Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Jak wykorzystać flash mob i popularność smartfonów w celu promowania profilu na Facebooku

Małgorzata Bednarek, 2014-03-27 22:16:50

Na uwagę zasługuje wdrożona aplikacja i innowacyjny pomysł na konkurs. Konkurs polegał na zrobieniu i przesłaniu zdjęć w ramach każdego z czterech wyzwań. Użytkownicy wgrywali fotografie poprzez aplikację konkursową, wdrożoną przez polską agencję Migomedia.pl, umieszczoną w profilu Les Îles de Guadeloupe. Konkurs miał miejsce zimą 2014 i trwał zaledwie 4 tygodnie.

Wyzwanie nr 4 w postaci flash moba nadało internetowemu konkursowi namacalną i rzeczywistą postać jednocząc tłumy fanów zgromadzonych dotychczas wirtualnie wokół profilu Gwadelupy w jednym prawdziwym publicznym miejscu w celu przeprowadzenia krótkotrwałej akcji zaskakującej przypadkowych świadków. W zdarzeniu uczestniczyli nieznani sobie ludzie, którzy dowiedzieli się o jego terminie i planowanym działaniu z fanpage’a Gwadelupy.

Aż 91 656 polubień profilu w trakcie zaledwie 4 tygodnie konkursu

Zabawa trwała jedynie miesiąc. Zima to czas, kiedy aktywność osób nie tylko fizyczna, ale też społeczna spada ze względu na Święta Bożego Narodzenia, niższe temperatury i gorszą pogodę za oknem. Celem konkursu było zainteresowanie jak największej liczby osób Gwadelupą jako idealnym miejsce na wakacje, odpoczynek i zabawę. Do tego też nawiązywała koncepcja konkursu. Bez wątpienia udało się to osiągnąć:

  1. W trakcie 4 tygodni trwania konkursu profil Gwadelupy polubiło 91 656 nowych osób.
  2. Uczestnicy konkursu nadesłali ponad 800 zdjęć.
  3. Ilość uczestników, którzy zgłosili chęć udziału w zabawie – aż 4 825 osób.

Poszczególne etapy konkursu nazywane wyzwaniami

  1. Pierwszy etap polegał na zrobieniu zdjęcia osobie w kostiumie kąpielowym zimą, ale, żeby wyzwanie nie było zbyt proste, osoba na zdjęciu ubrana w kostium kąpielowy musiała znajdować się na zewnątrz…
  2. W drugim etapie uczestnicy mieli nadesłać zdjęcia uwieczniające taniec w miejscu publicznym,
  3. Wyzwanie trzecie to zrobienie zdjęcia, które pokazywałoby osobę ubraną w zbyt dużą ilość ubrań,
  4. Czwarte wyzwanie od początku trwania konkursu pozostawało tajemnicą i żaden z uczestników nie wiedział na czym będzie ono polegało, dzięki czemu udało się wprowadzić dreszczyk emocji i wyczekiwania na informacje. Znienacka na profilu na Facebooku pojawiła się informacja, że 11 stycznia 2014 roku zostanie zorganizowany Flash mob. Flash mob to określenie tłumu ludzi gromadzących się w danym miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałej akcji zaskakującej przypadkowych świadków. W zdarzeniu uczestniczyli nieznani sobie ludzie, którzy dowiedzieli się o jego terminie i planowanym działaniu z fanpage’a Gwadelupy.

W związku z tym zadanie dla uczestników polegało na przesłaniu zdjęć z tego właśnie wydarzenia. Zdjęcia bardzo często były robione smartfonami, które użytkownicy zawsze mają ze sobą. Dodatkowo, każde z nadesłanych zdjęć musiało zostać zweryfikowane przez administratora. Za każdym razem autor zdjęcia otrzymywał informacje o zakwalifikowaniu zdjęcia bądź jego odrzuceniu drogą mailową. Bieżące informowanie fanów przyczyniło się do zwiększenia zaangażowania fanów, gdyż jeżeli zdjęcie zostało ono odrzucone uczestnik miał możliwość wysłania kolejnego.

Zdjęcia osób, które zostały zaakceptowane były umieszczane w galerii stworzonej specjalnie na potrzeby zabawy i brały udział w głosowaniu konkursowym. Zwycięzców wybierali inni użytkownicy za pomocą like’ów oddawanych na wybrane przez nich fotografie. W każdym z etapów wygrywała osoba, której zdjęcie otrzymało największą ilość polubień.

Jakie elementy zdecydowały o sukcesie konkursu

  • Ciekawa koncepcja konkursu, pobudzająca kreatywność uczestników,
  • Funkcjonalna aplikacja dedykowana, pozwalająca w prosty sposób na przesłanie zdjęć konkursowych oraz ich weryfikację przez administratora,
  • Koncepcja konkursu skutecznie namawiała do zabawy i kreatywności,
  • Dzięki podzieleniu konkursu na 4 następujące po sobie wyzwania, znacznie wzrosła interaktywność fanów i ich zaangażowanie przez cały czas trwania konkursu,
  • Zdjęcia bardzo często były robione smartfonami, które użytkownicy zawsze mają ze sobą,
  • Niespodzianka w postaci zorganizowania flash moba w 4 wyzwaniu wprowadzała dreszczyk emocji, nieprzewidywalność, zachęcała do śledzenia profilu i emocjonowała fanów,
  • Wyzwanie nr 4 w postaci flash moba nadało internetowemu konkursowi namacalną i rzeczywistą postać jednocząc ludzi zgromadzonych dotychczas wirtualnie wokół profilu Gwadelupy w jednym prawdziwym miejscu,
  • Udostępnianie zdjęć przez fanów na swoich tablicach sprawiło, że o konkursie w sposób nieagresywny dowiadywało się wiele osób,
  • Głosowanie na zwycięskie prace w konkursie polegające na dawaniu „like’ów” do wybranych zdjęć przez co wyświetlały się one również na tablicach znajomych osób głosujących. Powodowało to, że informacja o konkursie rozprzestrzeniała się wirusowo i nieinwazyjnie,
  • Komentarze dodawane przez osoby obserwujące profil Les Îles de Guadeloupe do zdjęć nasyłanych przez uczestników konkursu również zwiększały jego zasięg i interaktywność.

Podsumowanie

Kreatywne podejście do promowania regionów turystycznych w social media może w konsekwencji przełożyć się na większą liczbę turystów odwiedzających dane miejsce ale też rozgłos związany z niestandardowymi formami promocji.

Wdrożona z sukcesem aplikacja była kolejną aplikacją przygotowaną przez Migomedia.pl dla branży turystycznej. Migomedia wdrożyła już kilkadziesiąt aplikacji dedykowanych na międzynarodowy rynek turystyczny, które przyczyniły się do wzrostu zaangażowania na profilach np. profil Tahiti dla którego Migomedia wdrożyła kilka aplikacji zdobył 3 miejsce wśród francuskich fan page’y o największym wskaźniku zaangażowania (niezależne badanie SocialBakers).

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Małgorzata Bednarek

Małgorzata Bednarek, dyrektor ds. strategii sprzedażowych w agencji interaktywnej Migomedia specjalizującej się w projektowaniu profesjonalnych sklepów i serwisów WWW, zaawansowanych systemów e-commerce oraz w marketingu internetowym. ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...