Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Monopoly – czas na polską wersję gry

Witold Sokołowski, 2011-07-11 00:02:26

Projekt Monopoly Polska to ogólnopolskie głosowanie internetowe, w wyniku którego powstała nasza rodzima plansza jednej z najpopularniejszych gier na świecie – Monopoly. Miesięczny plebiscyt (rozpoczął się 20 lutego i trwał do 20 marca 2011 roku) wyłonił najpiękniejsze wg Polaków miasta, które powinny się znaleźć w grze.

Na planszy znalazło się 20 miast z Listy Głównej, które otrzymały największą liczbę głosów oraz 2 miasta z Listy Dzikich Kart, które cieszyły się największym poparciem głosujących. I tak na szczycie listy głównej znalazły się Białystok, Gorzów Wielkopolski, Poznań i Gdynia. Warszawa zaś uplasowała się na 20 pozycji i jest ostatnim miastem, które weszło do gry z Listy Głównej. Dzikimi Kartami pola w grze wywalczyły Bełchatów i Świętochłowice.

Zaangażowanie lokalnych społeczności

22 miejsca na planszy – cel: zostać wyróżnionym z grona ponad tysiąca miast. Zainteresowanie akcją głosowania osiągnęliśmy dzięki szeroko rozpowszechnionej akcji informacyjnej. Wykorzystując prasę, telewizję, media społecznościowe oraz urzędy miast - osiągnęliśmy imponujące rezultaty. W sumie oddano ponad 2 miliony głosów!

Realizacja

Projekt trwał od 20 lutego do 20 marca 2011 roku.

Kanały komunikacji

Serwis WWW

Na stronie konkursowej - www.monopoly.pl – można było oddawać głosy na 2 listy polskich miast – Listę Główną, na której znalazły się miejscowości wytypowane przez organizatora, których było 60 oraz Listę Dzikich Kart, na której głosujący mogli nominować miasta, które na Liście Głównej się nie znalazły. Łącznie na liście znalazło się ponad 2000 miast. Dziennie można było oddawać dwa głosy, po jednym na każdą z konkursowych List.

Użytkownicy trafiali do aplikacji również poprzez zewnętrzne serwisy www, które zamieszczały informacje o prowadzonym plebiscycie. Przeprowadziliśmy również konkurs dla osób polecających głosowanie innym. Nagrodami było aparaty fotograficzne. Wszyscy zarejestrowani uczestnicy głosowania otrzymywali co tydzień informację mailową z rankingiem top 10 miast. Najbardziej aktywni głosujący po zakończeniu akcji zostali nagrodzeni kuponami rabatowymi na Monopoly. Dodatkowo, były prowadzone liczne akcje promocyjne na grę Monopoly w sklepach np. Smyku lub Merlin.pl.

FACEBOOK

Fan page utworzony z myślą o głosowaniu od początku cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Fan page uatrakcyjniliśmy o zdjęcia miast. Tak powstała galeria miast biorących udział w plebiscycie. Oczywiście nie zabrakło również zakładki Głosuj na swoje miasto! Z poziomu tej aplikacji również było można glosować na własne czy ulubione miasto. Natomiast informacja o Wydarzeniu przypominała fanom o trwającym głosowaniu.

Powstały liczne dodatkowe zakładki, tworzono nowe wątki dyskusji, zamieszczano zdjęcia, informacje o miastach: ich historii, zabytkach. I oczywiście namawiano się nawzajem do głosowania. Codziennie takich wątków pojawiało się kilkadziesiąt. Większość miast zakładała własne fan page, organizowały wydarzenia, z których relacje były umieszczane na fan pagach, jak również bardzo aktywnie działały na naszym fan pagu promując swoje miasta.

Fan page Monopoly Polska komentował posty na innych fan pagach, zachęcając innych do głosowania oraz dodawał fan page wspierające akcję do Ulubionych. Aplikację przeglądało i wykonywało różne aktywności ponad 150 tys. osób! To oznacza średnio dziennie odwiedzało nas 20 tys. użytkowników! Fan page zdobył 40 tys. fanów!

Grupa najliczniej odwiedzająca fan page to osoby między 18 a 24 rokiem życia. Mieszkańcy dużych miast. Najliczniej reprezentowana była Warszawa. Najbardziej aktywnie brali udział mieszkańcy Białegostoku, który otrzymał najwięcej głosów.

Efekty

PRZED GŁOSOWANIEM (15-19.02):

  • Liczba wpisów marki na tablicy: 10
  • Liczba wpisów fanów na tablicy: 131
  • Liczba komentarzy pod wpisami: 58
  • Liczba „Lubię to!”: 222
  • Łączna liczba interakcji z fanami: 280
  • Liczba fanów: 667

W TRAKCIE GŁOSOWANIA (20.02.-20.03.):

  • Liczba wpisów marki na tablicy: 75
  • Liczba wpisów fanów na tablicy: 1 622
  • Liczba komentarzy pod wpisami: 3 547
  • Liczba „Lubię to!”: 8 285
  • Łączna liczba interakcji z fanami: 11 832
  • Liczba fanów: 41 489

Kampania CPC

Z końcem lutego rozpoczęliśmy kampanię CPC na Facebook’u. Zaprezentowaliśmy użytkownikom 3 różne odsłony, każda z odsłon została przedstawiona w dwóch wersjach z wtyczką społecznościową ( z informacją czy znajomi lubią naszą stronę) oraz bez niej. Kampania trwała do 13.03 i znacznie przekroczyła nasze założenia, osiągając pułap 15 tys. kliknięć.

Urzędy miast

Dzięki zaproszeniu przesłanym przez Klienta do Urzędów Miast oraz ich rzeczników prasowych liczne urzędy miast zaangażowały się w akcję promocji swojego miasta w konkursie. Niektóre z miast zorganizowały lokalne kampanie promujące projekt i zaangażowały swoich mieszkańców do wspólnej „walki” o miejsce na planszy. Zaowocowało to licznymi dyskusjami i apelami na forach lokalnych oraz lokalnych fan pagach miast, które również zamieszczały informacje przeprowadzanym głosowaniu.

Prasa i telewizja

Prasa lokalna szybko podchwyciła pomysł promowania swoich miast umieszczając liczne artykuły na temat głosowania na swoich łamach. Prasa krajowa również szeroko skomentowała prowadzoną akcję. Informacje pojawiły się w ponad 1800 publikacjach, co daje wartość około 2mln złotych. Telewizja krajowa i lokalna również podjęły temat i rozpropagowały akcję, przez informacje zamieszczane najczęściej w wiadomościach wieczornych.

 

zobacz film

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...