Zamknij
PR w mediach

Kto sponsoruje polityków?

Witold Sokołowski, 2011-09-13 12:58:33

Jeden z artykułów w poniedziałkowym wydaniu Newsweeka ostrzega: "Partie nie zdradzą sponsorów". Rzecz o zapisie w ustawie wyborczej dotyczącym finansowania kampanii wyborczej.

Prawo wymaga ujawnienia hojnych darczyńców, których wsparcie na kampanię wyborczą kandydata przekroczyło płacę minimalną, czyli ok 1300 zł. Okazuje się jednak, że wymóg ten dotyczy jedynie mało znanych i nieliczących się komitetów, a nie partii politycznych. Ci drudzy, jak PO, czy PiS niczego ujawniać nie muszą. Chyba, że w sprawozdaniu rocznym składanym do PKW.

Gdzie tkwi problem, skoro i tak ostatecznie wydatki na kampanie muszą być udokumentowane? Sęk w tym, że do sprawozdań w PKW mało kto zagląda. Za to lista darczyńców na rzecz niezrzeszonych komitetów musi być publikowana w Internecie i może być na bieżąco monitorowana przez każdego. W dodatku, doświadczenie pokazuje, że PKW nie rozlicza kampanii merytorycznie, ale jak przysłowiowy buchalter. Wystarczy, że zgadzają się „słupki”.

Po raz kolejny politycy udowadniają, że potrafią swoje wydatki ukrywać. Raz będzie to dorsz za 15 zł, innym razem emeryt lub bezrobotny, który odda ostatni grosz, by wesprzeć ukochanego polityka. Co ciekawe, wszystkie obecne w Sejmie partie ustawę przyjęły bez zastrzeżeń. Wszak jeśli chodzi o finanse, panuje w nich rzadka ponadpartyjna jednomyślność.

Zdjęcie: Janet Wall / photoxpress.com.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW