Zamknij
Recenzje

Komunikacja interpersonalna - doskonal rozmowę z ludźmi

Łukasz Jakubiak, 2010-02-16 00:07:36

Dziś recenzujemy książeczkę pt. ,,Komunikacja interpersonalna – przewodnik”, która ukazała się nakładem wydawnictwa  Wolters Kluwer w serii business. Książka nie jest przeznaczona jedynie dla PR-owców i ludzi na co dzień zgłębiających tajniki i zasady komunikacji. Szereg zasad i wskazówek mówiących jak porozumiewać się w sferze zawodowej, jak doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w życiu codziennym przydadzą się każdemu niezależnie od wykonywanego zawodu. Słowo komunikacja dzięki temu przewodnikowi nabiera ogromnego znaczenia. To dzięki niej i przez nią kreujemy swój wizerunek człowieka przyjacielsko nastawionego lub też nieznoszącego oporu. Komunikacja to przygoda i wyzwanie do jej doskonalenia w kontaktach dzień po dniu.  Co ważne omawiana książeczka może być świetnym wsparciem do prowadzenia szkoleń i seminariów z zakresu komunikacji i zasad PR-u.

Autorką przewodnika jest doświadczona specjalistka w dziedzinie komunikacji, również w aspekcie kontaktów biznesowych. Co ważne w książce znajdziemy bardzo konkretne rady np. jak należy zachować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na czym polegają skuteczne negocjacje, jak taktownie i efektywnie przeprowadzać okresowe oceny pracowników, czy jak zapanować nad nieśmiałością, która utrudnia karierę.

Można powiedzieć, że przewodnik rozkłada proces komunikacyjny na czynniki pierwszy i później krok po kroku wskazuje jak doskonalić poszczególne części, tak aby nadawca była maksymalnie efektywny.  Przykładem jest chociażby budowanie komunikatów zwrotnych. Dzięki książce dowiadujemy się jak podzielić taki komunikat na części pierwsze i jak zbudować kolejne części, aby osiągnąć swój cel. Przewodnik skupia się także na umiejętności słuchania, które jak się okazuje jest bardzo ważną cechą ludzi osiągających sukces. Książka wskazuje jak porady jak nauczyć się aktywnego słuchania i jak unikać przeszkód w słuchaniu.

Kolejnym bardzo ciekawym zagadnieniem poruszanym w książce jest nauka zadawania i odpowiadania na pytania.  Skuteczne techniki zadawania pytań i udzielania odpowiedzi są tak ważne dla skutecznej komunikacji międzyludzkiej, jak skuteczne słuchanie i informacje zwrotne. Autorka przekonuje czytelników, że zrozumienie różnic pomiędzy typami pytań ułatwia podejmowanie decyzji, w jakich sytuacjach je stosować. Pytania, które zadajemy, mają wpływ na rodzaj gromadzonej informacji i na nasze relacje z rozmówcą. Znajomość konsekwencji różnych typów pytań w każdej interakcji może pomóc w zadawaniu właściwych pytań i osiąganych celów.

Jedno jest pewne  - omawiany przewodnik uczula czytelników, na zwrócenie uwagi na to jak i co mówimy, a to już duża zaleta jego lektury.

 

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...