Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Kampania PR 2.0 Coca Coli

Anna Miotk, 2009-11-13 04:59:23

Kampania PR 2.0 Coca Coli

The Coca-Cola Company to jedna z tych firm, których nikomu nie trzeba przedstawiać. Firma znana, szanowana i raczej lubiana. Zaangażowana w wiele inicjatyw, których nie sposób policzyć. Ponadto ogromny koncern globalny - właściciel czterech z pięciu najważniejszych marek napojów na świeci, działający w ponad 200 krajach. Właściciel najcenniejszej marki wśród napojów Coca Coli - marki symbolu, który jest rozpoznawany niemal na całym świecie. W Polsce Coca-Cola Poland Services oraz Coca-Cola HBC Polska zatrudniają przeszło 3000 pracowników i są liderem polskiego rynku napojów bezalkoholowych. Od 1991 r. łączne inwestycje firmy oraz jej autoryzowanych rozlewni wyniosły już ponad 500 milionów dolarów. Jako ciekawostkę warto przytoczyć fakt, że pierwszy raz Coca Cola zawitała do Polski w 1957r. na Targi Poznańskie. Wtedy była synonimem luksusu i magicznego ,,świata zachodu".

Coca-Cola Alu-bottle

Celem kampanii PR pod hasłem Coca-Cola Alu-bottle było dotarcie do wielkomiejskich, wpływowych grup młodych ludzi (influencers) oraz budowa wizerunku Coca-Coli jako marki innowacyjnej, kojarzącej się z nowoczesnością oraz dobrym designem. Działania były częścią globalnego programu prowadzonego przez The Coca-Cola Company, ale polska strategia komunikacyjna została w całości przygotowana przez warszawski oddział agencji Edelman. Podstawowym filarem kampanii była unikalna aluminiowa butelka zaprojektowana przez zespół Faithless. Jej światowa premiera miała miejsce na festiwalu filmowym w Cannes w 2007. W Polsce dostępna była jedynie w wybranych klubach muzycznych oraz na wybranych eventach. Przewodnimi elementami kampanii była piosenka, stworzona przez autora designu – zespół Faithless oraz bajecznie kolorowy teledysk z francuskiego studia Paranoid.

Butelka, teledysk oraz zestawy materiałów prasowych przesłane zostały do dziennikarzy ogólnopolskiej prasy oraz wybranych mediów elektronicznych. Z racji na swój target kampania musiała jednak być w praktyce działaniem z zakresu tzw. „PR 2.0”, a tradycyjne media relations stanowiły jedynie jej niewielki wycinek. Specjalnie przygotowane zestawy butelek przesłane zostały również do wybranych autorów blogów. Alu-butelki trafiły także do wybranych gwiazd - m.in. do Kayah, Kuby Wojewódzkiego, Borysa Szyca, Szymona Majewskiego i Edyty Górniak oraz do Ewy Minge i Macieja Zienia. Butelki pojawiły się też na kilkunastu ważnych imprezach klubowych, w tym na 10 Urodzinach Playboya oraz na rozdaniu nagród Effie Awards. Ukoronowaniem kampanii był Coke Live Music Festiwal w Krakowie. Do jego uczestników trafiło kilka tysięcy aluminiowych butelek, które pojawiły się też jako główny element festiwalowego after party.

Całkowita liczba media contacts kampanii wyniosła 6 274 tys, co o 210 % przekraczało target wyznaczony agencji przez Klienta. W formularzu oceniającym jakość pracy Coca-Cola Poland Services przyznała Edelmanowi 9.4 pkt na 10 możliwych.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Anna Miotk

Dyrektor rozwoju biznesu w NetSprint.pl, gdzie odpowiada za rozwiązania monitoringu Internetu. Magister socjologii, obecnie przygotowuje rozprawę doktorską na temat pomiaru i oceny skuteczności PR na Uniwersytecie ...

Kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje z Marcinem Prokopem

Już w poniedziałek, 6 marca br. rozpocznie się kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje pod hasłem ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 21:01:12]

CIEKAWEEE http://hewti.pl

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 20:59:15]

fajne