Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Jak skutecznie promować w święta? Z pomocą przychodzą SMS-y

Andrzej Ogonowski, 2015-12-15 11:08:36

Świąteczne kampanie marketingowe ruszyły już pełną parą, a marki jak co roku na różne sposoby starają się przykuć uwagę klientów. W tym okresie zainteresowanie produktami i sprzedaż znacząco wzrastają, ale zwiększa się również konkurencyjność rynku. Warto zatem się wyróżnić i skorzystać z nieszablonowych rozwiązań komunikacyjnych. Pomocny może okazać się SMS, który do skrzynki statystycznego użytkownika dociera w mniej niż minutę, a przy tym współczynnik otwarcia jest ponad 4 razy wyższy niż w przypadku mailingu. Może wydawać się, że 160 znaków to za mało, ale istnieje szereg nowych funkcjonalności, które pomagają znacznie uatrakcyjnić przesyłane treści, umieścić w nim odnośnik, zawrzeć emotikony, przesłać plik, odpowiednio dobrać grupę docelową i spersonalizować wiadomość, a w efekcie poprawić świąteczną sprzedaż.

1. Świąteczne życzenia 2.0

Przesyłając świąteczne SMS-y, możemy skorzystać z przydatnej funkcji skróconego linku, który będzie kierował do życzeń na naszej stronie internetowej lub specjalnie stworzonej aplikacji w Google Play czy App Store. Natomiast dzięki funkcji Rich Media SMS, będącej rozszerzoną wersją skróconego linku, możemy wysłać w naszych życzeniach plik, który będzie znajdował się na serwerze platformy do masowej wysyłki wiadomości tekstowych. Usługa obejmuje popularne formaty muzyczne, graficzne, wideo czy pdf-y. Z łatwością umieścimy w naszej wiadomości kolędę, świąteczny filmik lub kartkę w formie pliku gif.

Zastosowanie tych mechanizmów umożliwi znaczne wzbogacenie treści wiadomości oraz lepsze monitorowanie wysyłki, dostarczając dodatkowych informacji o odbiorcach (np. czas i data kliknięcia w link, rodzaj systemu operacyjnego, użyta przeglądarka czy typ urządzenia). Pozwoli to na przyszłość jeszcze lepiej zdefiniować grupę odbiorców i udoskonalić działania promocyjne.

2. Personalizacja zwiększy skuteczność

Gdy nasza baza kontaktów do świątecznej wysyłki jest już gotowa i zawiera takie informacje jak imiona i nazwiska właścicieli, możemy wykorzystać te dane do personalizacji przekazu, co jest szczególnie ważne w przypadku życzeń. Odbiorca komunikatu poczuje się doceniony, jako że komunikat jest dobrany bezpośrednio do niego, a funkcja znacznie podniesie skuteczność działań.

Grupowanie bazy kontaktów najczęściej opiera się o parametry takie jak imię, płeć, miasto czy data urodzenia. Aby komunikat okazał się skuteczny, niezbędna jest segmentacja bazy w zależności od potrzeb określonej grupy docelowej. Dzięki temu możemy wiele zyskać w oczach odbiorców, jak również lepiej zoptymalizować koszt wysyłki. Najczęściej import kontaktów realizowany jest w oparciu o odpowiednio sformatowany plik, np. CSV.

Funkcję personalizacji przekazu wykorzystała firma Qpony, wysyłając przez 10 dni aż 1800 spersonalizowanych ofert. Akcja przyniosła natychmiastowy efekt sprzedażowy, a ponad 80% odbiorców było zadowolonych z promocji i chciało jej powtórzenia.

3. Wzmocniony przekaz dzięki emotikonom

Jedną z najnowszych funkcjonalności w masowej wysyłce SMS, którą umożliwia np. firma SMSAPI.pl, jest możliwość wstawiania emotikon w treści wiadomości. Jest to ciekawy sposób na przykucie uwagi odbiorców z uwagi na fakt, że stosunkowo mało marek wykorzystuje tę funkcjonalność. Należy pamiętać, że każda emotikona zajmuje tyle co dwa znaki specjalne w wiadomości SMS – czyli przykładowo w wiadomości z 70 znakami mieści się 35 emotikon.

