Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Marki zaśmiecają media społecznościowe

17Listopad2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: Think Kong, StudentsWatch, TNS OBOP, media społecznościowe

W jednym czasie zbiegły się dwa raporty: jeden przygotowany przez agencję Think Kong i portal badawczy StudentsWatch, drugi przez TNS OBOP. Dotyczą tego, jak marki wykorzystują Facebook i inne media społecznościowe. Szczególnie tego, jak ich działania autopromocyjne są postrzegane przez internautów.

Przekaz skierowany do marek jest jednoznaczny - połowa polskich konsumentów nie życzy sobie, aby marki przeszkadzały im w social media. Na całym świecie marki zakładają profile na Facebooku, czy ostatnio Google+. Celem jest poprawa komunikacji z konsumentami, albo budowanie z nimi głębszych relacji. Niestety, to co robią potem powoduje u odbiorców więcej niezadowolenia i frustracji niż sympatii.

Uczestnicy badania agencji Think Kong najbardziej narzekają na niechciane wpisy publikowane przez "polubione" przez nich aplikacje lub strony oraz wszechobecny spam. Oliwy do ognia dolewa poczucie zagrożenia prywatności oraz obawa przed niebezpiecznym wykorzystaniem ich danych osobowych.

Z kolei, badanie Digital Life (TNS) pokazuje, że gros wysiłku podejmowanego przez marki nie trafia do ich grup docelowych. Marki publikują na swoich profilach, zakładają blogi, ale efektem jest jedynie szum informacyjny, w którym właściwy przekaz po prostu się gubi. W Polsce 51%, a na rynkach rozwiniętych nawet 57% internautów uważa takie działanie za "cyfrowe śmieci”, których nikt nie czyta.

Również polityka poszczególnych portali rozmija się w tym wypadku z oczekiwaniami internautów. Dla wydawców aktywność reklamowa marek to główne źródło dochodu.

Oto w tym tygodniu portal Goldenline ogłosił możliwość zakładania profili przez firmy i pracodawców. Najważniejszą zmianą jest umożliwienie użytkownikom wystawienia oceny swojemu obecnemu oraz byłemu pracodawcy - funkcjonalność tyle ciekawa, co kontrowersyjna. Również Epr.pl uruchomił niedawno zakładkę "agencje". Można tam stworzyć profil firmy oraz połączyć go z Facebookiem, Twitterem, Blipem i YouTube.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

,,Przywykliśmy raczej na politykę narzekać. Jednak, że w obszarze komunikacji polityka potrafi wykorzystywać pewne narzędzia i taktyki jako pierwsza, a przez to również kreować trendy. " - Konrad Ciesiołkiewicz