Zamknij
Wiedza PR - Event PR

Mikołaj wróci zimą. Sprawdź, co robił latem nad Bałtykiem!

Marta Szadowiak, 2010-10-30 22:14:06

Turyści odwiedzający 22 plaże nad Bałtykiem mieli okazję spotkać tam niezwykłego plażowicza – Mikołaja! Na plenerowych stoiskach Mikołaj zbierał siły przed grudniowym roznoszeniem prezentów relaksując się w spa, uprawiając narciarstwo biegowe i korzystając z innych nadbałtyckich atrakcji.

Stworzenie namiastki zimowej, nadbałtyckiej plaży w środku lata pokazało Polakom, że Bałtyk to idealne miejsce na relaks o każdej porze roku, oferujące szereg atrakcji. Służyła temu zarówno scenografia wykorzystująca zimowe, nadbałtyckie pejzaże oraz rekwizyty (np. narty biegowe), jak i efekty specjalne zrealizowane za pomocą suchego lodu. Wszystko odbywało się w ramach kampanii „Mikołaj na plaży”, stanowiącej letnią odsłonę całorocznego projektu „Czas na Bałtyk” realizowanego przez Pomorską oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT oraz ZROT).

Szacujemy, że podczas niemal dwutygodniowego tournee po całym wybrzeżu, z Mikołajem spotkało się nawet około 10 tysięcy turystów i plażowiczów - podsumowuje Artur Żyrkowski - Prezes Zarządu Agencji Promocji Miast i Regionów sp. z o.o. - pomysłodawcy i realizatora akcji „Mikołaj na plaży”. - Mikołaj i jego asystenci wykonali uczestnikom i rozdali ponad 2 tysiące zdjęć-pocztówek, zarówno z tzw. monideł, jak i pozowanych z Mikołajem, do tego około 4 tysiące specjalnych karnetów zachęcających do odwiedzenia profilu akcji w portalu Facebook. Mikołaj nie tylko odpoczywał na plażach nad Bałtykiem, ale także wypełniał liczne obowiązki: współpracował z ratownikami WOPR, pływał kajakiem, a w Alei Gwiazd w Międzyzdrojach odcisnął swoją dłoń.

Projekt „Czas na Bałtyk” jest wspólną inicjatywą województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Biorą w nim udział 22 nadbałtyckie gminy oraz samorządy obu województw. Organizatorami kampanii są Pomorska oraz Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna.

Działania prowadzone w ramach projektu zawsze mają nietypowy charakter. - Nie boimy się pozytywnie zaskakiwać turystów – deklaruje Marta Chełkowska, Prezes PROT. Pierwszym i bardzo mocnym akcentem projektu była inauguracyjna akcja w górach. Wówczas, podczas zimowych ferii, na stokach narciarskich w Jurgowie i Karpaczu, powstały… piaszczyste plaże. Wypoczywali na nich prawdziwi plażowicze w strojach kąpielowych, co przy kilkunastostopniowym mrozie z pewnością zwracało uwagę narciarzy na wakacyjną ofertę Bałtyku. Za tę niestandardową formę promocji Agencja Promocji Miast i Regionów - będąca pomysłodawcą i realizatorem akcji „Plaża na stoku”, jak i obecnej kampanii - uhonorowana została brązową statuetką w kategorii Marketing Miejsc prestiżowego Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2010.

Kolejna odsłona projektu „Czas na Bałtyk” to akcja „Bałtyk – przywieź własne wspomnienia”, odbywająca się w maju i czerwcu. Składała się na nią kampania billboardowa w największych miastach polski oraz działania o charakterze eventowym. Mieszkańcy stolicy mieli wówczas okazję poznać atrakcje wybrzeża wygodnie rozparci w plażowych leżakach, zajadając się watą cukrową i oglądając multimedialne prezentacje na ekranach umieszczonych w wielkich okularach przeciwsłonecznych. Równolegle z warszawską akcją, duże 3-metrowe okulary odwiedziły także Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice, Poznań, Bydgoszcz i Toruń. Dzięki obecności fotografów i drukowanym na miejscu pocztówkom z okularami, mieszkańcy tych miast także mogli przywieźć – niemal znad Bałtyku własne wspomnienia.

Szersze informacje o całym projekcie „Czas na Bałtyk” można znaleźć na www.czasnabaltyk.eu.

zobacz film

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze