Zamknij
PR w mediach

Lokomotywy reklamowe roku 2014

Witold Sokołowski, 2015-02-02 00:42:08

Gwiazdy dziennikarstwa i publicystki przyciągają reklamodawców i tym samym dają milionowe dochody telewizyjnym stacjom. „Dzień na Żywo” z oferty TVN 24 utrzymał swoje miejsce z 2014 roku i wśród propozycji publicystycznych okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji także w 2014 roku.

Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ gwiazd dziennikarstwa i publicystyki w roku 2014. W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji dziennikarzy wysunęli się Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski - prowadzący w TVN 24 (emitowany także w TVN 24 Biznes i Świat”) „Dzień na Żywo”. Ten program zarobił na reklamach 104,3 mln złotych (Michał Cholewiński od września pracuje dla TVP Info).

„Dzień na Żywo” wyprzedził propozycję emitowaną w kilku stacjach Polsatu - prowadzony przez Beatę Cholewińską, Joannę Górską, Bartosza Kurka, Mariusza Abramowicza i Krzysztofa Ibisza program „Nowy Dzień”, który przyniósł 91,9 mln zł (w podsumowaniu 2013 roku „Nowy Dzień także znalazł się na drugim miejscu). Na trzecim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski. Prowadzony przez nich w TVN 24 program „Szkło Kontaktowe” zarobił 39,1 mln zł. Podobnie jak w wypadku dwóch najbardziej dochodowych programów publicystycznych również „Szkło Kontaktowe” powtórzyło miejsce z podsumowania 2013 roku.

  1. Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski (Dzień na Żywo – TVN 24, TVN 24 BiS) –104,3 mln zł
  2. Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek, Mariusz Abramowicz, Krzystzof Ibisz (Nowy Dzień – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 91,9 mln zł
  3. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski (Szkło Kontaktowe – TVN 24) – 39,1 mln zł
  4. Elżbieta Jaworowicz (Sprawa dla Reportera – TVP 1) – 30,2 mln zł
  5. Michał Olszański (Ekspress Reporterów – TVP 2) – 25,3 mln zł
  6. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik (Tak Jest – TVN 24) – 24,3 mln zł
  7. Tomasz Lis (Tomasz Lis na Żywo – TVP 2) – 22,2 mln zł
  8. Przemysław Talkowski (Państwo w Państwie – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 16,3 mln zł
  9. Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki (Dzień po Dniu – TVN 24, TVN 24 BiS) – 15,4 mln zł
  10.   Ewa Gajewska, Maciej Stroiński (To jest Dzień – Polsat News) – 13,6 mln zł

- Programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji. Warto odnotować, że nie są to najdroższe emisje.

Spoty reklamowe o najgorszym wskaźniku efektywności kosztowej CPP (koszt dotarcia do procenta grupy docelowej), znajdują się w drugiej/trzeciej dziesiątce, tak jak „Biznes dla Ludzi” (TVN24 BiŚ), „To Był Dzień na Świecie „(Polsat News2) czy „Na Pierwszym Planie” (TVP+TVP Info).

Natomiast na najdroższe programy (średni koszt reklamowego spotu 30 sekundowego liczony cennikowo, bez ewentualnych rabarów) natrafimy przy publicystyce na TVP1 („Wszystko co Chcielibyście Wiedzieć o Giełdzie”, „Sprawa dla Reportera”, „Express Reporterów” czy „Tomasz Lis na Żywo”) jednakże należy tez zauważyć, że są to pozycje generujące jedne z najwyższych oglądalności (GRP/spot) – komentuje najnowszy ranking Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media.

Kwoty wzięte pod uwagę przy tworzeniu rankingu pochodzą z danych cennikowych stacji telewizyjnych i nie uwzględniają ewentualnych rabatów

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

"Duża gotówka, niecała stówka!" - nowa kampania produktowa Kasy Stefczyka

6 marca 2017 r. ruszyła nowa kampania Kasy Stefczyka. Tym razem bohaterowie znani z poprzednich spotów ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

Jest w naszej fascynacji doradcami polityków - zwanych PR-owcami lub spin doktorami - coś perwersyjnego - Michał Karnowski, Polska The Times