Zamknij
Nowości - Informacje lokalne

Kampania promocyjna "Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne"

Witold Sokołowski, 2014-07-02 23:39:00

Kampania promocyjna "Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne"

Kultura wysoka intryguje i potrafi zafascynować odbiorców swoją różnorodnością. To główne przesłanie kampanii promocyjnej „Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne”, zachęcającej do poznania bogatych smaków wydarzeń artystycznych, cyklicznie odbywających się na terenie regionu. Działania są realizowane na zlecenie Województwa Kujawsko–Pomorskiego przez konsorcjum ECORYS Polska i Trzy drugie.


Jak wynika z badań, tylko około 27% Polaków interesuje się kulturą, a aż 43% badanych deklaruje, że tego typu zagadnienia w ogóle ich nie zajmują. - Na terenie naszego województwa od lat odbywają się rozpoznawalne na świecie wydarzenia teatralne i muzyczne. Chcielibyśmy wzmocnić ich marki w świadomości zarówno mieszkańców, jak i turystów, którzy licznie nas odwiedzają – mówi Jerzy Janczarski, Dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. Kampania dotyczyć będzie m.in. promocji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Kontakt”, Bydgoskiego Festiwalu Muzycznego, Bydgoskiego Festiwalu Operowego, Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni oraz Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. I. Paderewskiego w Bydgoszczy. - Mamy nadzieję, że wieść o naszej bogatej ofercie kulturalnej dotrze do miłośników kultury, ale także pobudzi apetyt na jej poznanie wśród dotychczasowych nieprzekonanych – dodaje Jerzy Janczarski.


Kampania potrwa od 30 czerwca do 15 listopada 2014 r. Główny kanał komunikacji, dedykowany portal www.menukulturalne.kujawsko-pomorskie.pl, zostanie uruchomiony 21 lipca 2014 r. Będzie można tam znaleźć opis wydarzeń wchodzących w skład „Kujawsko-Pomorskiego Menu Kulturalnego”, przyjazną wyszukiwarkę, a także kalendarz ważniejszych imprez organizowanych przez instytucje kultury biorące udział w projekcie. Oprócz portalu, powstaną mapy atrakcji turystycznych z uwzględnieniem przedsięwzięć teatralnych i muzycznych, a jesienią zostaną wyemitowane spoty telewizyjne i radiowe. Informacje o „Kujawsko-Pomorskim Menu Kulturalnym” trafią również w postaci reklamy outdoor do wszystkich miast wojewódzkich w Polsce oraz Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia. Całość będzie wspierana działaniami PR.


- W rozwiązaniach kreatywnych postawiliśmy na oryginalność i odważne podejście do wydawałoby się poważnego tematu, jakim jest kultura wysoka – mówi Aleksandra Michalak z agencji kreatywnej Trzy drugie. - Dzięki lekkości, humorowi i zaskakującym rozwiązaniom, mamy nadzieję, że więcej osób odkryje, iż sztuka jest atrakcyjną formą spędzania czasu na co dzień i podczas urlopu – dodaje Aleksandra Michalak. Budżet działań wynosi 369 148 brutto.


Kampania jest finansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007 – 2013 oraz ze środków Województwa Kujawsko – Pomorskiego.


Źródło: Badanie Sponsoring Monitor 2012/2013 - Zainteresowanie kulturą, przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAPI, na reprezentatywnej próba 1808. Polaków w wieku 15-65 lat.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...