Zamknij
Prosto z rynku - Positioning info

Jak umiejętnie łączyć pozycjonowanie organiczne z linkami sponsorowanymi?

Witold Sokołowski, 2013-12-30 00:52:33

Pozycjonowanie jest procesem czasochłonnym, zależnym od wielu czynników. Zanim pojawią efekty mija od 3 do 6 miesięcy. Często klienci nie mogą sobie pozwolić na tak długi okres oczekiwania.


Klienci, którym zależy na natychmiastowym efekcie często decydują się na kampanię Google AdWords. Dzięki linkom sponsorowanym zyskują pewność, że od samego początku działania przynoszą oczekiwane rezultaty – mówi Mateusz Ostachowski z Kompan.pl. – Zwykle jednak AdWords generuje znacznie wyższe koszty, a reklama pojawia się w wyszukiwarce tylko do momentu wyczerpania budżetu.


Połączmy siły


Czy znajdujemy się wobec tego w sytuacji bez wyjścia? Absolutnie nie. Rozwiązanie problemu jest tak naprawdę bardzo proste – wystarczy połączyć to, co najlepsze w obu rozwiązaniach. Wymaga to całościowego spojrzenia na wyszukiwarkę.


Można traktować pozycjonowanie organiczne i kampanie prowadzone w Google AdWords jako działania konkurencyjne lub odrębne – komentuje Mateusz Ostachowski – Jednak tak naprawdę dla klienta liczy się efekt biznesowy. Chodzi o znalezienie jego oferty w wyszukiwarce w sposób jak najbardziej efektywny, czyli jak szybciej, jak najtaniej i jak najbardziej trwale. Chodzi też o dane na temat działań konkurencji i „zamianie” kliknięć na rzeczywistą sprzedaż. Dlatego właśnie wprowadziliśmy usługę, którą nazwaliśmy SeoMix.


Jak to działa?


Wybierasz zestaw fraz, na które chcesz pozycjonować. Umowa określa maksymalny miesięczny budżet. Zanim pozycjonowanie organiczne przyniesie efekty, w ramach budżetu pojawiają się linki sponsorowane. W momencie osiągnięcia efektu organicznego, linki są automatycznie wyłączane. Klient otrzymuje też dostęp do specjalnego panelu, w którym oprócz bieżących danych dotyczących realizacji usługi, może obserwować pozycję firm konkurencyjnych (na wybranych frazach) oraz modyfikować swoje działania w oparciu o dane z interesującego go rynku. SeoMix pozwala rozwiązać jeden z największych problemów pozycjonowania organicznego, czyli skrócić czas oczekiwania na wyniki. Ponadto pozwala bardziej skupić się w celach działań wyszukiwarkowych na sprzedaży, zapytaniach ofertowych, obserwacji konkurencji. Żeby umiejętnie łączyć AdWords z pozycjonowaniem organicznym potrzebna jest praca specjalistów, którzy mają wiedzę i doświadczenie w obu dziedzinach.


Dwa w jednym


„Od prawie 10 lat obserwuję rynek wyszukiwarek. Trendy, metody pracy i koszty zmieniały się wielokrotnie, ale cel pozostaje ten sam: chodzi o zaproponowanie takich działań, które sprowadzą na stronę internetową użytkownika internetu. Użytkownika – dodajmy – który jest już przed podjęciem decyzji zakupowej. Trzeba to zrobić skutecznie, za rozsądną cenę i w rozsądnym czasie. SeoMix jest w naszym rozumieniu skutecznym narzędziem realizacji powyższych celów” - dodaje Mateusz Ostachowski z Kompan.pl

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...