4. Świąteczne rabaty i wyprzedaże

W grudniu praktycznie każda branża odnotowuje znaczny wzrost sprzedaży – prezenty w sklepach i w Internecie, zakupy spożywcze oraz wyjazdy świąteczne i sylwestrowe to tylko kilka przykładów. Z uwagi na dużą konkurencję warto wyróżnić się niestandardową formą przekazu. Z pomocą przychodzi marketing SMS, który jest skutecznym narzędziem szczególnie w przypadku branży e-commerce.

Zdaniem Andrzeja Ogonowskiego z SMSAPI.pl (platformy do masowej wysyłki SMS) warto skorzystać z funkcji kodów rabatowych:
Duża popularność serwisów z kodami rabatowymi świadczy o tym, że klienci lubią otrzymywać zniżki i bony na produkty. Powodzenie kampanii w znacznym stopniu zależy od oferowanych korzyści. Funkcja kodów rabatowych w naszej platformie umożliwia importowanie własnych lub generowanie unikalnych kodów alfanumerycznych. Aby skorzystać z tego narzędzia, trzeba stworzyć lub importować grupę z kodami, wybrać je, a następnie w treści dodać odpowiedni parametr, w miejscu w którym powinien znaleźć się kod. Gdy ilość dostępnych kodów spadnie poniżej ustalonego poziomu lub termin wygaśnięcia będzie dobiegał końca, poinformujemy o tym właściciela konta mailowo lub SMS-em. Co najważniejsze, zastosowanie funkcji kodów rabatowych w kampanii SMS daje użytkownikowi możliwość natychmiastowego skorzystania z promocji, a nadawcy zmierzenia wskaźnika ROI (zwrotu z inwestycji).

Funkcję kodów rabatowych wykorzystała w swoich działaniach marka Reserved. Klienci decydowali w jaki sposób chcą odebrać kod – około 30% uczestników chciało otrzymać SMS-y. Docierały one znacznie szybciej niż powiadomienia mailowe, co pozwoliło dodatkowo zwiększyć dynamikę akcji i skondensować działania. W trakcie kampanii profil Reserved na Facebooku powiększył się aż o 107 tysięcy fanów, a do newslettera zapisało się aż 77 tysięcy użytkowników. Niezaprzeczalnym sukcesem okazała się konwersja kuponów, która wyniosła aż 37,59%, co oznacza, że więcej niż 3 na 10 klientów wykorzystało swój kupon w sieci sklepów.

Prosty sposób, aby wyróżnić się w święta

Wybór komunikacji SMS-owej może okazać się strzałem w dziesiątkę jeżeli zależy nam na przeprowadzeniu prostej i skutecznej kampanii świątecznej. Przesłanie życzeń znacząco wpłynie na poprawienie relacji z klientem, a dodatkowy rabat zachęci do zakupów. W przypadku SMS-a największą zaletą będzie szybkość jego odczytania wynosząca poniżej minuty oraz współczynnik otwarcia sięgający blisko 100%. Platformy do masowej wysyłki SMS udostępniają intuicyjny interfejs graficzny i panel administratora kontem, dzięki czemu przeprowadzenie kampanii nie jest skomplikowane. Zleceniodawca może zacząć wysyłać SMS-y w każdej chwili za pośrednictwem klawiatury swojego komputera.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
1
komentarzy
  1. Paweł Nowacki   2015-12-16 11:41:29

    Wysyłka sms w przypadku firm, które oferują produkty, które kupuje się regularnie: perfumy, kosmetyki to naprawdę super sprawa. Nie raz dzięki przypomnieniu sms o jakiejś promocji ruszyłem do sklepu :)

Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Andrzej Ogonowski

Dyrektor marketingu i PR SMSAPI.pl. Od 2006 roku związany z firmą ComVision. Od 2008 r. zaangażowany w rozwój marki SMSAPI.pl, od 2011 r. odpowiada za całokształt ...

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...