Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Kampania społeczna ,,Mam Haka na Raka"

Witold Sokołowski, 2010-02-23 09:56:52

Kampania społeczna ,,Mam Haka na Raka" odbiła się dużym echem w polskich mediach. Z racji tego, że w Polsce zachorowalności na różnego rodzaju nowotwory jest bardzo duża i wciąż rośnie, zainteresowanie i chęć wsparcia akcji były bardzo duże. Przedstawiamy case study kampanii zrealizowanej przez agencję Hill & Knowlton.

Klient/projekt:      GlaxoSmithKline: Mam Haka na Raka

Usługa:     kampania społeczna

Problem:

Alarmujące statystyki onkologiczne to stale narastający problemem zdrowotny społeczeństwa. Mimo prowadzonej prewencji oraz postępu wiedzy medycznej z dekady na dekadę rośnie zachorowalność i umieralność z powodu nowotworów złośliwych na całym świecie. W wielu krajach, a przede wszystkim w Polsce, dzieje się tak z powodu bagatelizowania zagrożenia chorobami onkologicznymi i niskiej frekwencji podczas badań profilaktycznych. Z badań przeprowadzonych przez CBOS w czerwcu 2007 r. wynika, że młodzież ma świadomość przyczyn wywołujących choroby nowotworowe i wiedzę na temat sposobów zapobiegania tym chorobom. Ponad połowa młodych ludzi uważa, że mogłaby mieć wpływ na swoich bliskich, by skłonić ich do regularnych badań profilaktycznych.


 

Kampania społeczna ,,Mam Haka na Raka

 

Zadanie: 

Celem projektu zaplanowanego i zrealizowanego przez Hill & Knowlton dla firmy GlaxoSmithKline było wykształcenie w polskim społeczeństwie postaw prozdrowotnych dotyczących profilaktyki chorób nowotworowych, zmiana postaw Polaków wobec chorób nowotworowych i zmotywowanie ich do uczestnictwa w profilaktycznych badaniach diagnostycznych.

Strategia:   

Podstawowym założeniem strategicznym programu było dotarcie z przekazem kampanii do osób dorosłych (rodzice, dziadkowie, krewni) poprzez bezpośrednie zaangażowanie młodzieży ponadgimnazjalne, dotarcie do jak największej liczby szkół ponadgimnazjalnych i włączenie do działań środowisk nauczycielskich. Dla projektu pozyskano wsparcie takich podmiotów, jak Polska Unia Onkologii, Minister Zdrowia, Minister Edukacji, Rzecznik Praw Dziecka czy Rada Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych.

Działania:    

W program ”Mam Haka na Raka” aktywnie zaangażowało się ok. 2800 młodych ludzi z całej Polski. Promując profilaktykę nowotworową młodzież dotarła do ponad miliona ludzi. Prawie 400 uczniów pracowało nad przygotowaniem konkursowych projektów kampanii społecznej promującej profilaktykę raka piersi. Zwycięski projekt młodzieży z Ząbkowic Śląskich został zrealizowany jako kampania ogólnopolska i pojawił się na 300 bilbordach w całej Polsce, miał 106 emisji w Polskim Radiu, 500 000 emisji na głównej stronie portalu Onet.pl, 1 milion emisji na stronie kobieta.onet.pl , 500 000 emisji na stronie zdrowie.onet.pl. Bezpłatne reklamy w prasie opublikowały liczne media m.in. Metro, Gazeta Wyborcza, Angora, Shape, Radio TOK FM i inne lokalne stacje radiowe i dzienniki. W pierwszej edycji programu na jego temat powstało ponad 350 publikacji w prasie, radiu, telewizji. Wartość realizowanej kampanii ATL i BTL szacowana jest na co najmniej 5 milionów złotych.

 

 

Efekty:    

Program skutecznie nagłośnił problem profilaktyki nowotworowej w społeczeństwie i zwiększyła stopień świadomości nt. chorób nowotworowych. Program skutecznie przełamał barierę milczenia wokół raka. Zyskał także wyróżnienie w konkursie Złote Spinacze 2008 w kategorii Program Edukacyjny, został laureatem w konkursie na „Kampanię Społeczną Roku 2008” w kategorii Kampanie firm i wreszcie zdobył nagrodę European Excellence Awards w kategorii kampanie narodowe: Polska, Rosja. Program jest kontynuowany.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...