Zamknij
Prosto z rynku - e-PR info

mBank odsłania kolejną z sześciu tajemnic

Witold Sokołowski, 2013-04-25 10:59:07

Wystartowała akcja prelaunchowa nowego mBanku. Każdego tygodnia będzie odsłaniana kolejna z sześciu najbardziej rewolucyjnych funkcjonalności Banku. Prace nad kampanią trwały od stycznia i obejmowały m.in. przygotowanie witryny z konkursami, kampanii displayowej i rich media, produkcję filmów. O tym, jak kampania nabierała ostatecznego kształtu, opowiada zespół artegence, który współpracował z bankiem.


Zespoły artegence oraz mBanku, od stycznia bieżącego roku wspólnie pracowały nad kampanią prelaunchową długo wyczekiwanego nowego mBanku. Ich zadaniem było opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji kampanii. – Mamy dziś do czynienia z uwieńczeniem projektu, który rozpoczął się dla nas rok temu od prac UI/UX, dizajnerskich i technologicznych nad platformą Internet Bankingową a teraz wchodzi w fazę komunikacji specjalnym eventem marketingowym mBank reinvented – mówi koordynujący prace od strony agencji szef pionu strategii, kreacji i UI/UX Bartłomiej Wyszyński.


mBank reinvented to hasło kampanii prelaunchowej, a o procesie jego powstawania opowiada Irena Mrozek, dyrektor kreatywny artegence i szef działu Social Bar. - Mieliśmy przekazać, że nie mamy do czynienia jedynie z kosmetycznymi zmianami. Cały system transakcyjny, jego działanie, architektura, wygląd, zostały stworzone od nowa. Co ważne, nowy mBank odmieni myślenie o finansach. Mając tak mocny insight nie mogliśmy zrobić nic innego, jak po prostu głośno to powiedzieć. mBank reinvented niesie ze sobą szeroki, mocny przekaz - to nie tylko zrobienie czegoś od nowa, to zrobienie od nowa czegoś wyjątkowego, adekwatnego do dzisiejszego sposobu korzystania przez ludzi z bankowości. To pójście krok dalej i dostarczanie więcej. Bo nowy mBank to naprawdę bankowość reinvented.


Prelaunch wspiera kampania displayowa i rich media w największych portalach ogólnopolskich.


- Konstruując kampanię prelaunchową wyszliśmy od insightu, który dostarczył nam internet, a mianowicie, że klienci mBanku są ciekawi, jak bardzo zmieni się ich bank. Stąd prosta droga do domysłów, a nawet absurdalnych teorii. W oparciu o takie założenia, zespół kreatywny przygotował nieszablonową kampanię displayową i rich media, uprzedzającą wszelkie przypuszczenia. Zawiera 12 kreatywnych historii o tym, jaki mBank na pewno nie będzie. Jej celem jest zaciekawienie i wygenerowanie szumu wokół marki. Marki odważnej, bo z dystansem opowiadającej o własnej przeszłości i przyszłości. Kampania nie doszłaby do skutku, gdyby nie odwaga zespołu mBank i wiara w to, że wyjątkowa, jak na polski rynek reklamy kampania, będzie dobrym teaserem do największej od wielu lat zmiany, jaka spotka sektor bankowy – mówi Rafał Gregorowicz, senior copywriter.


Dział kreatywny wyprodukował również filmy na temat wybranych funkcjonalności nowego mBanku. – Aby uciec od czysto informacyjnych, nudnych animacji video, stworzyliśmy scenariusze filmów opowiadających o życiu i o tym, jak się ono zmieni wraz z nadejściem nowego mBanku. Przykładem reinwencji, którą mBank zafunduje 3 mln swoich klientów są oferty na zakupy, na które do tej pory pieniądze się wydawało i wydawało się, że tak powinno być. Tymczasem, aplikacja mOkazje umożliwia jednoczesne wydawanie i zarabianie pieniędzy na zakupach – dodaje Gregorowicz. Z siedmiu filmów powstał mini serial. Pierwszy, wprowadzający film jest opowieścią o tym, jak na przestrzeni działalności banku (2000-2013 r.) zmienili się jego klienci i pracownicy, dlatego to pracownicy mBanku zagrali główne role. Każdy kolejny odcinek będzie stopniowo odsłaniał nowy wygląd i nowe możliwości, jakie odda w ręce swoich klientów nowy mBank reinvented.


artegence przygotowała również witrynę konkursowo – experience’ową kampanii, która wciągnie użytkowników do świata nowego mBanku. Konkurs jakościowy składa się z sześciu etapów, a każdy dotyczy innej funkcjonalności. W każdym kolejnym tygodniu kampanii zadaniem użytkowników będzie udzielenie kreatywnej odpowiedzi na pytanie dotyczące określonej funkcji. Drugi konkurs opiera się na mechanice Member gets Member, w którym użytkownicy będą polecać nowy mBank znajomym. Biorąc udział w konkursach można wygrać wiele nagród, np. zegarek Sony Smartwatch czy Toyotę Auris Hybrid. Dobierając je, zespół kierował się kryterium reinvented – zegarek synchronizujący się ze smarfonem czy samochód z silnikiem hybrydowym to de facto przedmioty wymyślone od nowa.


Kolejnym wyzwaniem było zaprojektowanie serwisu, zapowiadającego najnowocześniejszą bankowość internetową w Polsce. Aby zapoznać się z najnowszymi innowacjami nie trzeba "przeklikać" się przez skomplikowane menu. Wystarczy przewijać serwis by poznawać multimedialną treść. Strategią witryny jest przeniesienie zaprojektowanego w nowej bankowości User Experience do doświadczeń przekazywanych odbiorcy w postaci płynnej animacji, ciągłości interakcji oraz multimediów – podsumowuje Paweł Haltof, dyrektor działu UI/UX w artegence.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...