Zamknij
Prosto z rynku - PR w polityce info

Janusz Palikot najczęściej krytykowanym liderem politycznym w Polsce

Witold Sokołowski, 2013-04-25 17:06:46

Janusz Palikot był w marcu najczęściej krytykowanym liderem politycznym w Polsce – dowiadujemy się z badania „Scena Polityczna” opublikowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Wyniki te, w połączeniu z rezultatami sondażu CBOS - mówiącymi, że Palikot budzi nieufność największej grupy Polaków (56 proc.) – obrazują trudną sytuację polityka.


Do wyborów pozostało wprawdzie jeszcze sporo czasu, jednak medialny obraz Palikota może być jednym z istotnych czynników słabnących sondaży poparcia jego Ruchu. To drugi raz z rzędu, kiedy znalazł się on na czele zestawienia i piąty w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. W marcu aż 36 proc. tekstów zamieszczonych w dziennikach ogólnopolskich* negatywnie oddziaływało na jego wizerunek. To wprawdzie mniej niż w lutym (45 proc.), ale zdecydowanie więcej niż w przypadku pozostałych liderów partii parlamentarnych.


Palikot spotkał się z falą krytyki w kontekście propozycji zmiany prawa, które dzisiaj zakazuje stosunków seksualnych z osobą młodszą niż 15 lat. Szeroko cytowane ostre słowa popłynęły między innymi ze strony Tomasza Terlikowskiego czy Joachima Brudzińskiego. Negatywne dla Palikota publikacje odnosiły się również do jego propozycji obniżenia wieku uprawniającego do udziału w wyborach. Krytykowano także jego postawę wspierającą Ewę Wójciak – dyrektor Teatru Ósmego Dnia w Poznaniu, która w niewybrednych słowach zareagowała na wybór papieża.


Jednak pojawianie się polityka w kontrowersyjnym kontekście sprawia, że w marcu po raz kolejny okazał się on bardziej medialny w prasie (0,8 tys. publikacji) niż Jarosław Kaczyński (0,7 tys.). Palikot uplasował się na drugim miejscu wśród liderów politycznych pod względem liczby publikacji. Przed nim znalazł się jedynie Donald Tusk (2,2 tys.), o którym opublikowano niemal trzykrotnie więcej materiałów w prasie. Kaczyński znalazł się na miejscu trzecim i wyprzedził Leszka Millera (0,4 tys.), Janusza Piechocińskiego (0,3 tys.) oraz Zbigniewa Ziobro (0,2 tys.).


Na pierwsze miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych partii politycznych awansowała Platforma Obywatelska, która jako jedyne ugrupowanie uzyskało wzrost liczby publikacji (3,9 tys.) w porównaniu do lutego (o 16,4 proc.). Z pozycji lidera spadło PiS (3,3 tys., -3,6 proc.). Na dalszych miejscach uplasował się kolejno SLD (1,9 tys., -5 proc.), PSL (1,1 tys., -19,5 proc.), Ruch Palikota (0,8 tys., -34,2 proc.) i Solidarna Polska (0,5 tys., -10,6 proc.).


Badanie „Scena Polityczna” realizowane jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Od września 2010 roku „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” co miesiąc publikuje raport zawierający wyniki aktywności prasy w sferze politycznej. Najnowsze wydanie dotyczy materiałów, jakie ukazały się od 1 do 31 marca 2013 roku.


*„Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”


Wykres przedstawia odsetek publikacji o wydźwięku negatywnym z dzienników ogólnopolskich* na temat liderów partii parlamentarnych – marzec 2013.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...