Zamknij
Wiedza PR - Event PR

Nadążyć za wyobraźnią - multimedialna obsługa eventów

Justyna Kiejza, 2011-07-10 14:17:04

Kreatywność osób planujących event nie ma granic - w wyobraźni widzą scenę skąpaną w blasku reflektorów, transmisję na żywo z kilkunastu kamer przekazujących obraz w najwyższej jakości, a wszystko przy zapewnieniu bezawaryjnej obsługi na wysokiej jakości sprzęcie. Tylko nieliczne firmy są w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom Klientów coraz lepiej zorientowanych w możliwościach multimedialnej obsługi wydarzeń.

Przygotowując się do realizacji eventów „na czasie” – zgodnych z najnowszymi trendami branży - trzeba przede wszystkim wybrać właściwego dostawcę, który zapewni profesjonalną obsługę i komfortową współpracę na każdym etapie realizacji wydarzenia.

Po czym poznać profesjonalnego dostawcę

Ponieważ odpowiednia obsługa i jakość wynajętego sprzętu ma coraz większe znaczenie dla sprawnej organizacji wydarzenia firma, która chce utrzymać swoją pozycję na rynku, musi stale się rozwijać, także poprzez inwestowanie w nowe technologie i sprzęt. Zawsze warto zapytać, czy dostawca poszerzył ostatnio swoją ofertę.

Profesjonalne doradztwo zaczyna się już na etapie planowania wydarzenia. To najlepszy czas na ustalenie z przedstawicielem firmy obsługującej imprezę dokładnych wymagań dotyczących realizacji. Każdy event wymaga indywidualnego podejścia. Inaczej realizuje się koncert rockowy w fabrycznej hali, kameralne przedstawienie teatralne i plenerowe wydarzenie sportowe. Elastyczność, umiejętność adaptacji do potrzeb Klienta powinny być standardem w każdej firmie.

Sposób prezentowania obrazu musi być dostosowany do wydarzenia i jego rangi. Realizacje za pomocą kamer winny być przygotowane w sposób profesjonalny, praca kamery płynna, a obraz transmitowany w ciekawy sposób. Obu stronom – zarówno organizatorowi, jak również wykonawcy powinno zależeć na jak najlepszym efekcie wizualnym.

Nie tylko transmisje

Ekrany diodowe podnoszą prestiż imprezy. Podkreślają także fakt, że organizator zadbał o komfort widza, co, przy uwzględnieniu odległości widowni od sceny, jest niezwykle ważną kwestią. Im większa odległość i większa ilość osób biorących udział w wydarzeniu, tym ekran jest bardziej wskazany.

„Telebimy LED są stosowane jako tablica aktywna, na której wyświetlane są wszelkiego rodzaju prezentacje. Na nich także, poza relacją z kamer i emisją reklam, emitowane są wszelkiego rodzaju wydarzenia sportowe, filmy i relacje telewizyjne. Ostatnio podejmuje się coraz więcej tego typu działań. Dobrym przykładem jest transmisja beatyfikacji Jana Pawła II na Rynku we Wrocławiu lub ostatnia realizacja na scenie letniej Teatru Lalek – transmitowano na naszym ekranie operę Tosca” – opowiada Krzysztof Sołtysiński, specjalista z firmy Flexvision.

Standardy bezpieczeństwa

System modułowy ekranów daje niemalże nieskończoną możliwość jego budowy, ograniczonej tylko potrzebami i wyobraźnią organizatora. Ekranem mogą być np. słupy LED – wysokie i wąskie, telebimy tradycyjne o proporcjach 4:3 i 16:9 lub bandy sportowe o wysokości jednego modułu, ale bardzo długie. Do montażu wykorzystuje się konstrukcje mobilne (tzw. „bramy”), jak i tradycyjne podesty. Przy tak zróżnicowanych możliwościach technologicznych najważniejszą kwestią jest przede wszystkim zapewnienie i bezwzględne egzekwowanie stałych standardów bezpieczeństwa.

Parametry ekranu średniej wielkości to około 1000 kg wagi i 6 m wysokość konstrukcji. Aby taka budowla nie stanowiła zagrożenia, należy ją odpowiednio zabezpieczyć – o czym, w pogoni za trendami, nie można zapominać.

Wymagania jakości

Kamery używane przy realizacji eventów powinny być sprzętem profesjonalnym. Jest to uzasadnione tym, że coraz więcej imprez odbywa się na scenie przy sztucznym oświetleniu, a nawet przy całkowitym zaciemnieniu. Kamery pracujące w takich warunkach muszą być odpowiednio czułe, aby widownia oglądająca przekaz z telebimu miała jak najlepszy obraz i była świadoma wszystkich efektów wykorzystanych w widowisku.

Bardzo ważnym elementem każdej imprezy jest odpowiedni dobór sprzętu. Zleceniodawcy eventu coraz częściej liczą na doradztwo i obsługę imprez również w tym obszarze. W przypadku imprez plenerowych, które wraz z rozwojem infrastruktury kraju stają się coraz popularniejsze, pojawiają się wątpliwości dotyczące warunków atmosferycznych. Czy ekrany dostosowane są do wymagań współczesnego rynku także od tej strony?

„Pogoda w żaden znaczący sposób nie wpływa na jakość emitowanego obrazu. W momencie, kiedy na ekran padają promienie słoneczne, technicy rozjaśniają obraz. Kiedy robi się ciemno czy też pochmurnie, jasność ekranu jest obniżana do odpowiednich parametrów. Sprzęt jest całkowicie odporny na deszcz, śnieg, mróz i upały, może pracować w każdych warunkach atmosferycznych” – wyjaśnia specjalista z Flexvision, i dodaje: „Klienci stają się coraz bardziej świadomi tego, jakiego ekranu potrzebują. Zapytania dotyczą z reguły ekranów o rastrze max 16. Taki typ ekranu pozwala na osiągniecie bardzo dobrego obrazu zarówno w rozdzielczości realnej, jak i wirtualnej P8”.

Nowe zastosowania

Współcześnie kultura wysoka coraz częściej wychodzi z teatrów na ulice, stadiony, do parków. Choć w takich miejscach najłatwiej dotrzeć do widzów i wyjść im naprzeciw, nie są one przystosowane do organizowania spektakli - w takich warunkach ekrany wydają się optymalnym rozwiązaniem. Popularność festiwali sztuki, muzycznych czy teatralnych w naszym kraju stale rośnie – każde miasto chce mieć swoją własną, cykliczną imprezę, przyciągającą turystów niepowtarzalnym charakterem. W takiej perspektywie zapotrzebowanie na ekrany będzie stale rosło.

Miejscem, w którym ekrany goszczą od dawna są stadiony, jednak powstające na Euro 2012 nowoczesne obiekty stawiają przed branżą zupełnie nowe wyzwania. Zaprojektowano je bowiem nie tylko jako areny dla zawodów, ale także miejsca użyteczności publicznej, które po zakończeniu mistrzostw gościć będą największe sławy światowej muzyki i ich fanów. Imprezy o takiej skali wymagają zupełnie innych rozwiązań technicznych i logistycznych. Warto o tym pamiętać, rozważając kierunki rozwoju organizacji imprez masowych na najbliższe lata.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Justyna Kiejza

Account Executive w agencji PRERIA.

Ostatnie artykuły tego autoraReklama dynamiczna, czyli jak przyciągnąć uwagę klienta

Przesycony komunikatami marketingowymi rynek staje się coraz bardziej wymagający. Potencjalny klient, przyzwyczajony do wszechobecnej reklamy, oczekuje ...

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...