji

Większość uczestników badania ocenia Internet jako wiarygodne źródło informacji, gdyż:

  • 57,1% badanych stwierdziło, że Internet jest tak samo wiarygodny jak inne źródła informacji,  
  • 6,7% respondentów postrzega to medium jako bardziej wiarygodne niż inne źródło zdobywania informacji,  
  • Należy jednak zwrócić uwagę, iż 1/5 badanych (21,9%) wyraża zastrzeżenia co do wiarygodności Internetu, stwierdzając, że inne media są bardziej wiarygodnymi źródłami.

Sposoby wykorzystywania Internetu w pracy dziennikarza

Dziennikarze uczestniczący w badaniu w swojej pracy najczęściej wykorzystują Internet do:

  • korespondencji ze źródłami informacji (90,5%),  
  • przygotowywania materiałów do publikacji/ emisji (reasearch) (82,9%),  
  • znajdowania newsów (75,2%).

Strona 1 z 3 1 2 3 »

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...