Zamknij
Nowości - Kultura i nauka

Kryzysy nam niestraszne. Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations

Witold Sokołowski, 2017-04-25 18:29:21

Ponad 300 osób uczestniczyło w Kongresie Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w rzeszowskim hotelu Hilton Garden Inn w dniach 20 i 21 kwietnia. Tegoroczne spotkanie branży PR obfitowało nie tylko w interesujące prelekcje – w jego trakcie odbyły się także debata oksfordzka, warsztaty praktyczne oraz sesja naukowa. Organizatorami Kongresu były firmy Newsline oraz Ideo.


Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu były sytuacje kryzysowe. Jak ocenia dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto, konferencja spełniła swoje zadanie. Już od 17 lat w czasie Kongresu naukowcy konfrontują teorię z praktykami. Podstawa, jaką jest wiedza teoretyczna, przeplata się tu z wieloletnim doświadczeniem ekspertów, którzy w inspirujący sposób dzielą się swoimi doświadczeniami ze słuchaczami. Tegoroczną edycję poświęciliśmy kryzysom, ponieważ w dobie mediów społecznościowych coraz łatwiej o sytuację kryzysową i coraz trudniej nad nią zapanować. Pomysł podsunęli nam również sami uczestnicy, którzy wskazują co jest dla nich interesujące – podkreśla dr hab. Dariusz Tworzydło.


Pierwszy dzień spotkania tradycyjnie rozpoczął się od subiektywnego rankingu trendów PR w minionym roku, przygotowanego przez Adama Łaszyna. Prezes zarządu Alert Media Communications podkreślił, że jego zdaniem ten rok upłynął pod hasłem fake news. Spadkowa tendencja wiarygodności mediów, której przyczyną jest publikowanie niesprawdzonych informacji, wynika z faktu, że dziennikarzom coraz bardziej zależy na klikalności i zwiększaniu audytorium. Co ważne, jednym z zagrożeń dla specjalistów z branży dziennikarstwa i PR, jest możliwość zastępowania ich botami.


W sytuacjach kryzysowych mnóstwo niebezpieczeństw czyha na firmy w sieci. Każdy ruch, który wykonujemy za pośrednictwem mediów społecznościowych, powinien być dokładnie przemyślany. W czasie Kongresu sugerowano, że sensownym rozwiązaniem może być nawet czasowe zaprzestanie publikacji. Podczas swoich prelekcji eksperci podkreślali również, że w kryzysie szczególnie istotną rolę pełni rzecznik prasowy. Z racji pełnionej funkcji jest on narażony na problemy, które musi rozwiązywać w możliwie najszybszy sposób. Dlatego odporność na stres to jedna z ważniejszych cech, które muszą charakteryzować osobę odpowiedzialną za kontakty z mediami. Tym bardziej, że rzecznik prasowy odpowiada na niecodzienne i czasem zaskakujące pytania dziennikarzy. Człowiek często ma poczucie, że ze wszystkim sobie w życiu poradzi i nic nie jest w stanie go zaskoczyć, ale to błędne myślenie. W swojej pracy w Policji wielokrotnie mierzyłem się z kryzysami, które mnie zaskakiwały i wymagały precyzyjnej oceny, tak, aby te trudne sytuacje rozwiązywać, a nie pogłębiać. Będąc rzecznikiem prasowym należy być przygotowanym na wszystko – mówi insp. Krzysztof Hajdas, były rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji. Jednym z ważnych bloków Kongresu były debata oksfordzka oraz warsztaty prowadzone przez ekspertów zaproszonych przez Orange Polska. Z uwagi na to, że biznes i instytucje publiczne są istotnym elementem nie tylko życia gospodarczego, ale też społecznego, każda ich decyzja i działanie wywiera istotny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Czy jesteśmy w stanie ten wpływ policzyć? Czy ma on zawsze jednoznacznie pozytywny lub negatywny charakter? Czy badanie wpływu to szansa na odpowiedzialne podejście do zarządzania i budowania wiarygodnej reputacji, czy ryzyko narażenia się na dodatkową krytykę, która może prowadzić do kryzysu? Te i inne pytania znalazły swoją odpowiedź podczas wspomnianej debaty oraz warsztatów.


W Kongresie wzięło udział wielu znanych ekspertów, w tym m.in. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska czy Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy i Kierownik Komunikacji, Uber Polska oraz Robert Korzeniowski. Drugiego dnia goście Kongresu wzięli także udział w warsztatach praktycznych zorganizowanych m.in. przez Orange Polska, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, a także sesji naukowej organizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego poświęconej zagadnieniu Media i kryzys.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...