Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Internet w Pracy Dziennikarzy

Witold Sokołowski, 2009-05-19 15:10:53

Fragmenty raportu z badań ilościowych agencji BCA oraz ARC Rynek i Opinia Uczestniczący w badaniu dziennikarze najczęściej deklarują, że korzystają z Internetu od 3 - 5 lat. Można także zauważyć, że część uczestników badania najpierw zaczęła korzystać z Internetu w celach prywatnych, a później Internet stał się dla nich narzędziem pracy. Prawie połowa uczestników badania (49,5%) posługując się Internetem w swojej pracy najczęściej korzysta z e-mail’a. Kolejne najczęściej wykorzystywane narzędzia to...

Fragmenty raportu z badań ilościowych agencji BCA oraz ARC Rynek i Opinia z czerwca 2002.

Uczestniczący w badaniu dziennikarze najczęściej deklarują, że korzystają z Internetu od 3 - 5 lat. Można także zauważyć, że część uczestników badania najpierw zaczęła korzystać z Internetu w celach prywatnych, a później Internet stał się dla nich narzędziem pracy.

Prawie połowa uczestników badania (49,5%) posługując się Internetem w swojej pracy najczęściej korzysta z e-mail’a. Kolejne najczęściej wykorzystywane narzędzia to:

  • strony www 28,6%  
  • wyszukiwarki 18,1%  

1. NAJWAŻNIEJSZE USTALENIA Z BADANIA

Internet w pracy dziennikarza

Internet jako źródło informacji

Wśród źródeł informacji, z których uczestnicy badania w ogóle korzystają podczas przygotowywania materiałów najczęściej wskazywane były:

  • Internet (99% badanych zadeklarowało, że korzysta z Internetu jako źródła informacji),  
  • Własne źródła informacji (93,3%)  
  • Prasa (92,4%).

Dla większości uczestniczących w badaniu dziennikarzy najważniejszym źródłem informacji są własne źródła informacji (38,1%). Blisko 1/3 (30,5%) badanych jako pierwsze źródło informacji wskazała Internet. Kolejne, wyróżnione przez dziennikarzy, ze względu na ważność, źródła informacji to:

  • Prasa (14,3%),  
  • Firmy (6,7%),  
  • Agencje PR (3,8%).

O tym, że dziennikarze doceniają Internet jako narzędzie w swojej pracy świadczy fakt, że 88,6% uczestników badania zgadza się w mniejszym lub większym stopniu ze stwierdzeniem: „Moja praca bez Internetu byłaby trudna...” (w tym 61,9% - zdecydowanie się zgadza z tym stwierdzeniem). Przeciwnego zdania jest jedynie 3,9% badanych (w tym tylko 1 dziennikarz zdecydowanie nie zgodził się z tym stwierdzeniem).

Wiarygodność Internetu jako źródła informacji

Większość uczestników badania ocenia Internet jako wiarygodne źródło informacji, gdyż:

  • 57,1% badanych stwierdziło, że Internet jest tak samo wiarygodny jak inne źródła informacji,  
  • 6,7% respondentów postrzega to medium jako bardziej wiarygodne niż inne źródło zdobywania informacji,  
  • Należy jednak zwrócić uwagę, iż 1/5 badanych (21,9%) wyraża zastrzeżenia co do wiarygodności Internetu, stwierdzając, że inne media są bardziej wiarygodnymi źródłami.

Sposoby wykorzystywania Internetu w pracy dziennikarza

Dziennikarze uczestniczący w badaniu w swojej pracy najczęściej wykorzystują Internet do:

  • korespondencji ze źródłami informacji (90,5%),  
  • przygotowywania materiałów do publikacji/ emisji (reasearch) (82,9%),  
  • znajdowania newsów (75,2%).

Strona 1 z 3 1 2 3 »

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...