Zamknij
PR w mediach

Kto sponsoruje polityków?

Witold Sokołowski, 2011-09-13 12:58:33

Jeden z artykułów w poniedziałkowym wydaniu Newsweeka ostrzega: "Partie nie zdradzą sponsorów". Rzecz o zapisie w ustawie wyborczej dotyczącym finansowania kampanii wyborczej.

Prawo wymaga ujawnienia hojnych darczyńców, których wsparcie na kampanię wyborczą kandydata przekroczyło płacę minimalną, czyli ok 1300 zł. Okazuje się jednak, że wymóg ten dotyczy jedynie mało znanych i nieliczących się komitetów, a nie partii politycznych. Ci drudzy, jak PO, czy PiS niczego ujawniać nie muszą. Chyba, że w sprawozdaniu rocznym składanym do PKW.

Gdzie tkwi problem, skoro i tak ostatecznie wydatki na kampanie muszą być udokumentowane? Sęk w tym, że do sprawozdań w PKW mało kto zagląda. Za to lista darczyńców na rzecz niezrzeszonych komitetów musi być publikowana w Internecie i może być na bieżąco monitorowana przez każdego. W dodatku, doświadczenie pokazuje, że PKW nie rozlicza kampanii merytorycznie, ale jak przysłowiowy buchalter. Wystarczy, że zgadzają się „słupki”.

Po raz kolejny politycy udowadniają, że potrafią swoje wydatki ukrywać. Raz będzie to dorsz za 15 zł, innym razem emeryt lub bezrobotny, który odda ostatni grosz, by wesprzeć ukochanego polityka. Co ciekawe, wszystkie obecne w Sejmie partie ustawę przyjęły bez zastrzeżeń. Wszak jeśli chodzi o finanse, panuje w nich rzadka ponadpartyjna jednomyślność.

Zdjęcie: Janet Wall / photoxpress.com.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje z Marcinem Prokopem

Już w poniedziałek, 6 marca br. rozpocznie się kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje pod hasłem ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 21:01:12]

CIEKAWEEE http://hewti.pl

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 20:59:15]

fajne

PiS też chodzi tylko o PR, ale po prostu gorzej im to wychodzi - Łukasz Warzecha, Fakt.